Ποιές θα μπορούσαν αν γίνουν οι δικές μας… Napa Valleys;

Το στοίχημα του γαστρονομικού τουρισμού μπορεί να βρει πρόσφορο έδαφος και στα καθ' ημάς.

Ποιές θα μπορούσαν αν γίνουν οι δικές μας… Napa Valleys;

Το στοίχημα του γαστρονομικού τουρισμού μπορεί να βρει πρόσφορο έδαφος και στα καθ' ημάς.

Ποιές θα μπορούσαν αν γίνουν οι δικές μας… Napa Valleys; - εικόνα 1
Napa Valley

Διαβάζω τα στατιστικά του τουρισμού της Napa Valley στην Καλιφόρνια, ενός από τους πιο εμβληματικούς προορισμούς για τους λάτρεις του κρασιού παγκοσμίως, με πάνω από 500 οινοποιεία που παράγουν μεταξύ άλλων τα περίφημα Chardonnay και Cabernet Sauvignon της περιοχής και ένα ανταγωνιστικό ταξιδιωτικό προϊόν χτισμένο πάνω στη «Χώρα του Κρασιού». Από το 2014 έως το 2016, λοιπόν, οι διεθνείς επισκέπτες αυξήθηκαν κατά 62% (728.000 άτομα επιπλέον) με τους Κινέζους να αποτελούν το 5,3%. Το κυρίαρχο κοινό της περιοχής είναι υψηλής οικονομικής στάθμης και μορφωτικού επιπέδου, ενώ οι επισκέψεις σε εστιατόρια, τα οινικά τουρ, το shopping, οι γευσιγνωσίες, το τρένο του κρασιού, τα spa, οι γκαλερί και οι πολιτιστικές βόλτες είναι μερικές από τις βασικές εμπειρίες που μπορεί να απολαύσει.

Ποιές θα μπορούσαν αν γίνουν οι δικές μας… Napa Valleys; - εικόνα 2
Ο Άλαν Ρίκμαν στην ταινία «Bottle Shock» ερμηνεύει το ρόλο του Βρετανού οινέμπορου που διοργάνωσε τη γευσιγνωσία που έφερε στο φως τα κρασιά της Napa Valley

Ο σχεδιασμός, οι επενδύσεις και το μάρκετινγκ πίσω από την καθιέρωση της Napa Valley ως ενός εκ των κορυφαίων προορισμών γαστρονομικού τουρισμού δεν είναι προφανώς τυχαία. Παρ’ όλα αυτά, όπως γλαφυρά έχει αποτυπωθεί στην ταινία «Bottle Shock» του Ράνταλ Μίλερ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70 –και την περίφημη «τυφλή» δοκιμή που έμεινε στην ιστορία με το όνομα «Η κρίση του Παρισιού» αφού έδωσε το πρώτο βραβείο στα αμερικάνικα τότε αουτσάιντερ μέσα σε γαλλικό οινικό έδαφος–, η Napa Valley παρέμενε σε μεγάλο βαθμό ένας τόπος όπου κάποιοι γραφικοί μικροί οινοπαραγωγοί, με έντονο το αίσθημα της κοινότητας, κυνηγούσαν το όνειρο.

Ποιές θα μπορούσαν αν γίνουν οι δικές μας… Napa Valleys; - εικόνα 3
Napa Valley

Πίσω στα δικά μας, και με έντονη ακόμη την επίγευση από τα εξαιρετικά προϊόντα που δοκιμάσαμε το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο φεστιβάλ «Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις», είναι σαφές ότι οι εξελίξεις στο χώρο των μικρών παραγωγών τα τελευταία χρόνια είναι πολύ σημαντικές, ενώ σε αρκετές περιοχές της χώρας υπάρχει το δυναμικό για να αναπτυχθεί επιτέλους σοβαρά ο γαστρονομικός τουρισμός.

Ποιές θα μπορούσαν αν γίνουν οι δικές μας… Napa Valleys; - εικόνα 4
Οι λίμνες της Μακεδονίας έχουν γαστρο-τουριστικό μέλλον

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Δυτικής Μακεδονίας –τιμώμενης περιοχής του φεστιβάλ–, όπου με φόντο μερικά από τα ομορφότερα τοπία της χώρας κορυφαία εστιατόρια ελληνικής κουζίνας εξελίσσουν τις τοπικές γεύσεις και, μαζί με πρωτοπόρους παραγωγούς, οινοποιεία, δραστηριότητες στη φύση και μικρά ξενοδοχεία, χτίζουν ένα μοναδικό ταξιδιωτικό πακέτο που έχει μέλλον. Η Δυτική Μακεδονία θα μπορούσε να αποτελέσει κάλλιστα μοντέλο για πολύ πιο αναπτυγμένους προορισμούς που έχουν πολλά να κερδίσουν από την εξέλιξη του γαστρονομικού τουρισμού, ο οποίος αφενός συμβαδίζει με την ήπια ανάπτυξη που προτάσσουν οι καιροί και αφετέρου προσελκύει ένα ζηλευτό ταξιδιωτικό κοινό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Πώς εξελίχθηκε η τουριστική περίοδος στις Κυκλάδες το τρίτο τρίμηνο του 2024

Η φετινή τουριστική περίοδος στις Κυκλάδες ανέδειξε σημαντικές αυξομειώσεις στα έσοδα των κλάδων καταλυμάτων και εστίασης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2024

Αράχοβα: Ένας από τους κορυφαίους χειμερινούς προορισμούς στην Ευρώπη για το 2025

Η Αράχοβα, δημοφιλής χειμερινός προορισμός στην Ελλάδα, αναδείχθηκε ανάμεσα στους 14 κορυφαίους στην Ευρώπη για το 2025, σύμφωνα με το περιοδικό TimeOut.

Αυτές είναι οι πιο φιλικές πόλεις του κόσμου

Τα αποτελέσματα της 37ης Ετήσιας Έρευνας του κοινού του Condé Nast Traveler καλύπτουν περιοχές από τον Καναδά μέχρι τη Νοτιοανατολική Ασία.

Ανακαλύπτοντας την Κεντρική Ευρώπη: Βιέννη, Βουδαπέστη και Μπρατισλάβα σε μια μαγευτική περιήγηση

Πήγαμε σε τρεις από τις πιο γοητευτικές πόλεις της Κεντρικής Ευρώπης και ζήσαμε ένα ταξίδι γεμάτο ιστορία, τέχνη και αξέχαστες στιγμές.

Ανταπόκριση απ’ τη World Travel Market 2024: Προορισμοί και τάσεις

Η πιο πετυχημένη WTM έως τώρα συγκέντρωσε και πάλι στο Λονδίνο μεγάλους παίχτες της βιομηχανίας του ταξιδιού για συζητήσεις με κριτική σκέψη και ανεβασμένη διάθεση.

Η Airbnb μετατρέπει το Κολοσσαίο σε αρένα μονομάχων

Με την ταινία "Μονομάχος ΙΙ" να κατακτά τις κινηματογραφικές αίθουσες, η Airbnb αποφάσισε να κεφαλαιοποιήσει τον ενθουσιασμό γύρω από την αρχαία Ρώμη, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που επιτρέπει στους επισκέπτες.

Εξερευνώντας μερικά από τα καλύτερα χιονοδρομικά κέντρα στην Ευρώπη

Τα ευρωπαϊκά χιονοδρομικά κέντρα μεταμορφώνονται κάθε χειμώνα σε πραγματικούς παραδείσους για τους λάτρεις του σκι και των χειμερινών σπορ.