#1 Μα βλέπουμε Αριστοφάνη τον χειμώνα;
Πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν έχοντας συνδυάσει την αριστοφανική κωμωδία με αρχαίο θέατρο και ζέστη σαράντα βαθμών; Ξεχάστε ότι ξέρατε ως σήμερα: Στη ζεστασιά ενός αθηναϊκού θεάτρου θα απολαύσεις καθισμένος άνετα το απίστευτο χιούμορ, τις φοβερές ατάκες και επτά σπουδαίους ηθοποιούς -Νίκος Γιαλελής, Τρύφωνας Ζάχαρης, Στεφανία Ζώρα, Αφροδίτη Κατσαρού, Γιώργος Κουμούτσος, Γιώργος Μαρτίνος, Μιχάλης Κατσούδας- που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους.
#2 Μπορούν οι "Νεφέλες" του 2023 να χρωστάνε ΕΝΦΙΑ και ΦΠΑ; Μπορεί ο Στρεψιάδης να πέφτει σε κατάθλιψη; Είναι ο Φειδιππίδης εθισμένος στα social media;
Είναι ωραίο να διδάσκεις τα παιδιά για τα μεγάλα θέματα χωρίς να γίνεσαι διδακτικός. Στην παράσταση, ο Στρεψιάδης και ο Σωκράτης είναι δυο αθηναίοι σαν και εμάς. Ο Φειδιππίδης ένας έφηβος της εποχής μας. Οσο για τον Εμπεδοκλή… τα σπάει! Ακόμα και οι Νεφέλες είναι δυο κορίτσια της διπλανής πόρτας. Αερικά μεν αλλά δικά μας συγχρονα, κανονικά. Νομίζεις ότι τα προβλήματα των ανθρώπων δεν είναι διαχρονικά; Να μια καλή ευκαιρία να μάθεις ότι τον άνθρωπο τον απασχολούν πάντα, το χρήμα, η γνώση και ο έρωτας.
#3 Το ατέλειωτο χιούμορ που διαπερνα κάθε λεπτό της παράστασης. Γέλια μέχρι δακρύων!
Γρήγορη σκηνοθεσία, γρήγορες σκηνές, ατάκες, δεν βαριέσαι λεπτό. Και ωραία κοστούμια και ξεσηκωτική μουσική. Στο τέλος, ηθοποιοί και θεατές χορεύουν και τραγουδούν μαζί. Απευθύνεται σε ηλικίες από 6 έως 106 ετών. Που σημαίνει ότι κανένας ενήλικας δεν βαριέται.
"Τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί, δίκαιοι και σωστοί θεατές και κριτικοί θεάτρου. Δεν έχουν δεύτερες σκέψεις και δεν υπονοούν. Δουλέψαμε την παράσταση πάνω σ’ αυτή τη λογική. Να τους μιλήσουμε απλά με τη γλώσσα της αλήθειας και αυτή που ακούνε, στο σπίτι, στο σχολείο, στην τηλεόραση”.
#4 Οι Νεφέλες δεν είναι μια ακόμα παράσταση για παιδιά.
Πολλές παραστάσεις για παιδιά απευθύνονται σ’ αυτά νομίζοντας ότι δεν θα καταλάβουν. Κι όμως τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί, δίκαιοι και σωστοί θεατές και κριτικοί θεάτρου. Οι παρατηρήσεις τους είναι καίριες και ξεκάθαρες. Δεν έχουν δεύτερες σκέψεις και δεν υπονοούν. Λένε και εννοούν. Δουλέψαμε την παράσταση πάνω σ’ αυτή τη λογική. Να τους μιλήσουμε απλά με τη γλώσσα της αλήθειας και αυτή που ακούνε, στο σπίτι, στο σχολείο, στην τηλεόραση.
#5 Οι The Young Quill αποδεικνύουν με την παράσταση "Νεφέλες" πως βρήκαν τον τρόπο να αγαπήσουμε τον Αριστοφάνη.
Ενας χαρούμενος διάλογος μεταξύ κειμένου, σκηνής και πλατείας που κρατά τον μικρό θεατή σε συνεχή εγρήγορση. Και ιδού ένα δείγμα:
Σωκράτης: Και αν έχανες εσύ μια τσάντα με λεφτά;
Στρεψιάδης: Μακριά από εμένα τέτοια συμφορά.
Σωκράτης: Η τύχη ευνοεί μόνο τη μια πλευρά;
Στρεψιάδης: Ναι, αλλά εγώ είμαι πάντα στην πλευρά που χάνει. Δεν είναι άδικο αυτό;
Μαθητής: Ο άνθρωπός είναι βλήμα, είναι βλήτο, είναι ραδίκι, είναι ούφο με σκούφο, έχει IQ ραδικιού, είναι κούτσουρο, ξύλο απελέκητο, το μυαλό του είναι άδεια κολοκύθα, σκέφτεται λιγότερο κι από μπιζέλι. Τι γραμματικά - συντακτικά φαινόμενα, αυτός μπερδεύει το τρόλεϊ με το βόλεϊ. Εγώ του λέω βου και α βα, "δεν μπορώ" μου απαντά "έχω πάθει βαβά". Εγώ διδάσκω γλώσσα και αυτός ρωτάει πόσα. Μου ’χει μαλλιάσει η γλώσσα! Τα ίδια και τα ίδια λέω και ξαναλέω! 100 φορές!
Περισσότερες πληροφορίες
Νεφέλες
Διασκευή της αινιγματικής κοινωνικοπολιτικής σάτιρας του Αριστοφάνη σε μια σύγχρονη εκδοχή εμπλουτισμένη με θέματα όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το σχολείο, η σχέση με την οικογένεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός. Ο Στρεψιάδης είναι απελπισμένος καθώς πνίγεται στα χρέη και τον κυνηγούν οι δανειστές του. Αν και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του στο γιό του, Φειδιππίδη, περιμένοντας ότι εκείνος θα σπουδάσει και θα τον βοηθήσει να ανταπεξέλθει στα προβλήματα του, ο γιος του αρνείται πεισματικά. Ο Φειδιππίδης, ασχολείται μόνο με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ξοδεύει αλόγιστα τα χρήματα του πατέρα του προκειμένου να αγοράζει likes και followers. Γι’ αυτό ο Στρεψιάδης με την παρότρυνση του επιστάτη του, Εμπεδοκλή, αποφασίζει να φοιτήσει στην πολυσυζητημένη σχολή του Σωκράτη, η οποία υπόσχεται στους σπουδαστές της ότι τους μαθαίνει να ανταπεξέρχονται στα προβλήματα της σύγχρονης εποχής.