Η τεχνολογία αναμένεται να παίξει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στον προγραμματισμό ταξιδιών τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με έρευνα της ταξιδιωτικής τεχνολογικής εταιρείας Amadeus (παρέχει λογισμικό για την παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία), σχεδόν το 50% των πελατών της σκοπεύουν να δώσουν προτεραιότητα στη χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (AI) μέχρι το 2025. Ωστόσο, η ίδια έρευνα αναφέρει ότι πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες δεν είναι ακόμα σίγουρες για το πώς να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά αυτή την τεχνολογία.
Μια εταιρεία που έχει κάνει σημαντικά βήματα στην αξιοποίηση της AI είναι η Byway, μια εταιρεία που προσφέρει ταξίδια χωρίς πτήσεις. Η Byway έχει δημιουργήσει τη δική της τεχνητή νοημοσύνη, η οποία αποσκοπεί στην απλοποίηση των προγραμμάτων δρομολογίων και των πολλαπλών διασυνοριακών ταξιδιών, λύνει έτσι ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά τα ταξίδια στην Ευρώπη.
Άλλες εταιρείες, όπως η Trip Advisor, χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν στη δημιουργία προγραμμάτων ταξιδίων, ενώ αυξάνεται και ο αριθμός των αεροδρομίων που εγκαταλείπουν τις χάρτινες ετικέτες αποσκευών και χρησιμοποιούν την τεχνολογία για πιο αποδοτική διαλογή αποσκευών.
Όμως, η τεχνολογία δεν είναι πάντα η πρώτη επιλογή για όλους τους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με έρευνα της ABTA, η οποία αφορά τους πράκτορες ταξιδίων και τους tour operators, οι Gen Z ταξιδιώτες είναι σχεδόν εξίσου πιθανό να κοιτάζουν έναν ταξιδιωτικό κατάλογο για έμπνευση, όσο και να περιηγούνται στο διαδίκτυο. Αυτό υποδηλώνει ότι η τάση προς την τεχνολογία δεν είναι καθολική και οι παραδοσιακές μέθοδοι εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς για πολλούς.