Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού;

Μπορεί ο τουρισμός να εμφανίζει μεγάλη αύξηση στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, ταυτόχρονα όμως προβληματίζει, με την πιο πολυσυζητημένη λέξη της φετινής χρονιάς στην ταξιδιωτική αργκό να έχει αρνητική χροιά.

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού;

Μπορεί ο τουρισμός να εμφανίζει μεγάλη αύξηση στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, ταυτόχρονα όμως προβληματίζει, με την πιο πολυσυζητημένη λέξη της φετινής χρονιάς στην ταξιδιωτική αργκό να έχει αρνητική χροιά. Ο λόγος για τον υπερτουρισμό που απασχολεί, όπως θα δείτε και στο ρεπορτάζ μας εδώ, τους κορυφαίους προορισμούς, οι οποίοι καλούνται να πάρουν μέτρα για την αναχαίτιση των αφίξεων και την προστασία του χαρακτήρα των προορισμών.

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 1

Τα εντυπωσιακά νούμερα της νέας έρευνας του Oxford Economics (170.000 επιπλέον νέες θέσεις εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν στη χώρα μας από την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου) προκάλεσαν ενθουσιασμό αλλά και σκεπτικισμό στην πρόσφατη εκδήλωση για την παρουσίασή τους που οργάνωσαν η Google και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Οι εκπρόσωποι τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών φορέων έθεσαν το θέμα του υπερτουρισμού και της ανάγκης διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος. Ο Αλέξης Γαληνός, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών, μίλησε για συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής πρωτεύουσας που είναι μια ζωντανή, αληθινή πόλη, έχει δηλαδή αυτό που θέλουν να αποκτήσουν ξανά οι πόλεις-λούνα παρκ της Ευρώπης.

"Μέχρι να φτάσουμε τα 20 εκατ. της Βαρκελώνης έχουμε καιρό"

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 2

Λίγες ημέρες νωρίτερα, στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ "Ελληνικός τουρισμός: ανάπτυξη και βιωσιμότητα", που εστίασε στη σύνδεση του τουρισμού με την αγροδιατροφή και τον πολιτισμό, ο Γιώργος Χατζηγιαννάκης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου "Σελήνη" στη Σαντορίνη και πρωτεργάτης του γαστρονομικού τουρισμού, έκρουσε για άλλη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την υποβάθμιση ενός από τους δύο κορυφαίους προορισμούς της χώρας μας. Η τοπική κοινωνία δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι η Σαντορίνη δεν αντέχει εκατομμύρια τουρίστες κι έχει χάσει το στοίχημα του υψηλού τουρισμού της εμπειρίας. ""Μέχρι να φτάσουμε τα 20 εκατ. της Βαρκελώνης έχουμε καιρό”, θα ακούσεις να λένε πολλοί ντόπιοι επιχειρηματίες", δήλωσε χαρακτηριστικά. Σημειωτέον, το καλοκαίρι ο δήμος του νησιού είχε εκπέμψει SOS, προειδοποιώντας ότι η Σαντορίνη θα καταρρεύσει τουριστικά αν δεν ληφθούν μέτρα για τη διαχείριση της υπερβάλλουσας κίνησης, με την κατανάλωση νερού αλλά και τη δόμηση να έχουν ξεπεράσει τη φέρουσα ικανότητα.

Χαρακτηριστικά ως προς τα ποιοτικά στοιχεία των επισκεπτών είναι και τα δείγματα της μεγάλης κι εν εξελίξει έρευνας για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό, που δείχνουν ότι η πλειονότητα των επισκεπτών αφορά all inclusive πακέτα, ενώ μόλις το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των € 1.000 κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο νησί κι ένας στους τρεις τουρίστες δεν επισκέφθηκε το κέντρο και την Παλιά Πόλη!

35% των τουριστικών αναζητήσεων για την Ελλάδα σχετίζεται με τον πολιτισμό

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 3

Στη σημασία της διαχείρισης της φήμης της Ελλάδας και την επιμήκυνση της σεζόν εστίασε, με αφορμή την έρευνα του Oxford Economics, και η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece. Αξιοποιώντας ακόμη ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της έρευνας, ότι το 35% των τουριστικών αναζητήσεων για την Ελλάδα σχετίζεται με τον πολιτισμό (αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία), γνωστοποίησε τη δυσκολία της Marketing Greece να προβάλει τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους σε σχετικά βίντεο που παρήγγειλε σε bloggers λόγω της γραφειοκρατίας των αδειοδοτήσεων. Η έλλειψη ολιστικού σχεδίου και συντονισμού των αρμόδιων φορέων είναι ένα από τα βασικά διαχρονικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, που η αντιμετώπισή του την εποχή του υπερτουρισμού είναι πιο αναγκαία από ποτέ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Διήμερο στη Νεμέα με οινική αφορμή

Αποχαιρετούμε το καλοκαίρι και καλωσορίζουμε το φθινόπωρο με τις "Μεγάλες μέρες της Νεμέας" που επιστρέφουν για εικοστή χρονιά κι αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για απόδραση στη μεγαλύτερη οινοπαραγωγική ζώνη της Ελλάδας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/08/2024

4 άγνωστες παραλίες κοντά στην Αθήνα για να ανακαλύψετε αυτό το Σαββατοκύριακο

Ανακαλύψτε τέσσερις μοναδικές παραλίες κοντά στην Αθήνα για γρήγορες αποδράσεις.

Έρχεται το πρώτο πολυθεματικό φεστιβάλ Κορινθίας

Το φεστιβάλ περιλαμβάνει δράσεις σε εμβληματικές τοποθεσίες, πολιτιστικές εκδηλώσεις, εκθέσεις τοπικών προϊόντων και γευσιγνωσίες, εκδηλώσεις live cooking.

Τάρτου: Φιλιά απ’ τη ρομαντική φοιτητούπολη της Εσθονίας

Aπ' το παλαιότερο πανεπιστήμιο της Εσθονίας στην τέχνη του δρόμου, μετρήσαμε οκτώ λόγους που μάς δελεάζουν ν’ ανακαλύψουμε μία απ’ τις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης 2024.

Ανακοινώθηκε το αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ "Διαδρομές στη Μάρπησσα"

Για 14η χρονιά είναι έτοιμο να μας υποδεχτεί στην Πάρο το πρωτοποριακό φεστιβάλ της Μάρπησσας.

4 κοντινά νησιά για σύντομες αποδράσεις από την Αθήνα

4 προορισμοί που θα σε κάνουν να ψάξεις για το επόμενο καράβι, καθώς το ταξίδι είναι λιγότερο από δύο ώρες.

Μπανγκόκ: Η ασιατική "Πόλη των Αγγέλων"

Μεγαλοπρεπή μνημεία πολιτισμού, θεόρατοι φουτουριστικοί ουρανοξύστες, πλωτές και υπαίθριες αγορές, θεατράλε γαστρονομικές αλητείες και street food ντελικάτσες με τοπική ούγια χτίζουν τον πληθωρικό μύθο ενός από τους πιο κουλ προορισμούς της νοτιανατολικής Ασίας.