Ένας από τους πρώτους επερχόμενους τίτλους για PlayStation4 ο οποίος έχει προβλέψει από το στάδιο της ανάπτυξής του πώς ακριβώς θα αξιοποιεί την πρόσθετη ισχύ του PS4 Pro (αντίθετα δηλαδή με πολλά games που κυκλοφορούν αυτόν τον καιρό κάνοντας το ίδιο με σχετικές ενημερώσεις μέσω PSN) είναι το Nioh της Team Ninja, ένα φιλόδοξο action RPG που συνδυάζει στοιχεία από πλειάδα επιτυχημένων τέτοιων τίτλων σε μία μοντέρνα, εντυπωσιακή παραγωγή. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης "The Future of Play" της Sony είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μία παρουσίαση σχετική - και τα όσα έχουμε να αναφέρουμε σχετικά με το Nioh έχουν ενδιαφέρον, αν μη τί άλλο ως ενδεικτικό παράδειγμα του πώς δημιουργικές ομάδες ανάπτυξης περιμένουμε να φέρουν σύντομα στο PS4 Pro το είδος των πολλαπλών επιλογών γραφικών που μέχρι σήμερα απολάμβαναν οι PC gamers και μόνο.
Το Nioh μεταφέρει τους παίκτες στην φεουδαλική Ιαπωνία των samurai αλλά και μυθολογικών τεράτων που έχουν τρομοκρατήσει τους κατοίκους της ενόσω εκτυλίσσεται και ο γνωστός ιστορικός εμφύλιος πόλεμος βέβαια. Ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο ενός Δυτικής προέλευσης (!) μαχητή... μυημένου στην τέχνη της katana, ο οποίος θα πρέπει ν' αντιμετωπίσει τόσο τους δαίμονες, όσο και samurai ή στρατιώτες από άλλες φατρίες σε μία προσπάθεια να επιβιώσει. Το στυλ του παιχνιδιού του συνδυάζει πράγματα που έχουμε δει σε παραγωγές όπως τα Dark Souls, Onimusha, Bloodborne, ακόμη και τα Ninja Gaiden της ίδιας της Tecmo: ο χαρακτήρας του παίκτη έχει στην διάθεσή του γκάμα κινήσεων, διαφορετικά όπλα και μαγεία, μπορεί να τα αναβαθμίζει όλα σταδιακά και αυτό θα αποδειχθεί απαραίτητο καθώς η δυσκολία των αντιπάλων του προοδευτικά αυξάνεται επίσης.
Υπάρχουν φυσικά πολλές περισσότερες λεπτομέρειες που αξίζει ν' αναφερθούν σχετικά με το Nioh, όμως στο Λονδίνο η Team Ninja επικεντρώθηκε στις πολλαπλές επιλογές γραφικών που θα προσφέρει ο τίτλος - τόσο στο PS4, όσο και στο PS4 Pro, με την διαφορά μεταξύ τους εμφανή. Στο πρότερο σύστημα της Sony το Nioh προσφέρει την επιλογή Movie Mode (ανάλυση 1080 γραμμών και 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο), την επιλογή Action Mode (ανάλυση 720 γραμμών και 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο) καθώς και μία τρίτη επιλογή... ενδιάμεση σε ανάλυση 1080 γραμμών αλλά όχι "κλείδωμα" σε συγκεκριμένα καρέ (κάτι που όμως δεν σημαίνει πως αυτά θα είναι συχνά πιο πολλά από 30). Είναι, εν πολλοίς, οι ειλικρινείς επιλογές που έχει στην διάθεσή της μια ομάδα ανάπτυξης σήμερα με το "απλό" σύστημα της Sony, καθώς σε games πλούσια σε λεπτομέρεια, με περίπλοκα περιβάλλοντα και χαρακτήρες, πολλά ειδικά εφέ κλπ. οι 1080 γραμμές και τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο δεν είναι κατά βάση εφικτά στο PS4.
Στο PS4 Pro, όμως, με τους δύο επεξεργαστές γραφικών του, είναι. Το νεότερο σύστημα της Sony προσφέρει τέσσερις διαφορετικές επιλογές, ανάλογα με την εκάστοτε συνδεδεμένη τηλεόραση. Σε μία συνήθη υψηλής ευκρίνειας, ανάλυσης HD δηλαδή, προσφέρει και πάλι τα Movie Mode και Action Mode, και τα δύο σε ανάλυση 1080 γραμμών, με τη διαφορά ότι στο πρώτο τα γραφικά είναι "κλειδωμένα" σε ρυθμό ανανέωσης των 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο και χρησιμοποιείται τεχνική εξομάλυνσης των γραφικών (antialiasing), ενώ στην δεύτερη δεν χρησιμοποιείται η τεχνική αυτή και ο ρυθμός ανανέωσης είναι "κλειδωμένος" στα πολυπόθητα 60 καρέ. Σε μία τηλεόραση υπερυψηλής ευκρίνειας, ανάλυσης 4Κ δηλαδή, το Movie Mode προβάλλει 2160 γραμμές και το Action Mode επίσης, με την διαφορά πως το πρώτο το κάνει στα 30 και το δεύτερο στα 60 καρέ. Δεν διευκρινίστηκε αν το 4Κ Movie Mode προσφέρει κάτι παραπάνω ως "αντάλλαγμα" για τα 30 λιγότερα καρέ του.
Το μόνο πρόβλημα, κατά τη γνώμη μας, είναι πως κάθε φορά που ενεργοποιούνταν κάθε μία από τις παραπάνω επιλογές χρειαζόταν να... ψάξουμε για τις λεπτομέρειες που "προδίδουν" τις σχετικές διαφορές, καθώς με μία απλή ματιά αυτές δεν ήταν φανερές: το PS4 Pro και η κορυφαία τηλεόραση εικόνας 4Κ που αξιοποιούνταν στην εκδήλωση έκαναν τα τέσσερα διαφορετικά Modes να μοιάζουν... πανομοιότυπα! Προφανώς δεν είναι, γι' αυτό και επιφυλασσόμαστε για την τελική μας γνώμη όσον αφορά στο Nioh και τις επιλογές που προσφέρει - τόσο για το PS4, όσο και για το PS4 Pro - όταν θα έχουμε την ευκαιρία να παίξουμε την τελική του έκδοση κάποια στιγμή στα τέλη Ιανουαρίου ή αρχές Φεβρουαρίου. Ο τίτλος θα εκδοθεί από την ίδια την Sony - οι Ιάπωνες διέκριναν την δυναμική του και την ποιότητά του σε συγκεκριμένους τομείς - οπότε οι πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας του είναι μεγαλύτερες με την κατάλληλη προώθηση. Κάποιες ακόμη εβδομάδες υπομονή, λοιπόν. Έως τότε...