
Στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, η Υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, αναφέρθηκε στην στρατηγική του Υπουργείου για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, συζητώντας με τον κ. Tyler Brûlé, Πρόεδρο και Διευθυντή Σύνταξης του διεθνούς φήμης media brand Monocle. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη στρατηγική προώθησης της Ελλάδας ως πολυθεματικού προορισμού που προσφέρει μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και στη συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ με το Monocle για την προβολή της χώρας σε έντυπα και ψηφιακά μέσα του ομίλου.
Η Υπουργός Τουρισμού τόνισε την ανάγκη για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, με στόχο την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, η στρατηγική του Υπουργείου περιλαμβάνει τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και τη διάχυση των επισκεπτών στις 13 περιφέρειες της χώρας, προκειμένου να επιτευχθεί ισχυρότερη ανάπτυξη σε όλη την επικράτεια.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η Υπουργός αναφέρθηκε στον επανασχεδιασμό του επίσημου portal της χώρας, visitgreece.gr, καθώς και στις νέες ψηφιακές πλατφόρμες που θα προωθήσουν τον αγροτουρισμό, τη γαστρονομία, τον ορεινό τουρισμό, καθώς και τον ιαματικό και καταδυτικό τουρισμό. Η Υπουργός επεσήμανε την ανάγκη για τους επισκέπτες να έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών τόσο κατά το σχεδιασμό του ταξιδιού τους όσο και κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.
Αναφερόμενη στη βελτίωση των τουριστικών υποδομών, η κα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής προσφοράς στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια σημειώθηκε υπερδιπλασιασμός των ξενοδοχείων πέντε αστέρων στη χώρα, λόγω και της υπηρεσίας one stop shop του Υπουργείου Τουρισμού, η οποία δημιουργήθηκε για την ενίσχυση των τουριστικών επενδύσεων. Παράλληλα, η Υπουργός τόνισε το νέο, καινοτόμο σύστημα κατάταξης των ελληνικών ξενοδοχείων, το οποίο βασίζεται στο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Σε ερώτηση για το υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, η Υπουργός τόνισε ότι η στρατηγική της κυβέρνησης περιλαμβάνει όχι μόνο τον εκσυγχρονισμό των τουριστικών υποδομών, αλλά και τη βελτίωση των γενικών υποδομών, με την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων να έχει συμβάλει στην αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης. Ειδικά, η ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη προορισμών όλο το χρόνο.
Η Υπουργός ανέφερε επίσης την προτεραιότητα που δίνεται στην προσέγγιση νέων αγορών, όπως αυτές της Ασίας (Ινδία, Νότια Κορέα, Κίνα) και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και Σαουδικής Αραβίας. Η στρατηγική περιλαμβάνει επίσης την ενίσχυση της αγοράς των ΗΠΑ, όπου σημειώθηκε ρεκόρ απευθείας πτήσεων από την Ανατολική Ακτή, με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας και στη Δυτική Ακτή.
Η Υπουργός Τουρισμού ανέφερε τη σημασία της προώθησης ειδικών μορφών τουρισμού και λιγότερο γνωστών προορισμών, ενώ τόνισε την επιθυμία για συνέχιση της στήριξης των παραδοσιακών αγορών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία.
Επιπλέον, η κα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο αποτελεί εργαλείο για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού τομέα, υπογραμμίζοντας την αναβάθμιση των χιονοδρομικών κέντρων και των ορεινών καταφυγίων με πόρους του εν λόγω Ταμείου.
Τέλος, η Υπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα είναι προορισμός για όλο το χρόνο, προσφέροντας αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες στους επισκέπτες της.