To συνειδητό χάος του "The Bear", μια αλληγορία για την ανθρώπινη ανθεκτικότητα

Το αγαπήσαμε από την πρώτη στιγμή χωρίς να ξέρουμε ακριβώς γιατί. Η δεύτερη σεζόν μάς εξηγεί και μας επιβεβαιώνει: Το "The Bear" είναι μία από τις καλύτερες σειρές που έχουμε δει.

the bear

Λένε πως το παρελθόν δεν είναι ποτέ παρελθόν γιατί βρίσκει πάντα έναν τρόπο να καταλάβει χώρο στο παρόν - είτε το κουβαλάμε μαζί μας είτε το βρίσκουμε μπροστά μας. Και καταλήγουμε ενήλικα σώματα γεμάτα παιδικές αναμνήσεις, φοβίες και τραύματα που δεν μπορούμε να ξεφορτωθούμε, μόνο να καταλάβουμε και να επαναπροσδιορίσουμε. Ο Κάρμι Μπερζάτο (Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ) αφήνει την καριέρα του ως σεφ για να αναλάβει την οικογενειακή του επιχείρηση, το σαντουιτσάδικο The Beef. Έρχεται αντιμέτωπος, πέρα από μία χαοτική κουζίνα υπό διάλυση, με το οικογενειακό παρελθόν του, την απώλεια του αδερφού του και τον υπερφορτωμένο αλλά παραμελημένο εαυτό του. Και αντί να φύγει όσο πιο μακριά μπορεί από μια συνθήκη που του προκαλεί τόσο πόνο, μένει για να τον κατακτήσει και εν τέλει να προχωρήσει.

Το "The Bear” ξεκινά σαν μία μεγαλοπρεπή ωδή στο Σικάγο που εστιάζει παράλληλα σε μια γωνιά του, εκεί όπου βρίσκεται το The Beef, με τα εμβυθιστικά πλάνα και το αιχμηρό μοντάζ του να μας συνεπαίρνουν από την αστική ηρεμία στην χαοτική κουζίνα του εστιατορίου της οικογένειας Μπερζάτο. Ο Κάρμι παραλαμβάνει το μαγαζί που του άφησε ο αδερφός του, Μάικ (Τζον Μπέρνταλ): μία κουζίνα που δε λειτουργεί, ούτε από άποψη εξοπλισμού ούτε από άποψη ομάδας. Ο ξάδερφος του, Ρίτσι (Έμπον Μος Μπάκχαρ) και οι δύο μεγαλύτερης ηλικίας σεφ, Τίνα (Λίζα Κολόν Ζάγιας) και Ίμπραιμ (Έντουιν Λι Γκίμπσον), έχουν συνηθίσει χρόνια σε ένα "σύστημα" που αρνούνται να αλλάξουν. Μόνο ο Μάρκους (L-Boy) και η νέα σου-σεφ, Σίντνεϊ (Άϊο Εντεμπίρι), νέοι και με όνειρο την αυτοπραγμάτωση, δείχνουν να έχουν την όρεξη να μάθουν από την εμπειρία του Κάρμι. Μέσα σε αυτήν την κουζίνα όμως, πέρα από πρακτικά καθημερινά προβλήματα, ενυπάρχουν φαντάσματα από το παρελθόν με τα οποία οι πρωταγωνιστές θα κληθούν να παλέψουν.

bear

Την πρώτη σεζόν κυριεύει μία ατμόσφαιρα έντασης, μία εκτενής συνθήκη στην οποία όλοι φωνάζουν και κανείς δεν ακούγεται, επειδή όλοι ξέρουν πως μπορούν και καλύτερα και κανείς δεν τολμάει να προσπαθήσει γι’ αυτό. Η αμίμητη χημεία του καστ αποδίδει μαεστρικά το αίσθημα πως οι χαρακτήρες (δυσ)λειτουργούν μόνο ως ένα αταίριαστο σύνολο και δυσκολευόμαστε να τους γνωρίσουμε ατομικά, παρ’ ότι καταλαβαίνουμε πως ο καθένας κουβαλάει τον δικό του ασήκωτο σταυρό. Στην πρώτη σεζόν, κάθε χαρακτήρας σκιαγραφείται ως τραγικός χωρίς να ξέρει (και να ξέρουμε) ακριβώς τι είναι αυτό που τους έφερε στο "τώρα", μπερδεμένους, φοβισμένους και μόνους. Τους πονέσαμε χωρίς να ξέρουμε γιατί. Η δεύτερη σεζόν παίρνει τον χρόνο της, μας τραβάει από το χέρι, μας οδηγεί στα βαθιά και δίνει όλες τις δύσκολες και λυτρωτικές απαντήσεις.

Το The Beef κλείνει στο φινάλε της πρώτης σεζόν και στη δεύτερη η ομάδα προετοιμάζεται για το άνοιγμα του Τhe Bear, ενός εστιατορίου που θα προσφέρει στον κόσμο μία fine-dining εμπειρία. Ο Κάρμι και η Σίντνεϊ, με τη βοήθεια της αδερφής του Νατ (Άμπι Έλιοτ), οργανώνονται για να τα κάνουν, αυτήν τη φορά, όλα σωστά. Με την κουζίνα κλειστή και με το όραμα τους στο νου, αποφασίζουν να στείλουν την ομάδα τους για εκπαίδευση. Έτσι, στην απουσία του κοινόχρηστου χώρου, έφορο έδαφος για ξέσπασμα χωρίς ταυτότητα, ο καθένας παίρνει τον δρόμο του και μένει μόνο με τον εαυτό του. Η εξωστρεφής συλλογική ένταση της πρώτης σεζόν μετατρέπεται σε ατομική εσωστρέφεια με μηδενικούς αντιπερισπασμούς.

bear

Η Τίνα και ο Ίμπραιμ επιστρέφουν στο "σχολείο", σε μία ηλικία μεγάλη και κουρασμένη, στην οποία οι νέες ευκαιρίες φαντάζουν απίθανες και οι αλλαγές τρομακτικές. Ο Μάρκους ταξιδεύει στην Κοπεγχάγη και δουλεύει στο πλάι ενός επιφανούς σεφ εξελίσσοντας την αγάπη του για τη ζαχαροπλαστική. Μαθαίνει να υπάρχει στον κόσμο, να τον παρατηρεί και να αντλεί από αυτόν έμπνευση και ελπίδα. Ο Ρίτσι, αντιδραστικός και ανασφαλής, περνά μία εβδομάδα σε ένα κλασάτο εστιατόριο και βλέπει τον εαυτό του για πρώτη φορά να λειτουργεί υπό πίεση, να ανταπεξέρχεται και να αποκαθιστά το υπερκοινωνικό και αξιαγάπητο κομμάτι του εαυτού του. Όλοι τους μας είχαν συστηθεί σε μία συνθήκη παραίτησης, παραδομένοι στη μετριότητα και απρόθυμoι να την αποχωριστούν. Μέχρι που κάποιος ήρθε για να τους πει "πιστεύω σε σένα" και "ποτέ δεν είναι αργά". Γι’ αυτούς τους ανθρώπους, το The Bear είναι ο τρόπος να πείσουν τους εαυτούς τους πως αξίζουν, και με αυτό το αίσθημα να πορευτούν, αλλάζοντας όλη τους τη ζωή.

Για τον Κάρμι, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο Κάρμι έχει ήδη καταφέρει πολλά και τα κατάφερε γρήγορα. Έφυγε μικρός από το σπίτι και έγινε κορυφαίος σεφ σε νεαρή ηλικία, έχει ήδη δουλέψει στα καλύτερα εστιατόρια και συνεργαστεί με τους πιο επιφανείς επαγγελματίες του χώρου. Έφτασε ψηλά όμως ο ίδιος νιώθει αμετακίνητος επειδή το συναίσθημα του είναι παγιωμένο στο χρόνο. Η δική του εξελικτική πορεία ξεκινά με πολλά βήματα προς τα πίσω, γι’ αυτό και επιστρέφει στην πηγή των πάντων: στο παρελθόν του. Το έκτο επεισόδιο της σεζόν είναι μία αναδρομή στο χριστουγεννιάτικο οικογενειακό τραπέζι των Μπερζάτο, 5 χρόνια νωρίτερα. Ο Μάικ ήταν ακόμα ζωντανός αλλά ψυχικά ασταθής και η διαταραγμένη μητέρα τους (Τζέιμι Λι Κέρτις) είχε φτάσει στο peak κάποιου είδους νευρικής κρίσης. Στο πιο ασφυκτικό επεισόδιο της σεζόν, η οργή και η βία παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία τραγική οικογενειακή ιστορία που θυμίζει πεδίο μάχης. Τα πάντα κρέμονται από μία κλωστή, μία λέξη μπορεί να προκαλέσει την απόλυτη καταστροφή, και ο Κάρμι επιλέγει να μείνει σιωπηλός. Χρόνια μετά, στο αφηγηματικό τώρα, βρίσκει τη φωνή του.

bear

Το πρώτο επεισόδιο της σειράς ξεκινά με τον Κάρμι να στέκεται απέναντι σε ένα κλουβί με μία αρκούδα, την οποία θέλει αλλά φοβάται να πλησιάσει. Στη δεύτερη σεζόν μαθαίνουμε πως η οικογένεια Μπερζάτο προσφωνούν ο ένας τον άλλον ως "bear" (αρκούδα), και μαθαίνουμε επίσης πως oι αρκούδες είναι από τα πιο επιθετικά και ταυτόχρονα τρυφερά ζώα. Στο τέλος της σειράς, ο Κάρμι έχει μπει στο κλουβί και αγκαλιάσει την αρκούδα - τα οικογενειακά του τραύματα - και επαναπροσδιορίζει το "The Bear” κάνοντας το κάτι εντελώς δικό του.

Το "The Bear" αφηγείται μία ιστορία επιβίωσης και ανθεκτικότητας και τελειώνει με τα πάντα ακόμα εκεί και απολύτως αλλαγμένα. Το The Beef εξελίσσεται σε The Bear και στην πορεία κάθε χαρακτήρας παλεύει με τα σκοτάδια του για να αναδυθεί συμφιλιωμένος μαζί τους. Ο Κρίστοφερ Στόρερ καταθέτει μία σειρά τόσο λεπτά φροντισμένη και προσεγμένη όσο τα πιάτα των πρωταγωνιστών του. Ο χειρισμός του βασίζεται στις λεπτομέρειες γι’ αυτό και ο πανικός δεν είναι αποπροσανατολιστικός αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της αφήγησης. Η Σίντνεϊ κοιτάζει το τελικό μενού του The Bear και το ορίζει ως "χάος". Ο Κάρμι την διορθώνει συμπληρώνοντας: "συνειδητό χάος". Και αν είχε κάποιος δύο λέξεις για να περιγράψει το "The Bear” και τους πρωταγωνιστές του, θα ήταν ακριβώς αυτές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Ο Μπίλι Μπομπ Θόρτον στο "BUZZ" της COSMOTE TV

Εν όψει της πολυαναμενόμενης σειράς "Landman", που θα κάνει πρεμιέρα στην COSMOTE TV (19/11), ο βραβευμένος με Όσκαρ πρωταγωνιστής μιλά στην ποπ εκπομπή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/11/2024

Eurovision 2025: Πότε θα πραγματοποιηθεί ο εθνικός τελικός για την ανάδειξη της ελληνικής συμμετοχής

Η πρώτη φάση του της διαδικασία επιλογής του ατόμου που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στη Eurovision 2025 ολοκληρώθηκε.

"Μαύροι Πίνακες": Τι θα δούμε σήμερα (15/11) στο 6ο επεισόδιο της αστυνομικής σειράς

Κάτια Γκουλιώνη και Σοφία Κόκκαλη στον ρόλο του αστυνομικού διδύμου που προσπαθεί να εξιχνιάσει ένα αποτρόπαιο έγκλημα, κάθε Παρασκευή στο STAR.

"Paradise": Πρώτο τρέιλερ για τη νέα σειρά του Disney+

To νέο τηλεοπτικό θρίλερ με τον βραβευμένο με Emmy Στέρλινγκ Κ. Μπράουν έρχεται τον Ιανουάριο στην streaming πλατφόρμα.

"4-3-3": Το νέο αθλητικό docuseries της COSMOTE TV

Περιστατικά, φάσεις, παρασκήνιο από την μαγική πορεία της Εθνικής στο EURO 2004, αλλά και άγνωστες πτυχές της ζωής των "Legends 2004". Πρεμιέρα στις 18/11.

Η παιδική ματιά μέσα από 5 σπουδαία φιλμ που θα βρεις στο ERTFLIX

Τρυφερή Σελίν Σιαμά, το σπαρακτικό ντεμπούτο της Σάρλοτ Γουέλς και τρια ακόμα φιλμ από τα 70s μέχρι σήμερα, αποτυπώνουν με ευαισθησία το παιδικό βίωμα.

Απόψε (15/11) στην TV: Ένα καθοριστικό ελληνικό φιλμ από έναν καθοριστικό Έλληνα σκηνοθέτη

Μια ταινία-ορόσημο των 80s αλλά και ολόκληρου του ελληνικού σινεμά, με την υπογραφή του Νίκου Παπατάκη. Σήμερα, στο κανάλι της Βουλής.