Σκληρές οι μοίρες στο Westeros και δεν χρειάζεται να έχεις εντρυφήσει στο θεολογικό υπόβαθρο του μεσαιωνικού σύμπαντος του George RR Martin για να το καταλάβεις: οι Επτά Θεοί δεν συμπαθούν διόλου τους θνητούς τους, ιδιαιτέρως δε όσους έχουν έστω το παραμικρό ψήγμα καλοσύνης μέσα τους, όπως γίνεται σαφές ήδη από το πρώτο επεισόδιο του "House of the Dragon", που με μια ματωμένη κι επώδυνη γέννα, φέρνει στο φως το spin off του τηλεοπτικού φαινομένου που μονοπώλησε τους δέκτες για 8 σεζόν, μυώντας ακόμη και τους πολέμιους του ενήλικου fantasy στα θέλγητρά του.
Η πλοκή μάς τοποθετεί 172 χρόνια πριν τη γέννηση της Daenerys Targaryen, της τελευταίας απογόνου ενός οίκου που στο σύμπαν του "Game of Thrones" ("GoT") έχει ήδη μεσουρανήσει και μεγαλουργήσει, πριν αυτοκαταστραφεί και βυθίσει όλο το Westeros στη βία, την αβεβαιότητα και τη μόνιμη απειλή εμφυλίου. Τα πράγματα δεν είναι ιδιαίτερα σταθερά ούτε στο timeline του "House of the Dragon" ("HotD"), βέβαια, με τον κυβερνώντα βασιλιά Viserys Targaryen (εξαιρετικός ο Πάντι Κονσιντάιν, που νυχοπατεί με φινέτσα στις αποχρώσεις του γκρι όπου κινείται ο ρόλος) να αδυνατεί να εξασφαλίσει τον άρρενα απόγονο που απαιτεί ο λαός και (κυρίως) οι ισχυροί οίκοι του βασιλείου. Η ανασφάλεια της διαδοχής θέτει προδιαγραφές ανατροπής, ενώ παράλληλα θεριεύει τις ανυπόμονες βλέψεις διαδοχής του αδερφού του βασιλιά, πρίγκιπα Daemon Targaryen, τον οποίο ερμηνεύει ο Ματ Σμιθ με όλη την ισοπεδωτική δριμύτητα που είχε επιδείξει και στις πρώτες σεζόν του "The Crown". Η μόνη λύση, καίτοι ριψοκίνδυνη, φαίνεται να είναι η ανάθεση της διαδοχής στην κόρη του βασιλιά, Rhaenyra, το ανατρεπτικό τσαγανό της οποίας ζωηρεύει με απολαυστική φρεσκάδα η Έμμα ντ’ Άρσι.
Οι πολιτικοί ελιγμοί και οι παρασκηνιακές δολοπλοκίες, ένα από τα φόρτε του "GoT" (ιδίως στις πρώτες σεζόν, όπου το μετρημένο budget δεν επέτρεπε θεαματικά ανοίγματα σε CGI μάχες), φαίνεται αρκετά νωρίς ότι θα είναι κύριο πιάτο και στο "HotD". Το ενδεχόμενο το Westeros να γνωρίσει την πρώτη βασίλισσα της ιστορίας του, προκαλεί ποικίλες αναταραχές στην αυλή και θέτει τα κεντρικά γρανάζια της πλοκής σε κίνηση, ξεκινώντας από την οργή του έκπτωτου πρίγκιπα και συνεχίζοντας με το μυστικοσυμβούλιο του βασιλιά, που έχει τα δικά του σχέδια - κυρίαρχο αυτό του Otto Hightower, το ρασπουτινικό Χέρι του Βασιλιά, που ερμηνεύει με μουτρωμένη μυστικοπάθεια ο Ρις Ίφανς.
Σε μια σειρά που ξεδιπλώνεται σα μια παρτίδα σκάκι με την απόλυτη εξουσία για έπαθλο, το σύμπαν του RR Martin ήταν πάντα γόνιμο έδαφος για μεφιστοφελικούς χαρακτήρες σαν τον Littlefinger και τον Varrys του "GoT". Σ’ αυτήν την τηλεοπτική εκδοχή του, όμως, το Westeros μοιάζει να βρίσκεται σε ακόμη πιο απελπιστική ανάγκη από υπερασπιστές της στοιχειώδους ανθρωπιάς και καλοσύνης. Απ’ όσα οικόσημα εμφανίζονται στο πρώτο μισό της σεζόν, που το HBO είχε την καλοσύνη να μας παράσχει για θέαση, κανένα δεν ανταποκρίνεται στην τιμή και την αξιοπρέπεια που είχε για θεμέλια ο οίκος των Stark, κι αυτήν την έλλειψη αντανακλά ο ζόφος που παραμονεύει σε κάθε γωνιά του παλατιού, κάθε στροφή του σεναρίου. Δέσμιος μιας εσωτερικής ροπής προς την τιμιότητα, ο βασιλιάς βυθίζεται σε ένα έρεβος αβεβαιότητας που κάνει κάθε επεισόδιο να μοιάζει σα να πρόκειται για το τελευταίο του (σ’ αυτό το αίσθημα βοηθά και η εκπαίδευση που μας παρείχαν οι οκτώ κύκλοι του "GoT", σκοτώνοντας βασικούς χαρακτήρες χωρίς να πεταρίσει βλέφαρο), ενώ το γεγονός ότι η πριγκίπισσα πρέπει να βρει τη θέση της στις πολιτικές ισορροπίες ενός βασιλείου στο χείλος της ανατροπής, αλλά και να διαμορφώσει τις συμμαχίες της σε ένα σύμπαν ηθικής αμφισημίας, περνώντας παράλληλα την εφηβεία, δίνει στην αφήγηση ένα ενδιαφέρον touch από Οικογενειακές Ιστορίες, αλλά με πολύ κοφτερά σπαθιά στη ντουλάπα με τους σκελετούς.
Πάντως, επειδή στη σκακιέρα του Westeros το να βλέπεις τα πιόνια πράγματι να αλληλοσφαγιάζονται, ήταν πάντα η απόλυτη εκτόνωση, το "HotD" δεν πάει πίσω στις σκηνές μάχης. Δείχνει τα δόντια του από το δεύτερο κιόλας επεισόδιο, όπου η διαμάχη για την προστασία του νησιωτικού συμπλέγματος των Stepstones (κάπου στις παρυφές του βασιλείου - η αίσθηση γεωγραφίας για τις εκτάσεις του Westeros δεν είναι από τα δυνατά σημεία της αφήγησης) δίνει το υπόβαθρο για μια επική μονομαχία. Παράλληλα, οι δράκοι, ένα από τα ακριβοθώρητα στοιχεία του "GoT", κάνουν εξ αρχής απλόχερες εμφανίσεις, δίνοντας λίγη fantasy αλαφρότητα στον πολιτικό ζόφο των Επτά Βασιλείων, ενώ η γνωριμία με κραταιές φατρίες του "GoT" που, στο timeline του "HotD" είναι ακόμη στις απαρχές της εξουσιολαγνικής τους ανέλιξης, προσθέτουν σποραδικά τη χαρά της επανασύνδεσης με παλιούς γνωστούς. Θα τη νιώσετε ιδιαίτερα στο τρίτο επεισόδιο, που βάζει στη σκακιέρα τα αδέρφια Lanister, καθιστώντας σαφές ότι το γονίδιο των διδύμων έχει τόσο βαθιές ρίζες στην οικογένεια του λιονταριού, όσο βαθιά έχει ριζώσει και το σύμπαν του RR Martin στις τηλεοπτικές μας έξεις.
*Το "House of Τhe Dragon" κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά στο Vodafone TV στις 22 Αυγούστου, λίγες ώρες μετά την προβολή στην Αμερική.