To "The Idol” αφηγείται την ιστορία της ερωτικής σχέσης μεταξύ της Τζόσελιν, μίας διαταραγμένης και φιλόδοξης τραγουδίστριας, και του Τέντρος, ενός γλοιώδη ηγέτη αίρεσης, ο οποίος αυτοανακηρύσσεται μέντορας της. Παράλληλα, η σειρά υποτίθεται πως ασκεί κριτική στη σύγχρονη μουσική βιομηχανία εκθέτοντας κάποιες από τις πιο disturbing αθέατες πτυχές της. Ή μήπως τις εξυμνεί; Τόσο η σεναριακή κατεύθυνση του "The Idol” όσο η διαδικασία παραγωγής του έχουν προκαλέσει ένα από τα μεγαλύτερα debate της σύγχρονης τηλεόρασης, με κεντρικούς ήρωες σπουδαία ονόματα της ποπ κουλτουρας.
Το "The Idol” αποτελεί γέννημα μίας ιδέας του Έιμπελ Τεσφάγιε (a.k.a. The Weekend), ο οποίος εκτελεί καθήκοντα δημιουργού, παραγωγού, σεναριογράφου και πρωταγωνιστή, στον ρόλο του Τέντρος. Την ιδέα αυτή εμπιστεύτηκε στον προβοκάτορα Σαμ Λέβινσον, δημιουργό, σεναριογράφο και σκηνοθέτη του "Euphoria”, αυτήν τη φορά σε ρόλο συν-δημιουργού και συμπαραγωγού (αρχικά), ενώ τον απαιτητικό ρόλο της πρωταγωνίστριας υποδύεται η επιλεκτική Λίλι-Ρόουζ Ντεπ. Πώς όμως ξεκίνησε η δημιουργία του "The Idol” και πώς εξελίχθηκε σε μία διαμάχη διαρκείας;
26 Απριλίου 2022: Η ως τότε εν ενεργεία σκηνοθέτις Έιμι Σέιμετζ ("The Girlfriend Experience”) παραιτείται από τη σειρά, έχοντας ήδη ολοκληρώσει γυρίσματα για τα περισσότερα επεισόδια της σειράς (σχεδόν το 80%). Η απόφασή της αφορά διαφωνίες μεταξύ της ίδιας και των Τεσφάγιε και Λέβινσον, σχετικά με τη δημιουργική προσέγγιση της ιστορίας. Το Deadline αναφέρει πως ο Τεσφάγιε εξέφρασε δυσαρέσκεια, παράλληλα με την ανησυχία του πως η σειρά επικεντρώνεται υπερβολικά στη "γυναικεία οπτική" - την οποία μάλλον δεν εκτίμησε ιδιαίτερα. Την επόμενη μέρα, στις 27 Απριλίου, παραιτείται και η ηθοποιός Σουζάνα Σον από το καστ της σειράς. Με την αποχώρηση της Σέιμετζ, ο Λέβινσον αναλαμβάνει ρόλο σκηνοθέτη, και τα επεισόδια γυρίζονται εκ νέου, με αλλαγές στο σενάριο, το καστ, και το συνεργείο παραγωγής.
1 Μαρτίου 2023: Το περιοδικό Rolling Stone δημοσιεύει ένα άρθρο-exposé με ανώνυμες δηλώσεις από μέλη του συνεργείου και του καστ της σειράς, τα οποία κάνουν λόγο για τοξικές συμπεριφορές κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Πολλοί σχολίασαν τις αμφίβολες τακτικές του σκηνοθέτη, ο οποίος είχε δεχθεί παρόμοιες κατηγορίες και από μέλη της παραγωγής του "Euphoria”. Συγκεκριμένα, ένας εκ των παρόντων δήλωσε πως κατά τα γυρίσματα συγκεκριμένων σκηνών σεξουαλικού περιεχομένου, αισθανόταν πως έβλεπε την "φαντασίωση βιασμού που είχαν οι άνδρες της ιστορίας" να διαδραματίζεται στην πραγματικότητα, με την γυναίκα να "επιστρέφει κάθε φορά γιατί ευνοείται η τέχνη της". Ένα άλλο άτομο δήλωσε χαρακτηριστικά πως η σειρά εξελίχθηκε "από σάτιρα σε αυτό ακριβώς που σατίριζε". Με τον Λέβινσον και Τεσφάγιε στα ηνία της δημιουργικής έκβασης της σειράς, φημολογείται πως η ιστορία κατέληξε να επικεντρώνεται στον "χαμένο έρωτα" των πρωταγωνιστών, αποτυπώνοντάς τον μάλιστα με έναν προσβλητικό τρόπο και αποκλίνοντας από το αρχικό focus στην παρακμή της προσωπικής ζωής και καριέρας της πρωταγωνίστριας.
22 Μαΐου 2023: Η σειρά προσπερνά τα απανωτά εμπόδια και φτάνει στις λαμπερές Κάννες. Τα δύο πρώτα επεισόδια προβάλλονται στο πλαίσιο του μη διαγωνιστικού τμήματος και οι τίτλοι τέλους συναντώνται με την αποθέωση των παραβρισκόμενων και την συγκίνηση του Λέβινσον. Ένα όρθιο κοινό, χειροκροτά επί πέντε λεπτά, ενώ ο δημιουργός και οι πρωταγωνιστές του αγκαλιάζονται. Στον λόγο που ακολούθησε, ο Λέβινσον εξέφρασε την περηφάνεια του για την σειρά αυτήν καθ’ αυτήν, αλλά και για τον τρόπο δημιουργίας της. Στα δύο πρώτα επεισόδια, βλέπουμε την Τζόσελιν της Ντεπ να καταρρέει ψυχολογικά, να αυνανίζεται, ενώ η σειρά μας δίνει πρόσβαση σε παράνομης φύσης φωτογραφίες της, τεκμήρια εκδικητικής πορνογραφίας.
23 Μαΐου 2023: Στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρεμιέρα, οι συμμετέχοντες στάθηκαν ενωμένοι, υποστηρίζοντας (σχεδόν εκθειάζοντας) ο ένας τον άλλον, και υπερασπίζοντας το όραμα πίσω από τη σειρά, αναφερόμενοι στις κατηγορίες που προηγήθηκαν ως "ψευδείς". Συγκεκριμένα, ο Λέβινσον κατέκρινε όσους του επιτέθηκαν λεκτικά, λέγοντας πως "παρέλειψαν από το αφήγημά τους ό,τι δεν συνέφερε την επιχειρηματολογία τους". Δήλωσε επίσης πώς γνώριζε εξ αρχής πως η σειρά θα προκαλούσε, αλλά δεν περίμενε τέτοιου είδους αντιδράσεις. Στη συνέχεια, η Ντεπ αναφέρθηκε στη σειρά ως την "σπουδαιότερη δημιουργική εμπειρία της ζωής της", στηρίζοντας πως ήταν η πρώτη φορά που ένιωσε ευπρόσδεκτη και ενεργή στις δημιουργικές συζητήσεις, και πως υπήρξε χώρος για εκείνη να ακουστεί και να εκφραστεί. Δήλωσε επίσης πως ο Λέβινσον είναι "ο καλύτερος σκηνοθέτης" με τον οποίο έχει συνεργαστεί.
4 Ιουνίου 2023: Ο ολοκληρωμένος κύκλος του "The Idol” έρχεται αποκλειστικά στη Vodafone TV από το HBO και μάλλον τα νούμερα τηλεθέασης θα είναι ανάλογα των συζητήσεων που έχει ήδη προκαλέσει, δίνοντας συνέχεια στο τρέχον debate.
Δείτε το τρέιλερ της σειράς: