Μέλος της bluegr Hotels & Resorts και των Small Luxury Hotels of the World, το Minos Beach Art Hotel στον Κόλπο Μιραμπέλου της ανατολικής Κρήτης, θα φιλοξενήσει για δεύτερη χρονιά το blueFest, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τον μίτο που συνδέει την τουριστική δυναμική με την πολιτιστική κληρονομιά και την καλλιτεχνική ζωή της χώρας. Το ξεχωριστό αρχιτεκτονικό ύφος του, η υπαίθρια γκαλερί τέχνης που φιλοξενεί στους χώρους του έργα του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη αλλά και η πλούσια γαστρονομική ιστορία του Minos Beach art hotel συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό για το πολιτιστικό φεστιβάλ.
Ξεκινώντας το Σάββατο 13 Ιουλίου, με τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης «Come with the Wind» του εικαστικού Θεόδωρου Ζαφειρόπουλου και του αρχιτέκτονα Γιώργου Ρυμενίδη, αλλά και αυτά της εικαστικής έκθεσης «Blue Nights», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης και Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη κ. Σωτήρη Μπαχτσετζή, το διήμερο blueFest Crete 19 | Culture & Beyond θα αγκαλιάσει φέτος και την τέχνη της γαστρονομίας, σε σύμπραξη με το LoveGreece.com.
Νικητές του νεοσύστατου «Βραβείου Τέχνης Ιδρύματος Γ&Α Μαμιδάκη – Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Φιλοξενίας 2019», οι Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος και Γιώργος Ρυμενίδης θα παρουσιάσουν μια γλυπτική και ηχητική εγκατάσταση με αναφορές στο αρχαίο μνημείο των Αέρηδων στην Πλάκα, με οκτώ ηχητικές στήλες τοποθετημένες περιμετρικά, να ενεργοποιούνται από αντίστοιχους αισθητήρες κίνησης, επιτρέποντας στον επισκέπτη να ακούει τους ήχους των διαφορετικών ανέμων, ανάλογα με το σημείο στο οποίο στέκεται.
Οι ήχοι, που αποτελούν ψηφιακά επεξεργασμένες ηχογραφήσεις παραδοσιακής μουσικής από οκτώ διαφορετικές περιοχές του κόσμου, μεταμορφώνουν τον χώρο σε μια απρόσμενη, αυτοσχεδιαστική συμφωνία ανέμων, ενώ τα κινητά των επισκεπτών λειτουργούν ως αντι-ηχεία, καθώς αέρινα ringtones των οκτώ ανέμων ενορχηστρώνουν ένα ηχητικό περιβάλλον, που εξαπλώνεται σαν αέρινος ψίθυρος σε όλους τους χώρους του ξενοδοχειακού συγκροτήματος. Μετά την παρουσίασή του, το «Come with the Wind» θα αποτελεί μέρος της διεθνούς μόνιμης συλλογής του Ιδρύματος και θα εκτίθεται στο υπαίθριο μουσείο του Minos Beach art hotel.
Με έμπνευση από την ελληνική παράδοση των θερινών σινεμά, ο Σωτήρης Μπαχτσετζής έχει επιμεληθεί video art έργα σημαντικών καλλιτεχνών, όπως οι Αλέξανδρος Κακλαμάνος (Full Circle), James Lane (Ονειρομαντείο) και Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος (Η Αγία Θέα), τα οποία θα προβληθούν στους εξωτερικούς χώρους του Minos Beach art hotel, συνδυάζοντας τοπικό στοιχείο με το παγκόσμιο, με την παρουσίαση να ξυπνά ελληνικές μνήμες μέσα από μηνύματα πανανθρώπινα, διαχρονικά και σύγχρονα, που δεν γνωρίζουν σύνορα.
Η πρώτη μέρα του φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί με την παρουσίαση της ζωντανής μουσικής παράστασης «Ραδιοθεραπεία» από το συνθέτη Νίκο Ξυνό, μόνιμο κάτοικο Αγίου Νικολάου Κρήτης, τον οποίο το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη προσκαλεί στο blueFest 19 στα πλαίσια της σταθερής του στήριξης προς την τοπική καλλιτεχνική κοινότητα. Η παράσταση «Ραδιοθεραπεία», που φέτος συμπληρώνει τα δέκα της χρόνια, αποτελεί ένα σύνολο προσωπικών συνθέσεων του Νίκου Ξυνού σε lounge ethnic jazz ύφος, με ζωντανή ενορχήστρωση με τη χρήση looper και ποικίλων οργάνων.
Την δεύτερη ημέρα του φεστιβάλ, Κυριακή 14 Ιουλίου, τον λόγο έχουν οι κρητικές γεύσεις, με το όραμα του LoveGreece.com για την ανάδειξη της ελληνικής επιχειρηματικότητας να βρίσκει συνοδοιπόρο την αγάπη του consultant chef της bluegr Hotels & Resorts, Γιάννη Μπαξεβάνη, για τα κρητικά προϊόντα, την αξία των οποίων ο ξενοδοχειακός όμιλος έχει αναδείξει μέσω των μενού του. Μαζί, παρουσιάζουν επιλεγμένους Κρητικούς παραγωγούς, με το κρητικό ελαιόλαδο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα από τα βουνά της Κρήτης και εκλεκτά αρτοποιήματα και ζυμαρικά να πρωταγωνιστούν στο Minos Beach art hotel. Παράλληλα, ολιγόλεπτες συνεντεύξεις των επιλεγμένων παραγωγών θα προβληθούν σε όλα τα επικοινωνιακά κανάλια του LoveGreece.com (ιστοσελίδα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) μεταφέροντας το μήνυμα της δημιουργικότητας σε Ελλάδα και εξωτερικό και ενισχύοντας την εικόνα των Ελλήνων επιχειρηματιών σε διεθνές επίπεδο.
Η είσοδος είναι ελεύθερη σε όλες τις εκδηλώσεις, ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η προκράτηση θέσεων στο 28410 22345 ή μέσω email στο info-minos@bluegr.com.
Η έκθεση Blue Nights καθώς και το Ανοιχτό Μουσείο θα παραμείνουν ανοιχτά για το κοινό ως το τέλος Οκτωβρίου.