Ένας νέος φόνος, ίδιο σύμπαν. Ένα κινηματογραφικό σύμπαν που αργότερα αναπτύχθηκε σε τηλεοπτικό, όταν η ταινία «Έτερος Εγώ» έγινε έμπνευση για τη δημιουργία της σειράς «Έτερος Εγώ-Χαμένες Ψυχές», και που μετρά πολλούς φαν που αδημονούν για τη συνέχειά του. Αυτό είναι το σύμπαν του σκηνοθέτη Σωτήρη Τσαφούλια στο οποίο θα προστεθεί ένας νέος κύκλος επεισοδίων με τον τίτλο «Έτερος Εγώ-Κάθαρσις» στις 11/12. Και έχοντας δει τα τρία πρώτα επεισόδια πριν από την πρεμιέρα της σειράς στην CosmoteTV, το σίγουρο είναι ότι οι φαν δεν θα απογοητευτούν, μιας και το «Έτερος Εγώ» παραμένει πιστό στις νόρμες του – και ίσως γίνεται και λίγο καλύτερο.
Το «Έτερος Εγώ-Κάθαρσις» μάς βρίσκει λίγο μετά την επιτυχημένη διαλεύκανση της υπόθεσης «Θησέας». Ο ταξίαρχος Απόστολος Μπαρασόπουλος (Μάνος Βακούσης) βρίσκεται πλέον εν αποστρατεία και παραδίδει τη θέση του στον νέο Προϊστάμενο του τμήματος ανθρωποκτονιών, Νίκο Βανόρτα (Τάσος Νούσιας). Με άκρως αντίθετη μεθοδολογία από αυτήν του προκατόχου του, ο Βανόρτας δεν γίνεται ακριβώς αυτό που λέμε «κακός μπάτσος», οι χειρισμοί του όμως επιβάλλουν μια νέα τάξη πραγμάτων που θα ταράξει τις ισορροπίες και θα τον φέρουν αντιμέτωπο τόσο με τον υποστράτηγο της ΕΛΑΣ Μαρκάτο (Σπύρος Παπαδόπουλος) όσο και με την ομάδα του και τον αστυνόμο Παντελή Σκλαβή (Πέτρος Λαγούτης).
Η νέα υπόθεση δολοφονίας που φτάνει στα γραφεία της αστυνομίας είναι και η πιο ιδιαίτερη. Μια νεαρή φοιτήτρια βρίσκεται δολοφονημένη, ενώ δίπλα της ο καλυμμένος στα αίματα πιθανός θύτης καλεί ο ίδιος την αστυνομία μέσω του φίλου του Δημήτρη Λαΐνη, καθηγητή εγκληματολογίας και συνεργάτη των αρχών. Πρόκειται για τον υποψήφιο Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ηλία Βελισσαράτο (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης) ο οποίος, αν και τα δακτυλικά του αποτυπώματα μαρτυρούν το αντίθετο, δηλώνει αθώος και μάλιστα θύμα μιας πλεκτάνης που στήνεται εις βάρος του στους πανεπιστημιακούς κύκλους. Η φιλία του αλλά και η συνεργασία του στην υπόθεση «Θησέας» με τον Λαΐνη βάζουν τον εκκεντρικό καθηγητή σε διαφορετική θέση απ΄ ότι συνήθως: για τον Βανόρτα, οποιοσδήποτε εκτός Σώματος εμπλέκεται ως βοηθός στις υποθέσεις, θεωρείται απλά παρείσακτος.
Εδώ έρχεται και η πρώτη ενδιαφέρουσα ανατροπή, μιας και όλα δείχνουν πως ο Λαΐνης αυτή τη φορά δεν πρόκειται να αντιμετωπιστεί (τουλάχιστον αρχικά) ως αυθεντία από την ηγεσία του Βανόρτα, βάζοντας έτσι τον βαθιά ιδιόρρυθμο εγκληματολόγο σε αχαρτογράφητα νερά. Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης παραμένει αφοσιωμένος στην προσέγγιση του εκκεντρικού Λαΐνη, και όσο ο ρόλος του, ενός ανθρώπου με σύνδρομο Άσπεργκερ, καλείται να προσαρμοστεί σε ένα μη γνώριμο περιβάλλον το οποίο ολοένα απλώνεται τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, τόσο η ερμηνεία του μοιάζει πλέον και πιο ταιριαστή.
Κι ενώ η έρευνα στην υπόθεση του Βελισσαράτου συνεχίζεται μεθοδικά (όπως χτίζεται άλλωστε κάθε επεισόδιο), παράλληλα ο κόσμος της νύχτας βρίσκεται σε αναβρασμό καθώς πρέπει να βρεθεί ένας νέος αρχηγός μετά τις δολοφονίες μεγάλων αφεντικών όπως ο Σαββάκης («Χαμένες Ψυχές»). Παρακολουθώντας τις επαφές παλιών γνώριμων του υπόκοσμου (Δημήτρης Καπετανάκος στο ρόλο του Άλκη Μασάτου αλλά και ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας στο ρόλο του παρκαδόρου/πορτιέρη «Σώτου» από την προηγούμενη σεζόν), σύντομα αποκαλύπτονται και οι δύο νέες προσθήκες στο καστ, ο Ορφέας Αυγουστίδης (απολαυστικός στο ρόλο του Μελέτη Κροκίδη) και ο Γεράσιμος Γεννατάς (δυστυχώς πέραν του δέοντος γραφικός ως «Γρύπας») σε ρόλους-κλειδιά.
Χωρίς να μπορούμε να αποκαλύψουμε πολλά παραπάνω για την πλοκή, είναι φυσικό κι αναμενόμενο ότι στο νέο «Έτερος Εγώ-Κάθαρσις» υπάρχει σαφής σύνδεση τόσο με την ταινία όσο και με τις «Χαμένες Ψυχές» (όλα δείχνουν ότι ο μύθος της μέδουσας ακολουθεί τους άθλους του Θησέα και τους Πυθαγόρειους φίλιους αριθμούς). Πρόκειται εξάλλου για ένα ενιαίο σύμπαν, όπως κάθε φορά τονίζει ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας, και εκεί μάλλον εντοπίζεται και η σαρωτική επιτυχία του: ήρωες και τηλεθεατές βρίσκονται πλέον εγκλωβισμένοι σε περιβάλλον γνώριμο που όμως μπορεί να ανατραπεί οποιαδήποτε στιγμή. Γι’ αυτό και το παραμικρό, από μικροαντικείμενα και τατουάζ μέχρι κλεφτά βλέμματα και ανεπαίσθητα αγγίγματα απαιτούν μια δεύτερη, κρυφή ανάγνωση.
Όπως και στον προηγούμενο κύκλο, αδυναμία εντοπίζεται στους διαλόγους που σε ορισμένα σημεία δεν θυμίζουν καν προφορικό λόγο, πνίγοντας έτσι την όποια φυσικότητα των ηθοποιών – τουλάχιστον όχι όλων μιας και Νούσιας, Μαρκουλάκης, Λαγούτης και Αυγουστίδης δίνουν αξιόλογες ερμηνείες. Όμως, στο σύμπαν του «Έτερος Εγώ», όπως και κάθε αστυνομικού θρίλερ, κυρίαρχο ρόλο παίζει η ατμόσφαιρα. Και εδώ, αυτός ο μη ρεαλιστικός κόσμος με την ξεχωριστή αισθητική που έχει στηθεί φωτογραφικά στους εσωτερικούς χώρους όπου εκτυλίσσεται η πλοκή, συνοδεύει ιδανικά την νέο-νουάρ ατμόσφαιρα του «Έτερος Εγώ». Μάλιστα, εδώ οι φυλακές κινηματογραφούνται άκρως πρωτότυπα με ένα τολμηρό ρίσκο που δικαιώνεται, σε αντίθεση με το παράταιρο σκηνικό της ψυχιατρικής κλινικής της προηγούμενης σεζόν.
Με την ίδια πετυχημένη συνταγή, μεθοδική ανάπτυξη παλιών και νέων χαρακτήρων, ακόμα πιο στρωτή και καθαρή αφήγηση και δυνατότερο καστ (αλλά και με έξτρα δόσεις δράσης όπως μαρτυρεί το γενικότερο τρέιλερ), τα τρία πρώτα επεισόδια του «Έτερος Εγώ-Κάθαρσις» εισήγαγαν και πάλι αυτό το ιδιαίτερο συστατικό που θα σε κάνει να ανυπομονείς για τα επόμενα επεισόδια. Ένα συστατικό που ο Σωτήρης Τσαφούλιας κατέχει, ξέρει να το διαχειρίζεται στις σωστές του δόσεις και πλέον έχει εξελίξει τόσο που σίγουρα οδηγεί σε πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα τηλεοπτικό εθισμό.
Και τα οκτώ επεισόδια της σειράς θα κάνουν πρεμιέρα back to back στο Cosmote Series Marathon HD από τις 18:00 το απόγευμα, την Παρασκευή 11/12. Την ίδια ώρα, όλα τα επεισόδια θα είναι διαθέσιμα και μέσα από τη δωρεάν, on demand υπηρεσία Cosmote TV Plus. Από την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, το «Έτερος Εγώ-Κάθαρσις» θα προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 23:00 και στο Cosmote Series HD.