Οι λόγοι για τους οποίους το ελληνικό κοινό στρέφεται στο αμερικανικό σινεμά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Long Lust

Μεγαλύτερες παραγωγές, θεάματα υψηλών προδιαγραφών, περιεχόμενο που προσφέρει ψυχαγωγία και «διαφυγή»: το ελληνικό κοινό αναζητά ευκολότερη πρόσβαση στο αμερικανικό κινηματογραφικό περιεχόμενο, χωρίς τη δυσκολία των ακατάλληλων ωρών προβολής.

Ghostbusters: Afterlife Ghostbusters: Afterlife

© 2021 Columbia Pictures Industries, Inc. and BRON Creative USA, Corp. All Rights Reserved.

Το ελληνικό τηλεοπτικό τοπίο φαίνεται να εξελίσσεται διαρκώς, αναζητώντας το ρόλο του σε ένα νέο, συνεχώς εξελισσόμενο και "υβριδικό" τεχνολογικό περιβάλλον. Η ελληνική αγορά "ελεύθερης λήψης" είναι μία από τις πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη, με επτά κανάλια να μάχονται καθημερινά για την 1η θέση στην τηλεθέαση. Με την παρουσία των νέων τεχνολογιών και την κυριαρχία του streaming, εξακολουθούμε να αναρωτιόμαστε: 

Μπορεί η τηλεόραση να κρατήσει το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού;

Η απάντηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Long Lust, είναι ναι. Η έρευνα για λογαριασμό της Sony Pictures Television διεξήχθη τον περασμένο Οκτώβριο με 960 συμμετέχοντες και επικεντρώθηκε στις τηλεοπτικές συνήθειες του ελληνικού κοινού, φέροντας στο φως μια σειρά από ενδιαφέροντα συμπεράσματα που διαμορφώνουν το σημερινό τοπίο των προτιμήσεων στη χώρα μας.

Men in Black
Men in Black

© 1997 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved.
 

Παρόλο που οι τεχνολογικά ώριμες γενιές, όπως οι millennials, φαίνεται να έχουν αγκαλιάσει πρώτες τις νέες πλατφόρμες, η τηλεόραση παραμένει σταθερό σημείο αναφοράς για τους Έλληνες τηλεθεατές, ιδίως για τις ηλικίες 30-65 ετών. Παρά τις διαφορετικές προτιμήσεις τους, όλοι βλέπουν την τηλεόραση ως μέσο διαφυγής, ψυχαγωγίας και χαλάρωσης. Γι' αυτό και αναζητούν το αντίστοιχο περιεχόμενο. Το 50% του ελληνικού κοινού, επιλέγει τις αμερικανικές ταινίες ανάμεσα στο top 5 του προτιμώμενου τηλεοπτικού περιεχομένου, ενώ τις ελληνικές σειρές επιλέγει το 49%, επισημαίνοντας ότι το συγκεκριμένο περιεχόμενο του παρέχει τα συναισθήματα που αναζητά. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα νούμερα επιβεβαιώνουν πως το νεότερο κοινό (18-55) τείνει να προτιμά τις αμερικανικές ταινίες, ενώ το μεγαλύτερο σε ηλικία κοινό (55+) προτιμά τις ελληνικές σειρές. Μάλιστα, το 52% εξέφρασε την επιθυμία να έχει πρόσβαση σε περισσότερες ταινίες αμερικανικής παραγωγής στην ελεύθερη τηλεόραση.

Το σκεπτικό πίσω από αυτό το φαινόμενο είναι ξεκάθαρο. Με τις υψηλού επιπέδου παραγωγές του, την εξαιρετική υποκριτική και τις συναρπαστικές αφηγήσεις, ο αμερικανικός κινηματογράφος προσφέρει μια ασύγκριτη εμπειρία θέασης, συμπληρώνοντας την ψυχαγωγική αξία των ελληνικών τηλεοπτικών σειρών, οι οποίες προσελκύουν το κοινό με τις οικείες θεματικές, τις γνώριμες πολιτιστικές αναφορές και τους χαρακτήρες που έχουν βαθιά απήχηση στους ντόπιους τηλεθεατές. Οι αμερικανικές ταινίες, προσφέρουν μια διαφορετική οπτική, μεταφέροντας τους θεατές σε κόσμους απόδρασης και προτρέποντάς τους να εμβαθύνουν περεταίρω, ενθαρρύνοντας τον προβληματισμό και την κριτική σκέψη - μια εμπλουτιστική εμπειρία που επιμένει ακόμα και πολύ μετά τους τίτλους τέλους.

Πιο συγκεκριμένα, όταν πρόκειται για αμερικανικές ταινίες που φιλοξενούνται στις οθόνες της ελληνικής τηλεόρασης, οι προτιμήσεις είναι αρκετά σαφείς. Στην κορυφή βρίσκονται οι κωμωδίες, που κατακτούν τις καρδιές του 69% του κοινού, ακολουθούμενες από τα γεμάτα δράση blockbusters με ποσοστό 64%, και τις κλασικές ταινίες, που "κερδίζουν" το 63% των τηλεθεατών. Ωστόσο, αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι ο σημαντικός αριθμός θεατών οι οποίοι αντλούν τεράστια ευχαρίστηση από την απόλαυση ταινιών που έχουν ξαναδεί, που ανέρχεται στο εντυπωσιακό 81%. Αυτό το φαινόμενο, που συνήθως αναφέρεται ως "comfort watching", υπογραμμίζει μια βαθιά ριζωμένη συνήθεια του κοινού - ένα νοσταλγικό ταξίδι συνυφασμένο με την υπόσχεση εγγυημένης απόλαυσης.

Once Upon a Time in Hollywood
Once Upon a Time in Hollywood

© 2019 Visiona Romantica, Inc. All Rights Reserved.
 

Η διαρκής δημοτικότητα των αμερικανικών ταινιών όχι μόνο υπογραμμίζει το διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο της τηλεοπτικής κατανάλωσης, αλλά υπογραμμίζει ακόμα μια θεμελιώδη αλήθεια: το κοινό αποζητά περιεχόμενο που ευθυγραμμίζεται με τα ατομικά του γούστα και τις προτιμήσεις του. Αυτή η ακόρεστη ζήτηση έχει ωθήσει τα ελληνικά κανάλια να ενσωματώσουν στρατηγικά αμερικανικές ταινίες στο πρόγραμμά τους, με ποσοστά που κυμαίνονται από 49% έως 76% στα διάφορα κανάλια.

Αναγνωρίζοντας την επιθυμία των τηλεθεατών για ποικίλο και συναρπαστικό περιεχόμενο, τα κανάλια ανταποκρίνονται ενισχύοντας την απήχησή τους και εδραιώνοντας τη θέση τους ως προμηθευτές ψυχαγωγίας υψηλού επιπέδου. Μέσω της συμπερίληψης αμερικανικών ταινιών, που κυμαίνονται από τις τελευταίες εισπρακτικές επιτυχίες μέχρι διαχρονικά κλασικές ταινίες, τα κανάλια απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα δημογραφικών ομάδων κοινού, εξασφαλίζοντας ότι υπάρχει κάτι για όλους να απολαύσουν. Αυτή η σκόπιμη επιμέλεια, όχι μόνο βελτιώνει τη συνολική εμπειρία θέασης, αλλά και ενισχύει τη φήμη του καναλιού ως αξιόπιστη πηγή ποιοτικής ψυχαγωγίας, ισχυροποιώντας περαιτέρω τη θέση του στο ανταγωνιστικό τηλεοπτικό τοπίο.

Ωστόσο, παρά την αφθονία των αμερικανικών κινηματογραφικών προτάσεων, οι θεατές συναντούν ένα αξιοσημείωτο εμπόδιο: τις άβολες ώρες προβολής των ταινιών αυτών. Μόνο το 2022, η Ελλάδα παρήγαγε περισσότερες από 40 πρωτότυπες ελληνικές σειρές που γεμίζουν τις ώρες του primetime, ωθώντας το αμερικανικό περιεχόμενο αργά το βράδυ. Ως αποτέλεσμα, μια σημαντική πλειοψηφία, μεταξύ 74% και 96%* των διεθνών ταινιών προγραμματίζεται να μεταδοθεί από την ελεύθερη τηλεόραση μετά τις 22:30, γεγονός που δυσκολεύει τους περισσότερους θεατές. Αυτή η ασυμφωνία στον προγραμματισμό αποτελεί σημαντική πρόκληση για τους θεατές, οι οποίοι καταλήγουν, τελικά, να απογοητεύονται. Πράγματι, τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν το κυρίαρχο αίσθημα που επικρατεί στο ελληνικό τηλεοπτικό κοινό, με το 47% να αναφέρει τις άβολες ώρες προβολής ως μία από τις κύριες δυσκολίες που αντιμετωπίζει.

Whiplash
Whiplash

© 2014 Whiplash, LLC. All Rights Reserved.

Ο Jonathan Riesel, VP, Distribution & Networks, Greece, Africa, Israel, Baltics αναφέρει:
"Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: Το κοινό αποζητά εύκολη πρόσβαση σε πρόσφατες κινηματογραφικές επιτυχίες, γνωστές κλασικές ταινίες και φιλικές προς την οικογένεια ταινίες σε κατάλληλες ώρες προβολής. Έχουμε φανταστικές υφιστάμενες συνεργασίες στην Ελλάδα, για τις οποίες είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι, και η ανεξαρτησία μας μάς επιτρέπει να συνεργαζόμαστε με όλους στην αγορά. Αυτά τα θεμελιώδη ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της κατανόησης των προτιμήσεων των τηλεθεατών στο εξελισσόμενο τηλεοπτικό τοπίο και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να φέρνουμε το περιεχόμενό μας στο ελληνικό κοινό". 

Jonathan Riesel
Jonathan Riesel

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις πληροφορίες, οι πάροχοι μπορούν να συνεχίσουν να διατηρούν τη θέση της τηλεόρασης ως η βασική πηγή ψυχαγωγίας, εξασφαλίζοντας ότι παραμένει επίκαιρη και ελκυστική για τους σύγχρονους τηλεθεατές. Όσο οι εκπρόσωποί της αφουγκράζονται και ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σύγχρονου τηλεοπτικού κοινού, η μαγεία της μικρής οθόνης θα επιμένει και η τηλεόραση θα συνεχίσει να αποτελεί σήμα κατατεθέν των ελληνικών σπιτιών.

*Nielsen Greece, Live TV Data, πρώτο εξάμηνο 2023

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Επέστρεψαν οι σειρές του FX "Chicago Med" και "Chicago Fire"

Δυο αμερικανικά δράματα "παίζουν" στη βραδινή ζώνη του FX με νέα επεισόδια κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Μνημόνιο Συνεργασίας Netflix και ΕΟΤ: "Streaming" σε όλο τον κόσμο για το ελληνικό τουριστικό προϊόν

Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και το μεγάλο streamer ενώνουν τις δυνάμεις τους ανοίγωντας νέες προοπτικές για κοινές ενέργειες.

Οι κινηματογραφικές προτάσεις του ΕRTFLIX για τον Ιούλιο

To ελληνικό streamer φέρνει καλοκαίρι, αμερικανικό σινεμά και δύο ευρωπαϊκά φιλμ στη μικρή οθόνη.

"Η Νεαρή Γυναίκα και η Θάλασσα" έρχονται στο Disney+ με την Ντέιζι Ρίντλεϊ σε πρώτο ρόλο

Ένα ατμοσφαιρικό βιογραφικό δράμα αφηγείται μια ιστορία έμπνευσης και ενδυνάμωσης, σύντομα στο streamer της Disney.

Η 17η σεζόν του NCIS παίζει στο STAR

Από σήμερα, 12 Ιουλίου, και κάθε Παρασκευή βράδυ.

Καλοκαιρινές πρεμιέρες και 3 άχαστα αφιερώματα στο Vodafone TV

Ιούλιος με νέες σειρές και πολυαναμενόμενες σεζόν, ένα αφιέρωμα που θα μας ανοίξει την όρεξη, έναν sci-fi μαραθώνιο και ένα αθλητικό ταξίδι στο Παρίσι.