Πώς θα ήταν ο κόσμος σου, αν είχες την ικανότητα να ανιχνεύεις τα ψέματα του συνομιλητή σου; Πολλοί περηφανεύονται ότι έχουν ένα ιδιαίτερα αναπτυγμένο σχετικό ένστικτο, άλλοι, πάλι, θεωρούν ότι τα σημάδια υπάρχουν, αρκεί να διαβάσεις σωστά τη γλώσσα του σώματος. Και πάλι, όμως, η ικανότητα αυτή, αλάνθαστη και πλήρως αποδοτική, ανήκει μόνο στο υπερφυσικό. Στην αληθινή ζωή είναι ουτοπική, στην οθόνη, όμως, αποτελεί ένα πρώτης τάξεως χαρακτηριστικό ενός πρωταγωνιστικού ήρωα μιας αστυνομικής, ας πούμε, σειράς. Βέβαια, ένας παντογνώστης ντετέκτιβ που περιφέρεται σε ανακριτικά γραφεία και υποδεικνύει σε δευτερόλεπτα τους δράστες δεν έχει απολύτως κανένα ενδιαφέρον, οπότε ο δημιουργός της εν λόγω υποθετικής σειράς θα πρέπει να σκεφτεί έξω από το κουτί.
Πράγμα καθόλου δύσκολο για τον Ράιαν Τζόνσον των κινηματογραφικών "Knives Out", που από την πρώτη ταινία της σειράς "Στα Μαχαίρια" φάνηκε να έχει μια ιδιαίτερη σχέση με το ψέμα, το οποίο "εκμεταλλεύεται" ιντριγκαδόρικα: θυμηθείτε τη μειλίχια νοσοκόμα Μάρτα (Άνα ντε Άρμας), που έκανε εμετό κάθε φορά που έλεγε ψέματα. Έτσι λοιπόν, στη σειρά του με τον έξυπνο τίτλο "Poker Face", το μοναδικό αυτό χάρισμα του να "ακούς" το οποιοδήποτε ψέμα δίνεται απλόχερα στην υπερ-κουλ Τσάρλι Κέιλ (κάτι σαν το άλτερ έγκο της Μάρτα), αλλά προφανώς με ένα ενδιαφέρον twist.
Η Τσάρλι (Νατάσα Λιόν) δεν είναι μπάτσος, όπως τονίζει ξανά και ξανά, ούτε αγία: Στο παρελθόν, το είχε εκμεταλλευτεί προς όφελός της σε τραπέζια του πόκερ και ακόμα προσπαθεί να ξεμπλέξει από τις συνέπειες αυτής της απόφασης. Βρισκόμενη συνεχώς εν κινήσει, χωρίς κινητό και ηλεκτρονικές συναλλαγές για να μην την εντοπίζουν, ζει κυρίως στο συλλεκτικό αυτοκίνητό της και περνά από πόλη σε πόλη, κάνοντας παράλληλα δουλειές του ποδαριού. Τα ψέματα που θα ακούσει στην πορεία της είναι πολλά και ίσως άκακα, είναι όμως και μερικά που απλώς δεν "κολλάνε". Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες κι έτσι εκείνη, που δεν ψάχνει να βρει το ψέμα αλλά το "γιατί" πίσω από αυτό, θα έρθει αντιμέτωπη με δολοφονίες που δεν της πάει η καρδιά να τις αφήσει ανεξιχνίαστες, ακόμα και με προσωπικό κόστος.
Το πιο έξυπνο στοιχείο στο "Poker Face" είναι η δομή του. Με εξαίρεση τα πρώτα τέσσερα, τα αυτοτελή επεισόδια έρχονται εβδομαδιαία (στην Ελλάδα κάθε Σάββατο αποκλειστικά μέσω Cosmote TV) με διαφορετική αινιγματική υπόθεση στο επίκεντρο αλλά και με διαφορετικό, all star καστ στο πλάι της Τσάρλι (και του Μπέντζαμιν Μπρατ που μετά το πρώτο επεισόδιο θα εμφανίζεται συχνά-πυκνά), επαναφέροντας έναν ξεχασμένο τρόπο θέασης, αυτόν του εβδομαδιαίου ραντεβού, και μάλιστα στην καλύτερη μορφή του. Συστήνοντάς μας νέους χαρακτήρες, χτίζοντας το μυστήριο και λύνοντάς το μέσα σε μία ώρα το πολύ, και όχι απαραίτητα με αυτήν τη γραμμική σειρά, το "Poker Face" είναι άκρως χορταστικό, αλλά και απολαυστικό.
Το παλιομοδίτικο whodunit, που αποδεδειγμένα λατρεύει ο Ράιαν Τζόνσον, έρχεται σε μια διαφορετική μορφή, καθώς ξέρεις, όπως και η Τσάρλι, σχεδόν πάντα από νωρίς το δολοφόνο, καταφέρνει όμως να σε παρασύρει απόλυτα στη διαδικασία της αποκάλυψής του, κι ας υπάρχουν ένα σωρό αφηγηματικές ευκολίες που προκύπτουν από το "ταλέντο" της Τσάρλι. Πέρα από τις ξεχωριστές ιστορίες που δεν πέφτουν στιγμή σε επαναλήψεις, το κλειδί στην επιτυχία της σειράς είναι η επιμελώς ατημέλητη Τσάρλι της Νατάσα Λιόν, που μετά τα πολύ ιδιοσυγκρασιακά και εξαιρετικά "Russian Doll", με ακόμα μία εντυπωσιακά αβίαστη ερμηνεία (επίσης γράφει και σκηνοθετεί ένα επεισόδιο, ενώ συμμετέχει και στην παραγωγή), αποδεικνύει ότι είναι ένα από τα δυνατότερα ονόματα αυτήν τη στιγμή. H 43χρονη Νεοϋορκέζα με το χαρακτηριστικό μαλλί, αν και χρόνια στον τηλεοπτικό χώρο ("Orange is the New Black"), βρίσκεται στην καλύτερή της φάση και πολύ θα θέλαμε να την δούμε να εισβάλλει εκ νέου στο σινεμά με τη swag φόρα της (ή και πένα της), αυτήν τη φορά σε αντάξιούς της πρωταγωνιστικούς ρόλους – το franchise "American Pie" και μερικές ακόμα συμμετοχές της σε 90’s cult ταινίες φαντάζουν πλέον τόσο μικρά για εκείνη.