Μπορεί να έχουν περάσει κάμποσες μέρες από την επίσκεψή μου στα resorts της Grecotel στη Δυτική Πελοπόννησο αλλά το άρωμα του αφρόλουτρου με εκχυλίσματα κόκκινου σταφυλιού και φασκόμηλου και η γεύση του κρητικού θυμαρίσιου μελιού που προμηθεύτηκα από το πωλητήριο του Οίκου Ελληνικών Αγαθών Agrecofarms πριν από το check out παρατείνουν αποτελεσματικά την όλη εμπειρία. Εμπνευσμένα από τη φύση της άγριας Κρήτης και με υλικά από την πρότυπη ιδιόκτητη φάρμα Agreco στο Ρέθυμνο, τα προϊόντα της Grecotel που βρίσκεις και σε μορφή αναλώσιμων καλλυντικών στο δωμάτιο ή deli στο mini bar και στον πρωινό μπουφέ είναι, άλλωστε, ένα από τα παραδείγματα του πώς τα resorts της αλυσίδας έχουν καταφέρει να μεταφέρουν αρώματα, γεύσεις και αίσθηση ελληνικού καλοκαιριού ακόμη στο «δύσκολο» περιβάλλον ενός mega-resort.
Όταν σε ένα συγκρότημα 643 δωματίων σε υποδέχονται με ένα δίσκο με λεβαντάδα, χυμό από ντόπιες φράουλες και υποβρύχιο, στον μπουφέ του πρωινού συναντάς από σφηνάκια γάλακτος αμυγδάλου με σπόρους τσία μέχρι κρητικές ελιές και τοπικά τυριά, οι σαλάτες στο εστιατόριο νοστιμεύουν με ντόπιο κρίταμο και ο τόνος στο σούσι είναι ψαρεμένος στο Ιόνιο, τότε σίγουρα μιλάμε για ένα κερδισμένο στοίχημα. Στο «Riviera Olympia & Aqua Park» η διάσταση της τοπικότητας, ειδικά μέσα από τη γαστρονομία και τη διασύνδεση με την τοπική παραγωγή, διαπνέει επιτυχημένα την εμπειρία της φιλοξενίας και συντονίζεται με τις κυρίαρχες διεθνείς τάσεις στο χώρο, όπως είναι το live like a local, στο οποίο είχε επιμείνει σε παλιότερη συνέντευξή μας ο γενικός διευθυντής της Grecotel Βασίλης Μηναδάκης. Το ίδιο και η παροχή μοναδικών εμπειριών, όπως ας πούμε το «Καλυβάκι», μια εμπειρία private dining σε ένα μικρό ακρωτήρι στην άκρη του resort.
Η ριβιέρα της απόλαυσης
Το πολυτελές resort της Κυλλήνης, αγαπημένο ξενοδοχείο των Ελλήνων που μαζί με τους Γερμανούς και τους Ρώσους το τιμούν σταθερά, υποδέχτηκε το καλοκαίρι ανανεωμένο ολοκληρώνοντας τη διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων και των εστιατορίων. Έχει ενοποιήσει από πέρυσι τα τέσσερα ξενοδοχεία που περιλαμβάνει σε ένα μεγάλο resort, εντός του οποίου το καθένα διατηρεί μεν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, αλλά οι παροχές και τα εστιατόρια είναι ανοιχτά σε όλους.
Φετινή προσθήκη το «Ουζερί», που στήθηκε κάτω από μια πολύ όμορφη πέργκολα δίπλα στο ελληνικό εστιατόριο «Αμμοθίνες» προσφέροντας πολύ προσεγμένους μεζέδες συνοδεία μιας μεγάλης γκάμας ετικετών ούζου και τσίπουρου. Ξύλο, καλάμια, ωραία θέα στην απέραντη αμμουδιά και χαλαρή καλοκαιρινή ατμόσφαιρα φτιάχνουν ιδανικό σκηνικό, σαν μια προέκταση του «Αμμοθίνες» που έχει μια surf n’ turf λογική, με δέκα κοπές κρέατος και ψάρι, άψογα ψημένα στο premium σύστημα Monolith. Απολαμβάνοντας ένα τσιπουρίτο (Mohito με τσίπουρο), ο executive chef Γιάννης Κουναλάκης μας επιβεβαιώνει την προσπάθεια να χρησιμοποιούνται τοπικά υλικά, αλλά και τα σεμινάρια που γίνονται στο προσωπικό, όπως πρόσφατα για την κουζίνα Nikkei και τα κοκτέιλ και το πάθος των νέων σεφ. Χαρακτηριστική περίπτωση ο Μάριος Πετράκης που το χειμώνα τον βρίσκεις στις κουζίνες τριάστερων εστιατορίων της Ευρώπης και εδώ παρουσιάζει μια μοντέρνα κουζίνα στο «Cap Voyage», το γκουρμέ εστιατόριο του resort, σε μια υπέροχη βεράντα μπροστά στη θάλασσα, με πιάτα όπως το αρωματικότατο και φινετσάτο βασιλικό καβούρι με νερό ντομάτας, ντοματίνια, άρωμα περγαμόντο και παγωτό ελαιόλαδου και ρίγανης.
Έμφαση δίνεται επίσης στην υγιεινή διατροφή και την ευεξία, από τις επιλογές στο πρωινό ως τις καθημερινές προτάσεις για yoga ή pilates και τις θεραπείες του Κέντρου Θαλασσοθεραπείας Elixir. Τα παιδιά βρίσκουν εδώ τον παράδεισό τους, από το φοβερό Aqua Park των 20.000 τ.μ. μέχρι τις ψαγμένες δραστηριότητες, όπως η νυχτερινή παρατήρηση των άστρων µε τηλεσκόπιο, αλλά και την ακαδημία ποδοσφαίρου της Valencia. Δεν λείπουν οι ευκαιρίες να περάσουν μαζί δημιουργικά μικροί και μεγάλου, αφού όπως μας λέει o διευθυντής Marketing της Grecotel Γιάννης Τσίχλης πλέον οι γονείς αναζητούν στις διακοπές να περνούν ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους απ’ το πρωί ως το βράδυ, αντί για τις παροχές που τους εξασφαλίζουν περισσότερη αυτονομία που ήταν δημοφιλείς παλιότερα. Η ψυχή της Grecotel, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι βέβαια οι άνθρωποί της, κάτι που επιβεβαιώνει ο συνδυασμός των έμπειρων στελεχών με το νέο πολύ πρόθυμο και καλά εκπαιδευμένο προσωπικό που συναντάς σε κάθε πόστο.
Προορισμός ανεμελιά
Αν το Riviera Olympia & Aqua Park είναι ένας ολόκληρος κόσμος εμπειριών, το ολοκαίνουργιο Casa Marron (2693051713) που προέκυψε από την εκ βάθρων ανακαίνιση του πρώην «Lakopetra Beach» είναι η ενσάρκωση της θερινής ανεμελιάς και της μποέμ ατμόσφαιρας. Απλωμένο σε μια επίπεδη έκταση, με μπανγκαλόους και κεντρικό κτίριο που φτάνουν μέχρι την παραλία, είναι ένα ξενοδοχείο φιλικό που σου θυμίζει παλιά καλοκαίρια αλλά με σύγχρονη αντίληψη και ανέσεις, ιδανικό για τους millennials και τις οικογένειές τους.
Το λευκό κυριαρχεί παντού, τα δωμάτια είναι όσο μίνιμαλ και έθνικ πρέπει, παροχές όπως οι εξωτερικές ντουζιέρες ενισχύουν τη χαλαρή διάθεση και την επικοινωνία του μέσα με το έξω, ενώ τα εστιατόρια και τα μπαρ στην παραλία και γύρω από την κεντρική πλατεία όπου λαμβάνουν χώρα και τα καθημερινά events σού επιτρέπουν να κινηθείς ανάμεσά τους ελεύθερα και να κάνεις τους δικούς σου γευστικούς συνδυασμούς ανάλογα με τη διάθεση – όλα τα παραπάνω, μάλιστα, περιλαμβάνονται στο all-inclusive πακέτο, κρατώντας ψηλά την ποιότητα. Φοίνικες και ελιές στους κήπους, καλάμια, ξύλο, ψάθα δίνουν τον τόνο, ενώ όλα όσα περιμένεις να βρεις σε ένα resort, από το κουκλίστικο spa μέχρι τα προγράμματα aqua gym στην πισίνα είναι εδώ, σε ένα pocket size πακέτο.
Τουρισμός με ευθύνη
Στηρίζοντας σταθερά τις τοπικές κοινωνίες, ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη έχει πλέον συστηματοποιήσει το κοινωφελές του έργο με την ίδρυση του φορέα «Νίκος Δασκαλαντωνάκης – NDF» ο οποίος, όπως μας λέει ο διευθυντής του Δημήτρης Στεμπίλης, εστιάζει σε τρεις πυλώνες. Παρέχει υποτροφίες, κυρίως στον τουρισμό, για νέους που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό· στηρίζει τον πολιτισμό, με έμφαση στην ανασκαφή και το Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας, αλλά και με μια νέα σημαντική χορηγία για την αποκατάσταση του Ωδείου στο Νερατζέ τζαμί στο Ρέθυμνο· και εστιάζει στη σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό με προώθηση καινοτόμων ιδεών.