Είναι επίσημο: Η "Φόνισσα" εκπροσωπεί την Ελλάδα στα 97α Όσκαρ 2025

Με νέες παραιτήσεις και με μία μοναδική ταινία να συμμετέχει στη διαδικασία, η γνωμοδοτική επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού ανακοίνωσε την επιλογή της για τα προσεχή βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Φόνισσα

Έλαβε τέλος η οδύσσεια ανεύρεσης της ελληνικής εκπροσώπησης στα 97α Όσκαρ του 2025, ύστερα από ένα μήνα παραιτήσεων, λανθασμένων χειρισμών και επικοινωνιακών φάουλ που τόσο έφεραν σε δύσκολη θέση το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο ήταν υπεύθυνο για την εν λόγω διαδικασία, όσο και υποτίμησαν την εγχώρια κινηματογραφική κοινότητα.

Αφού θυμηθείτε το αναλυτικό χρονικό, περνάμε στις τελευταίες εξελίξεις. Πριν από λίγες μέρες, το Υπουργείο επέλεξε δύο νέα μέλη (Αναστάσιο Μίχο, Νίκο Πλατύραχο) ώστε να συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός για να συνταχθεί η γνωμοδοτική επιτροπή, μερικές ώρες μετά ωστόσο ο ένας εξ αυτών (Μίχος) παραιτήθηκε, με αποτέλεσμα η σύνθεση να αποτελείται πλέον από τους Εβαν Σπηλιωτόπουλο (σεναριογράφος, Πρόεδρος), Δημήτρη Δανίκα (κριτικός κινηματογράφου, Αντιπρόεδρος), Χριστίνα Λαζαρίδη (σεναριογράφος), Παναγιώτη Ράππα (σκηνοθέτης, animator), Σπύρο Ταραβήρα (σκηνοθέτης) και Νίκο Πλατύραχο (συνθέτης). Η επιτροπή συνεδρίασε άμεσα, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου "διαπιστώθηκε η απαρτία" και έτσι εγκρίθηκε η επιλογή της "Φόνισσας" (Εύα Νάθενα) ως η ελληνική πρόταση για τα Όσκαρ. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως η πολυβραβευμένη διασκευή του διηγήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ήταν και η μοναδική που είχε απομείνει να ληφθεί υπόψη, καθώς όλες οι υπόλοιπες ταινίες είχαν αποσυρθεί από τη διαδικασία.

Ύστερα από όλα αυτά, μια επιπλέον απορία δημιουργεί η επισήμανση στη σχετική δήλωση του Υφυπουργού Ιάσονα Φωτήλα πως ο κ. Πλατύραχος παραιτήθηκε (εκ των υστέρων;) από την επιτροπή.

Ολόκληρη η δήλωση του Υπουργείου:

"Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου  2024

Δήλωση του Υφυπουργού Πολιτισμού, Ιάσονα Φωτήλα, για τη συνεδρίαση της Επιτροπής και την επιλογή της Ελληνικής Υποψηφιότητας για τα Βραβεία OSCAR

Συνεδρίασε το απόγευμα της Τρίτης 10 Σεπτεμβρίου 2024 η Επιτροπή Επιλογής της ελληνικής ταινίας που θα εκπροσωπήσει την χώρα μας κατά τη διαγωνιστική διαδικασία των βραβείων OSCAR.

Στην διαδικασία συμμετείχαν 6 μέλη της επιτροπής και αφού διαπιστώθηκε η απαρτία τα μέλη ενέκριναν τη συμμετοχή στη διαδικασία των OSCAR, της ταινίας Η Φόνισσα, της Εύας Νάθενα, κρίνοντας ότι πληροί τις προϋποθέσεις για μια δυναμική παρουσία.

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου ακολούθησαν οι παραιτήσεις των κ.κ. Αν. Μίχου και Ν. Πλατύραχου, τους οποίους και ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.