Αντρέι Ταρκόφσκι: Ένα μεγάλο αφιέρωμα έρχεται στο θερινό σινεμά Ριβιέρα

Ο κινηματογράφος Ριβιέρα παρουσιάζει όλες τις ταινίες του θρυλικού σκηνοθέτη σε πλήρως αποκατεστημένες ψηφιακά κόπιες.

Ταρκόφσκι

Από την Πέμπτη 29 Αυγούστου έως την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου, αποκλειστικά στον κινηματογράφο Ριβιέρα, θα παρουσιαστεί το σύνολο του έργου του Αντρέι Ταρκόφσκι, 7 ταινίες μεγάλου μήκους, 1 ταινία μεσαίου μήκους. Μαζί και το ντοκιμαντέρ του γιου του Αντρέι Α. Ταρκόφσκι, "Αντρέι Ταρκόφσκι: Σινεμά σαν Προσευχή". Οι ταινίες θα προβληθούν από πλήρως αποκατεστημένες ψηφιακά κόπιες DCP 2K ή 4Κ, που κατασκευάστηκαν ειδικά για τις προβολές στη ΡΙΒΙΕΡΑ από τη MOSFILM (Μόσχα), τη RAI (Μιλάνο) και το Σουηδικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (Στοκχόλμη). Όλες οι ταινίες θα προβληθούν με ελληνικούς υποτίτλους. Σε κάθε προβολή θα υπάρξει πρόλογος από κινηματογραφιστές, κριτικούς, συγγραφείς κ.ά.

Ταρκόφσκι

Η εβδομάδα συνδιοργανώνεται από την ΡΙΒΙΕΡΑ, την Carousel FIlms, την MOSFILM, την RAI και το SWEDISH FILM INSTITUTE, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ινστιτούτου Αντρέι Ταρκόφσκι, που διευθύνεται από τον γιο του Αντρέι Ταρκόφκσι, Αντρέι Αντρέγεβιτς Ταρκόφσκι.

Οι προβολές είναι αφιερωμένες στη μνήμη του αξέχαστου Μισέλ Δημόπουλου, ο οποίος στις 2 Σεπτεμβρίου θα έκλεινε τα 75 του χρόνια.

Δείτε το ωρολόγιο πρόγραμμα προβολών

Ταρκόφσκι τα παιδικά χρόνια του ιβάν
©Τα Παιδικά Χρόνια του Ιβάν

ΠΕΜΠΤΗ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
21.00 Το Βιολί και ο Οδοστρωτήρας – 45 λεπτά
22.00 Τα Παιδικά Χρόνια του Ιβάν – 1 ώρα και 35 λεπτά

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
21.00 Θυσία– 2 ώρες και 29 λεπτά

Ταρκόφσκι σολαρις
©ΣΟΛΑΡΙΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
21.00 ΣΟΛΑΡΙΣ – 2 ώρες και 47 λεπτά

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
21.00 Σταλκερ – 2 ώρες και 42 λεπτά

ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
21.00 Καθρέφτης – 1 ώρα και 47 λεπτά
23.00 Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά σαν Προσευχή – Ντοκιμαντέρ - 1 ώρα και 33 λεπτά

ΤΡΙΤΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
21.00 Νοσταλγία– 2 ώρες και 2 λεπτά
23.00 Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά σαν Προσευχή – Ντοκιμαντέρ - 1 ώρα και 33 λεπτά

ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
21.00 Αντρέι Ρουμπλιόφ- 3 ώρες και 3 λεπτά

Οι ταινίες του αφιερώματος

Ταρκόφσκι Αντρέι Ρουμπλιόφ
©Αντρέι Ρουμπλιόφ

Το Βιολί και ο Οδοστρωτήρας – έγχρωμο – 45 λεπτά (1961)
Η ταινία αποφοίτησης του Ταρκόφσκι. Η σύντομη γνωριμία ενός μικρού μαθητή βιολιού με τον χειριστή ενός οδοστρωτήρα και η γλυκόπικρη εξέλιξή της. Αποκατεστημένη κόπια από τα στούντιο της ΜΟΣΦΙΛΜ.

Τα Παιδικά Χρόνια του Ιβάν – ασπρόμαυρο – 95 λεπτά (1962)
Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο μικρός Ιβάν κατατάσσεται στον στρατό και δίνει πληροφορίες αναλαμβάνοντας αποστολές ως ανιχνευτής. Ένα προσωπικό, επί της ουσίας αντιπολεμικό φιλμ κι όχι ταινία προπαγάνδας, που βασίζεται και στην προσωπική εμπειρία του Ταρκόφσκι (ο πατέρας του Αρσένι πολέμησε με τον Κόκκινο Στρατό). Αποκατεστημένη κόπια από τα στούντιο της ΜΟΣΦΙΛΜ.

Αντρέι Ρουμπλιόφ – έγχρωμο/ασπρόμαυρο – 183 λεπτά (1966)
Τα πάθη και τα εσωτερικά διλήμματα του μέγιστου αγιογράφου Αντρέι Ρουμπλιόφ, στη Ρωσία του 15ου αιώνα. Η ταινία που προκάλεσε τις πρώτες τριβές του Ταρκόφσκι με τις Σοβιετικές αρχές, που είχαν αποτέλεσμα την καθυστερημένη κυκλοφορία της στην ΕΣΣΔ. Αποκατεστημένη κόπια από τα στούντιο της ΜΟΣΦΙΛΜ.

ΣΟΛΑΡΙΣ – έγχρωμο – 167 λεπτά (1972)
Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Στάνισλαβ Λεμ, μια από τις κορυφαίες δημιουργίες sci-fi του παγκόσμιου σινεμά. Ο ψυχολόγος Κέλβιν ταξιδεύει στον πλανήτη Σολάρις προκειμένου να εξερευνήσει τους λόγους που οδήγησαν το πλήρωμα του εκεί διαστημικού σταθμού στην παράνοια. Αποκατεστημένη κόπια από τα στούντιο της ΜΟΣΦΙΛΜ.

Ταρκόφσκι Καθρέφτης
©Καθρέφτης

Καθρέφτης – έγχρωμο/ασπρόμαυρο – 107 λεπτά (1975)
Η πιο προσωπική ταινία του Ταρκόφσκι, ουσιαστικά το ταξίδι ενός ετοιμοθάνατου νέου άντρα στην παιδική του ηλικία, στον πόλεμο, την οικογένειά του, τη μητέρα του και την διαταραγμένη σχέση με τον πατέρα του. Αποκατεστημένη κόπια από τα στούντιο της ΜΟΣΦΙΛΜ.

ΣΤΑΛΚΕΡ – έγχρωμο/ασπρόμαυρο – 162 λεπτά (1979)
Ο Στάλκερ (θηρευτής), ένας περιθωριακός άντρας, οδηγεί τους επισκέπτες της απαγορευμένης "Ζώνης". Εκεί, στο "Δωμάτιο" κάθε βαθιά κρυμμένη επιθυμία γίνεται πραγματικότητα. Βασισμένο σε ένα μυθιστόρημα των αδελφών Στρουγκάτσκι και μετά από περιπετειώδη γυρίσματα (σε μια μολυσμένη, ταξική περιοχή της Εσθονίας, η έκθεση στα απόβλητα κόστισε τελικά τη ζωή στον Ταρκόφκσι, τον μόνιμο πρωταγωνιστή του Ανατόλι Σολονίτσιν, στον διευθυντή φωτογραφίας και στην πρώτη σύζυγο του Ταρκόφσκι, ηθοποιοί Ίρμα Ράους. Η τελευταία ταινία του επί Σοβιετικού εδάφους. Αποκατεστημένη κόπια από τα στούντιο της ΜΟΣΦΙΛΜ.

Ταρκόφσκι Νοσταλγία
©Νοσταλγία

Νοσταλγία – έγχρωμο/ασπρόμαυρο – 122 λεπτά (1983)
Ένας Ρώσος ποιητής και η μεταφράστριά του ταξιδεύουν στην Ιταλία προκειμένου να ερευνήσουν τον βίο ενός συνθέτη του 18ου αιώνα. Η πρώτη ταινία του Ταρκόφσκι στην εξορία. Αποκατεστημένη κόπια από το Centro Sperimentale di Cinematografia.

Ταρκόφσκι θυσία
©Θυσία

Θυσία – έγχρωμο – 167 λεπτά (1986)
Το κύκνειο άσμα του Ταρκόφσκι γυρισμένο στη Σουηδία, με τον Έρλαντ Γιόζεφσον και διευθυντή φωτογραφίας τον Σβεν Νίκβιστ. Την ημέρα των γενεθλίων του Αλεξάντερ ξεσπά πυρηνικός πόλεμος. Ο Αλεξάντερ θα προσπαθήσει να σώσει το παιδί του, την οικογένειά του και τον κόσμο. Αποκατεστημένη κόπια από το Σουηδικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

Αντρέι Ταρκόφσκι. Σινεμά σαν Προσευχή – έγχρωμο/ασπρόμαυρο – 99 λεπτά (2021)
Ο γιος του Αντρέι Ταρκόφσκι, Αντρέι Αντρέγεβιτς, έχοντας στη διάθεσή του οπτικοακουστικό υλικό διαρκείας 900 ωρών, συνθέτει το απόλυτο πορτρέτο του πατέρα του, αποκλειστικά μέσα από τα δικά του λόγια.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.