Η KLM σπαταλά λιγότερο φαγητό στα αεροσκάφη με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Τα ΑΙ προγράμματα βοηθούν την εταιρεία να προβλέψει καλύτερα πόσοι επιβάτες από όσους έχουν κάνει κράτηση θα επιβιβαστούν πραγματικά στην πτήση. Αυτό επιτρέπει τον ακριβή υπολογισμό του αριθμού των απαιτούμενων γευμάτων και η KLM επιτυγχάνει έως και 63% λιγότερα απόβλητα σε τρόφιμα με βάση τον αναμενόμενο αριθμό επιβατών ανά πτήση. Σε ετήσια βάση, αυτό ισοδυναμεί με εξοικονόμηση άνω των 100.000 κιλών γευμάτων.
"Οι επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία αποτελούν προτεραιότητα για την KLM. Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης συμβάλλει τα μέγιστα στη βελτίωση των πτητικών μας λειτουργιών και στη βελτίωση της βιωσιμότητάς τους. Η καταπολέμηση της σπατάλης των τροφίμων αποτελεί ένα καλό παράδειγμα, εξασφαλίζοντας ότι δεκάδες χιλιάδες λιγότερα γεύματα θα σπαταλούνται στις πτήσεις μας κάθε χρόνο" δήλωσε η Marjan Rintel, Διευθύνουσα Σύμβουλος της KLM.
Η KLM εργάζεται για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον προσδιορισμό του αριθμού των γευμάτων στο αεροσκάφος, με στόχο να βοηθήσει στην καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων. Οι κρατήσεις θέσεων δεν καταλήγουν πάντα σε επιβίβαση και ανάλογα με την κατηγορία θέσης, 3%-5% των επιβατών που έχουν κάνει κράτηση δεν εμφανίζονται (έγκαιρα) για τις πτήσεις τους.
Το πιο πρόσφατο μοντέλο ΑΙ (TRAYS) είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε ειδικά για τις δραστηριότητες τροφοδοσίας της KLM. Το μοντέλο αυτό προβλέπει τον αριθμό επιβατών στην πτήση βασισμένο στα υπάρχοντα δεδομένα. Το σύστημα Meals on Board (MOBS) λαμβάνει τον αναμενόμενο αριθμό επιβατών ανά πτήση με ξεχωριστές προβλέψεις για τις κατηγορίες Business, Premium Comfort και Οικονομική. Η πρόβλεψη ξεκινά 17 ημέρες πριν την αναχώρηση και συνεχίζει μέχρι και 20 λεπτά πριν την απογείωση. Με τον τρόπο αυτό προβλέπεται ο ακριβέστερος δυνατός αριθμός επιβατών για όλη τη διαδικασία τροφοδοσίας, από την προμήθεια έως και τη φόρτωση, αποτρέποντας έτσι τα επιπλέον γεύματα.
Το μοντέλο AI TRAYS παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους από την Kickstart AI. H πρωτοβουλία αυτή προσέλκυσε ταλέντα από κορυφαίες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της KLM όπως επίσης των bol, Ahold Delhaize, NS και ING, για να εργαστούν πάνω στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου μοντέλου.
"Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μπορέσαμε να συνεισφέρουμε σε αυτό το σημαντικό έργο για την KLM. Στόχος μας στην Kickstart AI είναι να επιταχύνουμε την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στην ολλανδική επιχειρηματική κοινότητα και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά με ολλανδικές εταιρείες για να γίνει αυτό πραγματικότητα" δήλωσε ο Sander Stomph, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Kickstart AI.
Η ανάλυση τριμήνου δείχνει ότι ξοδεύεται 63% λιγότερο φαγητό ανά επιβάτη που έχει κάνει κράτηση. Η μεγαλύτερη βελτίωση παρατηρείται στις διηπειρωτικές πτήσεις της KLM από το Schiphol, όπου εξοικονομούνται 2,5 γεύματα (1,3 κιλά) ανά πτήση. Σε ετήσια βάση, αυτό ισοδυναμεί με εξοικονόμηση 111.000 κιλών σε γεύματα σε όλες της πτήσεις της KLM που πραγματοποιούνται από το Schiphol.
Η KLΜ εργάζεται επίσης για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης σε άλλα τμήματα των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων. Για παράδειγμα, είναι σημαντική για να γίνει πιο έξυπνη η συντήρηση των αεροσκαφών. Επιπλέον, προγράμματα ΑΙ χρησιμοποιούνται για την προσομοίωση προβλέψεων κακοκαιρίας, καθιστώντας έγκαιρα σαφές ποιο πρόγραμμα πτήσεων θα ήταν το καλύτερο για να επιτραπεί η συνέχιση των πτήσεων όσο το δυνατόν περισσότερο. Το ΑΙ βοηθά επίσης τους επιβάτες, στο να τους δίνει εξατομικευμένες ταξιδιωτικές συμβουλές μετά την κράτηση μιας πτήσης.