"Τα bitters είναι εξαιρετικά για το συκώτι σου, το τζιν είναι κακό για σένα. Ισορροπούν τέλεια το ένα το άλλο" έλεγε ο Orson Welles καθώς γύριζε μία ταινία στη Ρώμη, πίσω στο 1947. Δεν είναι παρά μία ακόμη διάσημη ρήση που αφορά το Negroni.
Βλέπεις, το γλυκόπικρο κοκτέιλ υπήρξε πάντα μία από τις δημοφιλέστερες επιλογές στις μπάρες του μάταιου τούτου κόσμου, ήδη από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, πιθανότατα -όπως υποστηρίζει η πιο δημοφιλής θεωρία- ένα μεσημέρι του 1919, στο Caffe Casoni της Φλωρεντίας. Ήταν τότε που ο περιβόητος πια κόμης Camilo Negroni ζήτησε από τον bartender Fosco Scarselli να ενισχύσει το αγαπημένο του κοκτέιλ –το Americano– αντικαθιστώντας τη σόδα με τζιν.
Ο Scarselli πρόσθεσε και μία φέτα πορτοκαλιού σαν γαρνιτούρα -αντί για το συνηθισμένο lemon twist- και, κάπως έτσι, γεννήθηκε το Negroni. Μία φήμη θέλει τους πελάτες του Cafe Casoni να ζητάνε "ένα ποτό σαν εκείνο του κόμη Negroni" με αποτέλεσμα να καθιερωθεί το όνομα για το συγκεκριμένο cocktail. Για τους μη έχοντες γνώση, οφείλουμε να τονίσουμε ότι το απολαυστικό απεριτίφ στην κλασική, διαχρονική εκδοχή του αποτελείται από ίσα μέρη gin, Campari και γλυκού βερμούτ.
Στο σήμερα, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Negroni αποτελεί το cocktail της εποχής μας. Αν ήταν άνθρωπος, πιθανότατα θα ήταν ένας προσεγμένος αλλά συνεσταλμένος Ιταλός, που τριγυρνά στη Φλωρεντία με γουστόζικα loafers -χωρίς κάλτσες πάντοτε- και κάποιο πολύ καλό σακάκι. Ναι, τώρα που το σκέφτομαι αυτό είναι: Η sprezzatura του μπαρ. Συσσωρευμένη κομψότητα σε λιτό και απέριττο "περιτύλιγμα", που όμως πάντοτε κεντρίζει ενδιαφέρον και βλέμματα.
Όπως αντιλαμβάνεσαι από όλα τα παραπάνω, δε θα μπορούσε παρά να έχει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που τιμάται μαζικά και καθολικά. Όχι μία απλή ημέρα κάθε έτους αλλά, στην περίπτωσή του, μία ολόκληρη εβδομάδα. Κι αυτή ακριβώς είναι η Negroni Week (16 έως 22 Σεπτεμβρίου 2024). Πρόκειται για μία διεθνή πρωτοβουλία του Campari και του αμερικανικού περιοδικού Imbibe, που ξεκίνησε το 2013 και μέσα σε λίγα μόλις χρόνια αγκαλιάστηκε από χιλιάδες μπαρ, που σερβίροντας φυσικά Negroni, συμβάλουν στην ενίσχυση φιλανθρωπικών σκοπών σε πάνω από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Για 12η συνεχόμενη χρονιά και με μια βόλτα σε κάποιο από τα αγαπημένα σου μπαρ, απολαμβάνεις ένα φροντισμένο κοκτέιλ και ταυτόχρονα στηρίζεις την MKO Slow Food (που ασχολείται με ζητήματα διαφάνειας και βιωσιμότητας στον κλάδο της εστίασης, συμβάλλοντας στη διατήρηση της πολιτιστικής και βιολογικής ποικιλομορφίας και προωθώντας την εκπαίδευση στον κλάδο μέσα από την ανταλλαγή γνώσεων και την προώθηση της ισότητας και της δικαιοσύνης).
Μπορείς να δεις τα μπαρ που συμμετέχουν στην ενέργεια εδώ.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.