Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου: "Το Ιντεάλ, το Άστορ, η Ίριδα κινδυνεύουν"

Με ανάρτησή της στα social media η Πρόεδρος τοποθετείται σχετικά με την υπαρξιακή απειλή που αντιμετωπίζουν οι κινηματογράφοι του κέντρου.

Κινηματογράφος Άστορ

Στην επαύριο της συνέντευξης τύπου για το μέλλον των κινηματογράφων Ιντεάλ-Άστορ, αφού σωρεία σκηνοθετών εξέφρασε δημόσια τη στήριξή του στα σινεμά, σειρά έχει η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η οποία τοποθετήθηκε πάνω στο ζήτημα μέσω ανάρτησής της στα social media.

Προτού περάσουμε στη σχετική δημοσίευση, πολύ συνοπτικά, θυμίζουμε πως στην παρούσα φάση ο e-ΕΦΚΑ έχει καταβάλλει ένσταση στη διαδικασία του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος για την ανακήρυξη των Ιντεάλ-Άστορ ως χώρους διατηρητέους προς τη χρήση τους. Καθεστώς, δηλαδή, που θα εξασφάλιζε την απρόσκοπτη μελλοντική λειτουργία τους. Ενώ παράλληλα, έχει δρομολογηθεί η διάθεση των ακινήτων που στεγάζονται τα σινεμά σε επενδυτές, με το Ιντεάλ να έχει ήδη πουληθεί σε ξενοδοχειακό όμιλο. Διαβάστε το αναλυτικό χρονικό των γεγονότων εδώ. Έτσι, εύλογα τίθεται σε ανοιχτή αμφισβήτηση το μέλλον των δύο κινηματογράφων, γεγονώς που έχει κινητοποιήσει επαγγελματίες σινεφίλ και μη σε δράσεις προς την έμπρακτη στήριξή τους. Αποκορύφωμα, η απόλυτα επιτυχημένη πρωτοβουλία "Τα Σινεμά μας, η Πόλη μας" η οποία γέμισε τόσο τις σκοτεινές αίθουσες όσο και τους δρόμους του κέντρου. Την ίδια στιγμή, συγκεντρώνονται υπογραφές υπέρ των κινηματογράφων σε κάλεσμα που μπορείτε να βρείτε εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Η κυρία Σακελλαροπούλου, λοιπόν, στη μακροσκελή ανάρτησή της στέκεται στη σημασία των κινηματογράφων ως χώρων που προσδίδουν πολιτισμική αξία και ιστορική μνήμη σε μια πόλη, χωρίς να παρακάμπτει τις διαστάσεις αποξένωσης που προκύπτουν όταν τέτοιοι τόποι κλείνουν: "Η ερημοποίηση της Σταδίου μας πληγώνει. Το καμένο κτίριο που στέγαζε τον 'Απόλλωνα' και το 'Αττικόν' παραμένει τραύμα ανεπούλωτο στον αστικό ιστό. Το 'Ideal', το 'Άστορ', η 'Ίριδα'" κινδυνεύουν. Χάνουμε κινηματογράφους που μας μύησαν στα 'μυστικά του σινεμά σαν της ποιήσεως τη μαγεία', όπως έγραψε ο Ανδρέας Εμπειρίκος, γνωρίζοντάς μας μεγάλους δημιουργούς, που απόσταξαν στις εικόνες τους τη λυρική ουσία της ζωής. Χάνουμε τη μυσταγωγία της αίθουσας, τη γοητεία της συλλογικής εμπειρίας. Χάνουμε χώρους που δεν ήταν απλώς αίθουσες προβολής, αλλά κιβωτοί πολιτισμού. Καθώς αποκόπτονται, ένας ένας, από το σώμα της πόλης, όπως εξάλλου και άλλοι, ιστορικοί τόποι συνάθροισης, παλιά καφενεία ή εστιατόρια που κάποτε αποτέλεσαν πυκνωτές της αθηναϊκής πνευματικής ζωής, χάνεται, σταδιακά, και η μνήμη της πόλης".

Αναλυτικά η ανάρτηση της κυρίας Σακελλαροπούλου:

Περισσότερες πληροφορίες

Άστορ

Σταδίου 28 (είσοδος από στοά Κοραή) (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.