Η βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα Σάντρα Ο και η κάτοχος Emmy και BAFTA Τζόντι Κόμερ είναι δύο από τους τρεις βασικούς λόγους που έκαναν το «Killing Eve» μία από τις καλύτερες σειρές που είδαμε τα τελευταία χρόνια. Ως Ιβ Πολάστρι και Βιλανέλ αντίστοιχα, κέρδισαν τις εντυπώσεις πρωταγωνιστώντας σε μια πρωτόγνωρη μίξη κατασκοπικού θρίλερ, σαρδόνιας κωμωδίας και εκκεντρικής (οριακά παρανοϊκής) αισθηματικής κομεντί. Από τη μία η Σάντρα Ο, έπειτα από μαραθώνιες βάρδιες στο «Grey’s Anatomy» βρήκε επιτέλους το ρόλο που θα της επέτρεπε να αναδείξει το ταλέντο της στο πρόσωπο της αεικίνητης πράκτορα της ΜΙ6 Ιβ, ενώ από την άλλη η Τζόντι Κόμερ έφυγε πολύ μακριά από ερμηνείες που θυμίζουν «Deadly women» και έγινε με απόλυτη επιτυχία μια αδίστακτη (και άκρως στιλάτη) εκτελέστρια με έναν ψυχικό κόσμο-άβυσσο.
Τρίτος και ισχυρότερος λόγος είναι φυσικά η Φοίβη Γουόλερ-Μπριτζ. Η ιδιοφυής Βρετανίδα του εξαιρετικού «Fleabag», που το όνομά της αντιστοιχεί σε ό,τι πιο hot και περιζήτητο υπάρχει αυτήν τη στιγμή στο τηλεοπτικό πεδίο (αλλά και στο κινηματογραφικό, καθώς στρατολογήθηκε στο σενάριο του επερχόμενου Τζέιμς Μποντ), είναι δημιουργός και παραγωγός του «Killing Eve», ενώ υπογράφει και το σενάριο της πρώτης σεζόν, μεταφέροντας στη μικρή οθόνη τις σελίδες του μυθιστορήματος «Villanelle» του Λουκ Τζένινγκς.
Η μοναδική και ολόφρεσκη ματιά της μάς έδωσε λοιπόν μία από τις ωραιότερες σειρές του είδους (BAFΤΑ καλύτερης δραματικής σειράς και συνεχείς υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα και Emmy) αλλά και μία από τις σωστότερες· διότι ίσως το βασικό προσόν της Φοίβη Γουόλερ-Μπριτζ είναι ότι ανήκει στους ελάχιστους πλέον δημιουργούς που μένουν πιστοί στη «μαζεμένη» αφήγηση, παρά τη χρονική άπλα που προσφέρει μια τηλεοπτική σειρά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι η ίδια αρνήθηκε να συνεχίσει το «Fleabag» παρά την τεράστια επιτυχία των μόλις δώδεκα επεισοδίων του.
Έτσι λοιπόν, η πρώτη σεζόν του «Killing Eve» ήρθε με οκτώ χορταστικά σαραντάλεπτα επεισόδια που πήγαιναν την ιστορία του κυνηγητού της Ιβ και της Βιλανέλ ένα βήμα παραπέρα τη φορά, αλλά και με δεύτερους χαρακτήρες που είχαν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης και δεν βρέθηκαν εκεί για να γεμίσουν κάποιο άχαρο τηλεοπτικό κενό. Η δράση, το χιούμορ, η εμμονή που ακροβατεί στα όρια του επαγγελματικού και του ερωτικού, ο πόθος που μπλέκεται με το πάθος ανάμεσα σε δύο αντίπαλες και εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους γυναίκες, πρωταγωνίστησαν και στη δεύτερη σεζόν που κινήθηκε στο ίδιο φορμά παρόλο που η Γουόλερ-Μπριτζ παρέδωσε τα σεναριακά σκήπτρα στην Έμεραλντ Φένελ.
Ο δεύτερος κύκλος έβαλε την Ιβ και τη Βιλανέλ στο ίδιο μονοπάτι, σε μια άτυπη συνεργασία, η οποία όμως έληξε με την Βιλανέλ να πυροβολεί την Ιβ, με το φινάλε να μοιάζει αντίστοιχο με εκείνο της πρώτης σεζόν όπου η Ιβ μαχαιρώνει την Βιλανέλ. Τι γίνεται όμως στην τρίτη σεζόν, που στην Ελλάδα έρχεται αποκλειστικά στη Vodafone TV τη Δευτέρα 13/4;
Με το σενάριο να περνά αυτή τη φορά στα χέρια της Σούζαν Χίθκοτ, το πρώτο επεισόδιο του τρίτου κύκλου, το οποίο είδαμε λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του, ξεκινά διαφορετικά πιάνοντας την αφήγηση αρκετό καιρό μετά από το φινάλε της 2ης σεζόν. Έχοντας περάσει μεταξύ άλλων από Βερολίνο, Παρίσι, Άμστερνταμ και Ρώμη, η Βιλανέλ βρίσκεται πλέον στην Βαρκελώνη και η πρώτη της σκηνή τη βρίσκει (ντυμένη με ένα εντυπωσιακό μαύρο κοστούμι για τον πιο mind-blown λόγο) να δηλώνει πως είναι πολύ πιο ευτυχισμένη τώρα που η Ιβ είναι νεκρή. Μόνο που η Ιβ είναι φυσικά ζωντανή και βρίσκεται εκτός δράσης καθώς εργάζεται (και κρύβεται) στην κουζίνα ενός κορεάτικου εστιατορίου στα προάστια του Λονδίνου.
Από την άλλη, ο Κένι έχει παραιτηθεί και εργάζεται πλέον ως ερευνητής σε μια δημοσιογραφική ομάδα, ο Νίκο παλεύει με το μετατραυματικό στρες που του άφησε η…γνωριμία του με τη Βιλανέλ, ενώ οι μη εξουσιοδοτημένες κινήσεις της Κάρολιν υποβαθμίζουν τη θέση της στη μυστική υπηρεσία και τη βάζουν κάτω από έναν συνεργάτη που θα την «επιβλέπει».
Παράλληλα, ένας νέος χαρακτήρας κάνει την εμφάνισή του και φαίνεται να είναι ο ρόλος κλειδί που θα φανερώσει πολλά από το παρελθόν της Βιλανέλ. Πρόκειται για την Ρωσίδα εκπαιδεύτριά της, μία παλαίμαχη δολοφόνο που θεωρεί πως έχει γράψει ιστορία με τα κατορθώματά της, την οποία όμως η Βιλανέλ έχει ξεπεράσει κατά πολύ χάρη στις…εμπνευσμένες και πρωτότυπες εκτελέσεις της. Γι’ αυτό άλλωστε θα της ζητήσει να μεσολαβήσει για να πάρει υψηλότερη θέση σ’ αυτήν την αιματοβαμμένη ιεραρχία. Και όσο το πρώτο επεισόδιο κυλά ξεναγώντας μας στο τώρα των ηρώων, στο τέλος του έρχεται και η σοκαριστική αφορμή που θα τους βάλει άπαντες σε παράλληλη τροχιά και την Ιβ ξανά στο παιχνίδι απέναντι στην επικίνδυνη οργάνωση των «Δώδεκα».
Ήδη το τρέιλερ που κυκλοφόρησε με σκηνές από τα υπόλοιπα επεισόδια μαρτυρεί άλλον έναν κύκλο μαξιμαλιστικών μεταμφιέσεων και εντυπωσιακών [sic] δολοφονιών από τη Βιλανέλ, αλλά και μια ακόμα to the point ερμηνεία από την Σάντρα Ο που έχει βρει το ρόλο της καριέρας της. Μένει μόνο να δούμε αν η νέα σεναριογράφος καταφέρει να διατηρήσει το patern της Φοίβη Γουόλερ-Μπριτζ, χωρίς αυτό να θυμίζει κουραστική επανάληψη. Όπως και να έχει, αυτό το απολαυστικό γυναικείο πρωταγωνιστικό ντουέτο, ένα από τα καλύτερα των τελευταίων χρόνων, δύσκολα θα απογοητεύσει. Προσπαθούμε να είμαστε αντικειμενικοί, αλλά «η εμμονή δεν πεθαίνει ποτέ» όπως λέει και το μότο της τρίτης σεζόν…