Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου «κέρασε» σαλατούρι, παριανή φουσκωτή και γιουβέτσι μπρούσκο στο εμβληματικό James Beard Foundation, παρουσία του «α», ανοίγοντας τις δράσεις της ως Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης για το 2019.
φωτό Τheodosis Georgiadis
Tο τσουχτερό κρύο της Νέας Υόρκης κόβει την ανάσα, στο εσωτερικό ωστόσο του James Beard Foundation, για πολλούς του ναού της αμερικανικής γαστρονομίας, στο West Village επικρατεί αναβρασμός. Βρίσκομαι εδώ για να παρακολουθήσω μία από τις δράσεις που αναγγέλλουν την ανάδειξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης για το 2019.
Η Χάιντι Λαζάνη, επικεφαλής της επιτροπής της Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης 2019, και η Αφροδίτη Δελλαπόρτα της εταιρείας ταξιδιωτικού μάρκετινγκ LifeThink καλωσορίζουν τους καλεσμένους, ένα στοχευμένα επιλεγμένο κοινό που αποτελείται από δημοσιογράφους γεύσης και γαστρονομικού τουρισμού, food & beverage opinion leaders και bloggers γαστρονομίας, στους χώρους του ιδρύματος, που έχει «γαλανόλευκη» ατμόσφαιρα ένεκα της ημέρας.
Κάποιοι δροσίζονται με σαντορινιά κρασιά και μυκονιάτικη μπίρα, γεγονός που ευνοεί τα πρώτα πηγαδάκια, και αρκετοί κοντοστέκονται στην ανοιχτή κουζίνα, εκεί όπου η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, πρέσβειρα σεφ της Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης 2019, βάζει τις τελευταίες λεπτομέρειες στα πιάτα που πρόκειται να σερβιριστούν στη συνέχεια.
Δίπλα της έχει τον νεαρό σεφ Σπύρο Κουγιό από το βραβευμένο εστιατόριο της Ρόδου «Noble» και τέταρτο φιναλίστ στο διαγωνισμό European Young Chef 2017 καθώς και ταλαντούχες Αμερικανίδες σεφ, μέλη του φημισμένου μαγειρικού κλαμπ των ΗΠΑ Les Dames d’Escoffier – κάποιες μάλιστα με ελληνική καταγωγή, όπως η Theo Stephan, η οποία έχει δημιουργήσει, μεταξύ άλλων, έναν μικρό κορωνέικο ελαιώνα στη Σάντα Μπάρμπαρα!
«Οι συνταγές που πρόκειται να δοκιμάσετε έχουν περάσει στη σύγχρονη κουζίνα του Αιγαίου από γενιά σε γενιά και, εμπλουτισμένες με όλα τα μυστικά, ανταλλάσσονται από μητέρα σε κόρη εδώ και πάρα πολλά χρόνια», είπε η Αργυρώ δίνοντας το έναυσμα για να καταφθάσουν στο τραπέζι από σαλατούρι, φάβα, χτυπητή και ντοματοσαλάτα με το παριανό ψωμί φουσκωτή μέχρι κακαβιά, ρεβιθάδα, χταπόδι με μέλι, αρνάκι φρικασέ, γιουβέτσι μπρούσκο και το signature μιλφέιγ της με κρέμα γιαουρτιού.
Καθώς οι πρώτες φωτογραφίες αρχίζουν να ανεβαίνουν στα social media και οι συζητήσεις μεταξύ τυρού και αχλαδίου ανάβουν, ακούω με ικανοποίηση ομοτράπεζούς μου να αφηγούνται ιστορίες από καλοκαίρια στη Μύκονο και τη Σαντορίνη και κρουαζιέρες στα νερά της Δωδεκανήσου, σημάδι ότι η Ελλάδα, έστω και στην πιο glamorous εκδοχή της, δεν τους είναι άγνωστη, ενώ δράσεις όπως η συγκεκριμένη συμβάλλουν ιδιαίτερα στη δημιουργία ενός εξωστρεφούς προφίλ της Ελλάδας εκτός συνόρων.
Συζητώντας με την κ. Λαζάνη, διαπιστώνω πως και η ίδια έχει ιδιαίτερα θετικό feedback για την εκδήλωση. «Όλους όσοι μας τίμησαν, ανάμεσά τους κι εκπρόσωποι των “New York Times”, της “Wall Street Journal” και του NBC Studio, θέλουμε να τους κάνουμε “ambassadors”, να τους φέρουμε στην Ελλάδα και να νιώσουν το πραγματικό DNA των νησιών μας», θα μου πει με ικανοποίηση, καθώς η κουβέντα στρέφεται προς τα σχέδια για το επερχόμενο Έτος Γαστρονομίας και τη σημασία του.
«Σε μια εποχή που οι έρευνες δείχνουν ότι σχεδόν το 50% των ταξιδιωτών επιλέγει τον προορισμό του βάσει του τι θα φάει εκεί, ο στόχος μας είναι η εργαλειοποίηση της γαστρονομίας ως μέσου προώθησης των νησιών μας», μου λέει και συμπληρώνει πως «η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έκανε πρώτη trend τη γαστρονομία», εστιάζοντας ιδιαίτερα στη συμβολή του νυν Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου. «Είναι ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε το δίκτυο Aegean Cuisine κι εκείνος που είχε την πρωτοβουλία να διεκδικήσουμε τον τίτλο της Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης.
Το Έτος Γαστρονομίας θα είναι μια μεγάλη γιορτή για την Ελλάδα, ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όλους να συμμετάσχουν σε δράσεις που θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2019 και θα διαρκέσουν μέχρι τα τέλη της χρονιάς».
Για την ευγενική συμβολή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού ευχαριστούμε θερμά την Air France-KLM. O αεροπορικός όμιλος συνδέει καθημερινά το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας με τους κόμβους του στο Παρίσι και το Άμστερνταμ, και από εκεί με εκατοντάδες προορισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο.