Οι ίντριγκες, οι μηχανορραφίες και τα σκάνδαλα πίσω από τις καλά φυλαγμένες πύλες των βασιλικών ανακτόρων, μαζί με την εντυπωσιακή εικόνα των βαρύτιμων στεμμάτων και του χρυσοποίκιλτου ενδυματολογικού κώδικα είναι συνταγή για εγγυημένη τηλεθέαση όπως αποδεικνύει το «The Crown» ή το «The Royals». Με αφορμή την πρόσφατη πρεμιέρα της δεύτερης στην COSMOTE TV, εξετάζουμε το φαινόμενο των σειρών με βασιλικούς ήρωες, οι οποίες έχουν «θρονιαστεί» στις τηλεοπτικές μας συνήθειες.
Στο καθιερωμένο τηλεοπτικό μήνυμα της βασίλισσας του Ηνωμένου Βασιλείου τα περασμένα Χριστούγεννα, κάποιοι εντόπισαν μια διακριτική αναφορά στο «The Crown». Οι φήμες λένε ότι η Ελισάβετ Β΄ έχει παρακολουθήσει τη σειρά του Netflix που τη βιογραφεί κι αν αυτό ισχύει τότε θα ήμασταν πολύ περίεργοι να ξέρουμε τι γνώμη έχει για την Claire Foy που την υποδύεται κι έχει τιμηθεί γι’ αυτόν το ρόλο με Χρυσή Σφαίρα και δύο βραβεία του Σωματείου των Ηθοποιών.
Αυτή η δημιουργία του Peter Morgan (υποψήφιου για Όσκαρ και βραβευμένου με Χρυσή Σφαίρα για την κινηματογραφική «Βασίλισσα» με την Helen Mirren), που σύμφωνα με μετρήσεις προσέλκυσε στο Netflix κοινό εντελώς διαφορετικού ηλικιακού και οικονομικού προφίλ από το συνηθισμένο (σχεδόν οι μισοί είναι πάνω από 50 ετών και προέρχονται από νοικοκυριά με εισόδημα πάνω από 100 χιλιάδες δολάρια), δεν είναι η μοναδική που τρέφει την περιέργεια του φιλοθεάμονος κοινού για όσα συμβαίνουν στα βασιλικά ανάκτορα και στις αυλές.
Αυτήν την περίοδο, κάθε Σάββατο στο COSMOTE CINEMA 4HD, προβάλλεται το «The Royals», μια σαπουνόπερα τραβηγμένων διαπροσωπικών σχέσεων και ίντριγκας με πρωταγωνιστές τα μέλη μιας φανταστικής βρετανικής βασιλικής οικογένειας. Μια σειρά αυτού του είδους ταίριαξε απόλυτα στο προφίλ του ψυχαγωγικού καναλιού E!, που με το «The Royals» έκανε με πολύ μεγάλη επιτυχία το πρώτο βήμα στη μυθοπλασία (η σειρά βρίσκεται ήδη στον τέταρτο κύκλο), δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στην Elizabeth Hurley να επιστρέψει στην επαγγελματική δράση – αλλά και να κάνει μια ξεκαρδιστική αναφορά στον πρώην της Hugh Grant (κάπου στον τρίτο κύκλο).
Κοινωνικοί επιστήμονες που έχουν κληθεί να ερμηνεύσουν τη γοητεία που ασκούν στο κοινό οι βασιλικές τηλεοπτικές σειρές. «Οι βασιλικές οικογένειες είναι ένα από τα μακροβιότερα reality shows στην ιστορία, καθώς ακολουθούμε κάποιους από τους χαρακτήρες τους σ’ όλη μας τη ζωή», αναφέρει ο καθηγητής Ψυχολογίας Jeff Rudski, ο οποίος τις παρομοιάζει χαριτολογώντας με ένα «“Truman Show” με χαρακτήρες οι οποίοι συμμετέχουν με τη συναίνεσή τους». Περιγράφοντας τις ζωές των γαλαζοαίματων, που είναι «σε δημόσια θέα, όμορφες και θριαμβευτικές αλλά την ίδια στιγμή σκληρές και τραγικές», η ψυχίατρος Sudeepta Varma περιγράφει ξεκάθαρα γιατί οι βασιλικές σειρές στέφονται πάντα με επιτυχία.
Όταν δεν υπάρχουν πραγματικά τηλεοπτικά events, όπως ο επικείμενος γάμος του πρίγκιπα Harry με τη Meghan Markle, πολλές σειρές με εκθαμβωτική ενδυματολογία και σκηνογραφία αλλά πάνω απ’ όλα αρχετυπική ίντριγκα δίνουν την ευκαιρία για μια περιήγηση στα άδυτα της Ιστορίας: το «The Tudors» και το «Wolf Hall», που βάζουν τον Ερρίκο Η΄ στο επίκεντρο αν και προσεγγίζουν τη βασιλεία του από διαφορετική οπτική γωνία, το «Victoria» με την εκπληκτική Jenna Coleman στο ρόλο της βασίλισσας Βικτόρια, ή το ρομαντικό και μελοδραματικό «Reign», προσφέρουν τηλεοπτική απόδραση στις ζωές ανθρώπων που όσο κι αν έχουν σημαδέψει τη μοίρα κάποιων λαών και την Ιστορία άλλο τόσο παραμένουν απόμακροι και μυθικοί.