Μια μαγική συγκυρία χαρακτηρίζει ο Ορέστης Πλακιάς το τρίπτυχο Χριστόφορος Παπακαλιάτης - Mega - Foss Productions, που βρίσκεται πίσω από την τεράστια επιτυχία του "Maestro". Ο ίδιος, ύστερα από μεγάλη θητεία σε μάρκετινγκ και επικοινωνία σε κινηματογραφικά φεστιβάλ, εταιρείες διανομής κινηματογραφικών ταινιών και συνδρομητικές υπηρεσίες περιεχομένου, βρέθηκε στη Foss Productions τη στιγμή που η εταιρεία παραγωγής βρισκόταν ήδη σε έναν πυρετό δημιουργίας με '360' λογική. "Στη Foss θέλουμε να κάνουμε genre bending τηλεοπτικές παραγωγές, με ιστορίες που να έχουν απήχηση και σε παγκόσμιο κοινό", δηλώνει ο Ορέστης, "γι’ αυτό και έχουμε επικεντρωθεί στο να χτίσουμε ένα δυνατό δίκτυο σταθερής επικοινωνίας και συνεργασίας με διεθνείς εταιρείες όπως η Beta Films, στην οποία βοηθήσαμε να πουληθούν τα δικαιώματα παγκόσμιας διανομής του 'Σιωπηλού Δρόμου'".
Και πώς έγινε ο "Maestro" η πρώτη ελληνική σειρά που πουλήθηκε στο Netflix (19/12 σε Ελλάδα και Κύπρο, αρχές 2023 παγκοσμίως); "Στη Foss υπάρχει το διαφημιστικό background, αλλά οι άνθρωποί της, όπως ο διευθύνων σύμβουλος Στέλιος Κοτιώνης, έχουν πάθος με το σινεμά, γι’ αυτό και ψάχνουμε σε όλες τις δουλειές μας τις κινηματογραφικές αξίες. Η εξέλιξη που είχε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στο σινεμά ('Αν', 'Ένας Άλλος Κόσμος') ήταν φοβερή, γι’ αυτό και όταν μας προσέγγισε το Mega για να αναλάβουμε την εκτέλεση παραγωγής του 'Maestro' ήμασταν σίγουροι ότι ο Χριστόφορος θα παραδώσει κάτι ακόμα πιο ανεβασμένο, όπως και έκανε. Είναι ένας άνθρωπος που προσπαθεί και υπερβαίνει τον εαυτό του, αυτό μας 'παρέσυρε' να τολμήσουμε αυτό το 'παραπάνω βήμα' που θέλαμε κι εμείς και το Mega.
Παράλληλα, το Netflix είχε ξεκινήσει το άνοιγμα στη Μεσόγειο και, βάσει της Κοινοτικής Οδηγίας, κομμάτι των εισοδημάτων από την περιοχή θα πρέπει να διανέμεται στη δημιουργία περιεχομένου. Όταν λοιπόν μάθαμε ότι θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα, κρίναμε ότι το 'Maestro' ταιριάζει απόλυτα στο Netflix και ξεκινήσαμε τις συντονισμένες συζητήσεις με τον Κώστα Σούσουλα (διευθυντής προγράμματος Mega) και τον Χριστόφορο. Πρόκειται για μια πολύ καλοφτιαγμένη ιστορία, πανέμορφα γυρισμένη, με δυνατές υποπλοκές, και νιώθω ότι και ο αλγόριθμος του Netflix θα την ευνοήσει πάρα πολύ, γιατί έχει όλα τα επιμέρους στοιχεία που χρειάζονται. Προσωπικά θα ήθελα να αποκτήσουμε πρόσβαση στο data intelligence του Netflix, αφού θα έχει διανεμηθεί η σειρά. Είναι πολύ σημαντικό για να καταλάβουμε πώς μπορούμε να βελτιωθούμε".
Μετά το Netflix, τι;
"Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε με παραγωγές υψηλού επιπέδου. Αυτό που περιμένει ο κόσμος πια, αυτό που θέλουμε κι εμείς, είναι να γίνει ένα Netflix original, να περάσουμε δηλαδή από το επίπεδο licensing σε επίπεδο συμπαραγωγής. Είναι μεγάλη ευκαιρία, καθώς η εξέλιξη στην τεχνική της μεταγλώττισης είναι τεράστια, ενώ πληθαίνουν οι πλατφόρμες και τα κανάλια που επενδύουν σε new age content. Θέλουμε, φυσικά, να χτίσουμε συνεργασίες και με άλλες streaming πλατφόρμες, να κάνουμε γενικότερα το Greek TV drama διεθνώς υπολογίσιμο.
Αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας, γι’ αυτό και προσπαθούμε να συστήσουμε τη δουλειά Ελλήνων δημιουργών σε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις επαφές μας στο εξωτερικό, έτσι ώστε όλο αυτό να 'ανοίξει'. Να έρθουν περισσότεροι πόροι, να στήσουμε ένα case σαν τις σκανδιναβικές χώρες: Η Δανία κάποια στιγμή κατάφερε να συγκεντρώσει έσοδα από το περιεχόμενο, που ανέρχονταν στο 2% του ΑΕΠ. Είναι προβληματικό ότι στην τηλεόραση δεν έχουμε το public funding που να μπορεί να υποστηρίξει αυτό το επόμενο βήμα που χρειαζόμαστε. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου είμαι σίγουρος ότι παρακολουθεί από κοντά, ειδικά τα πρότζεκτ που φέρνουν τις κινηματογραφικές αξίες και δυναμικές στην τηλεόραση. Ακόμα, θεωρώ πως για την καλύτερη και ουσιαστικότερη αξιοποίηση του cash rebate του ΕΚΟΜΕ, δημιουργοί, παραγωγοί και κράτος πρέπει να είναι σε συνεχή επικοινωνία. Απαραίτητη είναι και η σοβαρή επένδυση στην εκπαίδευση των ανθρώπων που παράγουν ιστορίες, κάτι που δεν συμβαίνει. Όλοι μας μεγαλώνουμε τόσο κοντά στην ελληνική γραμματεία, στην τραγωδία και στη μυθολογία, δεν είναι λίγο περίεργο ότι δεν καταφέρνουμε να τα ενσωματώσουμε αποδοτικά στις ιστορίες που φτιάχνουμε;"
Μετά το "Maestro", τι;
"Ο Χριστόφορος γράφει τη 2η σεζόν του 'Maestro', κι εμείς βρισκόμαστε στο post production του φοβερού 'Milky Way' του Βασίλη Κεκάτου, έχοντας μοντάρει τα τρία πρώτα επεισόδια. Είναι η πρώτη φορά που η IP ενός τόσο μεγάλου project ανήκει στον παραγωγό και όχι στο κανάλι [σ.σ. η Foss έχει αναλάβει την παραγωγή και το Mega συμμετέχει ως συμπαραγωγός]. Είμαστε εντυπωσιασμένοι από τη δουλειά που έχει γίνει και νιώθω ότι τα νέα σχετικά με το release του 'Milky Way', τα οποία δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμα, θα είναι πολύ μεγάλα και ευχάριστα για όλους. Γυρίζουμε την 'Παραλία', μια μεγάλη παραγωγή 120 επεισοδίων που ξεπερνάει τα 8 εκατ., τη 'Ζωή' με τη Μαρία Καβογιάννη για τον ΑΝΤ1/ΑΝΤ1+ και έχουμε ακόμα περίπου 15 projects σε early development, ανάμεσά τους τη 'Μεγάλη Χίμαιρα' σε σκηνοθεσία Ντένη Ηλιάδη, τον 2ο κύκλο του 'Αγίου Παϊσίου', το 'Ten Bullets' του Κώστα Γεραμπίνη και δύο σειρές του Βαρδή Μαρινάκη, τη βασισμένη στο βιβλίο του Χρήστου Αστερίου 'Ίσλα Μπόα' και το πολύ προσωπικό του dark project με τίτλο 'Somnambulist', που τις δουλεύουμε στη λογική της συμπαραγωγής με το εξωτερικό".