Alan Wake

Θρίλερ, όπως θα έπρεπε να είναι!

Ο πυρήνας του gameplay βρίσκεται στη συνεχή αναζήτηση του Alan για στοιχεία: ο τίτλος από τα πρώτα κιόλας λεπτά της εξέλιξής του διαχωρίζεται στα τμήματα όπου η ιστορία εξελίσσεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και σε αυτά που ο ήρωας περιπλανιέται στα δάση και τους δρόμους της περιοχής κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τα τελευταία είναι τα πιο ενδιαφέροντα, αφού χαρακτηρίζονται και από το στοιχείο της δράσης: ο Alan Wake αρχίζει να αντιμετωπίζει οντότητες με την ονομασία "Taken", οι οποίες περιβάλλονται από μία σκοτεινή ασπίδα που καταστρέφεται μόνο αν στραφεί δυνατό φως προς το μέρος τους. Αυτό καθίσταται εφικτό με διάφορους τρόπους, όπως με το φακό που περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό του, τα φώτα της περιοχής ή ειδικές χειροβομβίδες.

Η κινηματογραφική αίσθηση στις μάχες δε θα μπορούσε να λείψει, από τη στιγμή μάλιστα που η Remedy την έχει προσφέρει σε όλα τα games που έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα. Όπως ακριβώς συνέβη και στα δύο Max Payne, ο Alan Wake μπορεί να εξοντώνει τους αντιπάλους του ενεργοποιώντας τον ειδικό μηχανισμό αργής κίνησης, ενώ με τον ίδιο τρόπο μπορεί να αποφύγει και τα εχθρικά πυρά. Το τμήμα αυτό βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το γενικότερο περιβάλλον του τίτλου: το φυσικό στοιχείο έχει αποδοθεί υπέροχα και συμμετέχει με τον τρόπο του στην ατμόσφαιρα, τα δάση δείχνουν περισσότερο τρομακτικά απ' όσο στα πιο πολλά θρίλερ του Holywood, ενώ ο ήχος από το νερό της θάλασσας σχεδόν... παρακαλά να αυξήσουμε την ένταση του ήχου για να τον απολαύσουμε στο έπακρο.

Στα του τεχνικού τομέα, η Remedy πολύ απλά... "παραδίδει μαθήματα" αφού η απεικόνιση της περιοχής, του κεντρικού χαρακτήρα και των συγκρούσεων με τους αντιπάλους του είναι εκπληκτική, με εντυπωσιακά εφέ και επίπεδο λεπτομέρειας πρωτόγνωρο. Ο σωστός φωτισμός αποδίδει τα πάντα ρεαλιστικά - ειδικά οι αντανακλάσεις στο νερό είναι από τις πιο πειστικές που έχουμε συναντήσει ποτέ. Η ομίχλη δημιουργεί υποβλητικό κλίμα, ενώ η αίσθηση του βάθους στους χώρους προσφέρει στον παίκτη οπτική εκατοντάδων μέτρων μακριά. Ο τομέας του ήχου άλλωστε καταφέρνει να αποδώσει όλα όσα θ' απαιτούσαμε από τίτλο αυτής της κατηγορίας: κάθε περιοχή της μυστηριώδους κωμόπολης μπορεί να προκαλέσει τρόμο και το αίσθημα της αγωνίας στον παίκτη καλύτερα από πολλές ταινίες που μπορούμε να σκεφτούμε.

Το μοναδικό ερώτημα που μένει να απαντηθεί, λοιπόν, είναι αν η Remedy Entertainment κατάφερε μέσα σ' αυτά τα 5 χρόνια να δημιουργήσει το κάτι ξεχωριστό, κάτι που αληθινά αξίζει να αποκτήσουν όλοι οι κάτοχοι Xbox 360. Η απάντηση είναι αδιαμφισβήτητα θετική, αφού οι σκηνές που προσφέρει είναι εντυπωσιακές, ατμοσφαιρικές και σίγουρα αντάξιες της ιστορίας της ομάδας ανάπτυξης. Οι έξυπνοι γρίφοι, ο μηχανισμός της ανταλλαγής πυροβολισμών που λειτουργεί άψογα και διευκολύνει τη ροή της δράσης, καθώς και η εξαιρετική, κινηματογραφική και υποβλητική, ατμόσφαιρα, είναι στοιχεία που εξασφαλίζουν στο Alan Wake μία θέση ανάμεσα στις υποψηφιότητες για το καλύτερο video game της χρονιάς. Για να δούμε!

Βαθμολογία: 10 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ