CES 2013: Aπό το πουθενά... φορητό gaming από την nVidia!

Με ιδιαίτερες αρετές - και αξιώσεις - μέσα στο 2013

Να, γι' αυτό "αγαπάμε τεχνολογία": υπάρχουν πράγματα γι' αυτήν που έχουν καταντήσει προβλέψιμα... και πράγματα που έρχονται στο προσκήνιο κυριολεκτικά "από το πουθενά"! Ο λόγος για ένα νέο φορητό σύστημα διασκέδασης το οποίο θα προωθήσει, απρόσμενα, η nVidia - εταιρεία που συνήθως αρκείται στο να σχεδιάζει υποσυστήματα γραφικών για τις συσκευές και κάρτες γραφικών άλλων κατασκευαστών. Κι όμως, η nVidia παρουσίασε τη δική της εκδοχή για ένα αντι-PS Vita ή anti-3DS, με το κωδικό (και προσωρινό) όνομα Project Shield. Και είναι αρκετά διαφορετικό ώστε να είναι, το λιγότερο, ενδιαφέρον!

Πρόκειται ουσιαστικά για το πως η nVidia θεωρεί πως θα ήταν μία ιδανική υλοποίηση συσκευής γύρω από το Tegra 4, το νέο της chip επεξεργασίας γραφικών για φορητά συστήματα: ένα κανονικό, κανονικότατο χειριστήριο όπως αυτά που χρησιμοποιούμε στα PS3/Xbox 360, με μία οθόνη διαγωνίου 5 ιντσών και ανάλυσης 720p συνδεδεμένη στο πάνω μέρος του. Ολόκληρο το σύστημα βρίσκεται μέσα στο χειριστήριο (!), το οποίο φέρει θύρα microUSB (για φόρτιση και σύνδεση με PC), υποδοχή καρτών μνήμης microSD (για χρήση του σχετικού αποθηκευτικού χώρου), αλλά και έξοδος HDMI, για σύνδεση με τηλεοράσεις όχι μόνο υψηλής, αλλά και... υπερυψηλής ευκρίνειας! Πράγματι, η nVidia υπογραμμίζει πως το Tegra 4 είναι 6 φορές ισχυρότερο από το Tegra 3, κάτι που συνεπάγεται όχι μόνο τρισδιάστατα games πρωτοφανούς λεπτομέρειας, αλλά ακόμη και αποκωδικοποίηση και αναπαραγωγή video ανάλυσης 4K2K χωρίς πρόβλημα (!).

Το Tegra 4 επιτρέπει επίσης, σε συνεργασία φυσικά με κάρτες γραφικών της nVidia, και κάτι άλλο που δεν έχει ποτέ στο παρελθόν προσφερθεί από φορητό σύστημα διασκέδασης: τα games που έχουμε σε PC, να τα παίζουμε ασύρματα και δωρεάν στο Shield (!). Πρόκειται για τον ίδιο μηχανισμό πάνω στον οποίο βασίζεται το λεγόμενο "cloud gaming", η "μετάδοση" games σε μία συσκευή και το παιχνίδι με αυτά χωρίς η ίδια η συσκευή να τα φιλοξενεί εγκατεστημένα. H nVidia έχει έτσι διαμορφώσει το Tegra 4, ώστε αυτό να μπορεί να δεχθεί μέσω Wi-Fi την εικόνα που παράγει ένα PC όταν είναι εξοπλισμένο με κάρτα γραφικών - ε, αλοίμονο - GeForce GTX 650 ή ανώτερη. Έτσι η επεξεργασία των γραφικών γίνεται στο PC αλλά ο παίκτης ελέγχει το παιχνίδι στην οθόνη του Shield. Ξαφνικά οι όποιες παρόμοιες δυνατότητες του WiiU ακούγονται πάρα, μα πάρα πολύ λίγες συγκριτικά με αυτές που προσφέρονται από τον συνδυασμό PC και Shield.

To καλύτερο, ίσως, απ' όλα: το γεγονός ότι η συσκευή που η nVidia παρουσίασε με το όνομα Project Shield στηρίζεται σε λειτουργικό Android 4.1 και η οθόνη του είναι αφής πολλαπλών σημείων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το συγκεκριμένο προϊόν θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει από την πρώτη μέρα όλες τις εφαρμογές και τα "απλά" 2D games του Google Play, του Δικτυακού καταστήματος που αξιοποιούν εκατομμύρια smartphones και tablets σε όλο τον κόσμο. Το συγκεκριμένο γεγονός, σε συνδυασμό με τον άριστο έλεγχο που προσφέρει ένα πλήρες χειριστήριο και τα 3D games που μπορούν να αποδοθούν με ή χωρίς τη βοήθεια ενός PC, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας του Shield. Το μόνο ασαφές, αλλά ολοφάνερα καθοριστικής σημασίας, στοιχείο που παραμένει σχετικά με τη νέα συσκευή είναι δυστυχώς η τιμή πώλησής της. Η nVidia δεν την αποκάλυψε, υπονόησε ωστόσο πως πολύ χαμηλή δεν θα είναι. Μας... προετοιμάζει ψυχολογικά ή βάσει αντίστροφης ψυχολογίας θέλει να μας εκπλήξει ευχάριστα; Θα δείξει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ