ΙΝΣΕΤΕ: Tι λένε οι διεθνείς αεροπορικές και οδικές αφίξεις στην Ελλάδα για το 2024;

Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας καταγράφει θετική πορεία το 2024, με σημαντική αύξηση στις διεθνείς αεροπορικές και οδικές αφίξεις κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, αναδεικνύοντας τη χώρα ως ελκυστικό προορισμό για επισκέπτες από το εξωτερικό.

αεροδρόμιο © shutterstock.com

Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, η Ελλάδα κατέγραψε 22,6 εκατομμύρια διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όπου οι αφίξεις ανήλθαν σε 20,9 εκατομμύρια. Μόνο τον Σεπτέμβριο, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις έφτασαν τα 3,7 εκατομμύρια, καταγράφοντας αύξηση 7,1% ή 244 χιλιάδες αφίξεις σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023.

Αναλύοντας τις επιμέρους γεωγραφικές ενότητες, οι περισσότερες κατέγραψαν αύξηση στις διεθνείς αφίξεις. Στην Κρήτη, οι αφίξεις ανήλθαν σε 4,8 εκατομμύρια (+6,5%), στα Δωδεκάνησα σε 4,0 εκατομμύρια (+9,7%) και στα Ιόνια Νησιά σε 3,5 εκατομμύρια (+4,9%). Στην Πελοπόννησο, οι αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 208 χιλιάδες, καταγράφοντας αύξηση 11,8%. Αντίθετα, οι Κυκλάδες παρουσίασαν οριακή μείωση 0,8%, με τις αφίξεις να φτάνουν το 1,2 εκατομμύρια.

Οδικές αφίξεις

Σημαντική ήταν η αύξηση και στις οδικές αφίξεις, οι οποίες κατά την ίδια περίοδο ανήλθαν σε 10,3 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 14,5% σε σχέση με τα 9,0 εκατομμύρια του 2023. Τον Σεπτέμβριο, οι οδικές αφίξεις έφτασαν το 1,5 εκατομμύριο, σημειώνοντας αύξηση 17,5%.

Αναλυτικά, οι αφίξεις από τη Βουλγαρία αυξήθηκαν κατά 19,4% φτάνοντας τις 4,8 εκατομμύρια, από τη Βόρεια Μακεδονία κατά 8,8% με 2,9 εκατομμύρια, και από την Αλβανία κατά 1,3% φτάνοντας το 1,4 εκατομμύριο. Η Τουρκία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση με 29,2%, φτάνοντας τις 1,2 εκατομμύρια αφίξεις.

Ταξιδιωτικές εισπράξεις

Αν και οι ταξιδιωτικές εισπράξεις παρουσίασαν πτώση 1,8% τον Αύγουστο του 2024 (4,25 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 4,33 δισεκατομμυρίων τον Αύγουστο του 2023), συνολικά οι εισπράξεις από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο αυξήθηκαν κατά 3,2%, φτάνοντας τα 15,18 δισεκατομμύρια ευρώ. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στις εισπράξεις από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 6,0% στα 8,56 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 3,7% στα 2,47 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ από τη Γαλλία παρατηρήθηκε μείωση 12,4% στα 1,01 δισεκατομμύρια ευρώ.

Βραχυχρόνιες μισθώσεις

Τον Σεπτέμβριο του 2024, παρατηρήθηκε μικρή μείωση των καταλυμάτων που ανήλθαν σε 232 χιλιάδες, αν και παραμένουν αυξημένα σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (208 χιλιάδες). Ο αριθμός των κλινών τον Σεπτέμβριο παρέμεινε στα 1 εκατομμύριο, σημειώνοντας αύξηση 85 χιλιάδων σε ετήσια βάση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

"Γκιομπεκλί Τεπέ": Έκθεση στο Κολοσσαίο για ένα από τα αρχαιότερα μνημεία στον κόσμο

Μια καθηλωτική εμπειρία που αφορά τις απαρχές του ανθρώπινου πολιτισμού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Πώς εξελίχθηκε η τουριστική περίοδος στις Κυκλάδες το τρίτο τρίμηνο του 2024

Η φετινή τουριστική περίοδος στις Κυκλάδες ανέδειξε σημαντικές αυξομειώσεις στα έσοδα των κλάδων καταλυμάτων και εστίασης.

Αράχοβα: Ένας από τους κορυφαίους χειμερινούς προορισμούς στην Ευρώπη για το 2025

Η Αράχοβα, δημοφιλής χειμερινός προορισμός στην Ελλάδα, αναδείχθηκε ανάμεσα στους 14 κορυφαίους στην Ευρώπη για το 2025, σύμφωνα με το περιοδικό TimeOut.

Αυτές είναι οι πιο φιλικές πόλεις του κόσμου

Τα αποτελέσματα της 37ης Ετήσιας Έρευνας του κοινού του Condé Nast Traveler καλύπτουν περιοχές από τον Καναδά μέχρι τη Νοτιοανατολική Ασία.

Ανακαλύπτοντας την Κεντρική Ευρώπη: Βιέννη, Βουδαπέστη και Μπρατισλάβα σε μια μαγευτική περιήγηση

Πήγαμε σε τρεις από τις πιο γοητευτικές πόλεις της Κεντρικής Ευρώπης και ζήσαμε ένα ταξίδι γεμάτο ιστορία, τέχνη και αξέχαστες στιγμές.

Ανταπόκριση απ’ τη World Travel Market 2024: Προορισμοί και τάσεις

Η πιο πετυχημένη WTM έως τώρα συγκέντρωσε και πάλι στο Λονδίνο μεγάλους παίχτες της βιομηχανίας του ταξιδιού για συζητήσεις με κριτική σκέψη και ανεβασμένη διάθεση.

Η Airbnb μετατρέπει το Κολοσσαίο σε αρένα μονομάχων

Με την ταινία "Μονομάχος ΙΙ" να κατακτά τις κινηματογραφικές αίθουσες, η Airbnb αποφάσισε να κεφαλαιοποιήσει τον ενθουσιασμό γύρω από την αρχαία Ρώμη, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που επιτρέπει στους επισκέπτες.