Ένα νέο διεθνές δίκτυο ξενοδοχείων γεννιέται με σημείο αναφοράς μια εμπειρία αυθεντικής φιλοξενίας με οικολογικό χαρακτήρα κι ελληνικό DNA, η οποία δεν εξαντλείται σε μάρκετινγκ τρικ.
Το βασικό που έχουμε να προσφέρουμε ως χώρα είναι η φιλοξενία όπως τη μάθαμε από τους γονείς μας, με τους μπατζανάκηδες, τους θείους και τα ξαδέρφια να είναι πάντα ευπρόσδεκτοι στο σπίτι μας. Ποιος ξένος ξέρει τι σημαίνει “μπατζανάκης”; Και το άλλο στο οποίο πρέπει να στοχεύσουμε είναι καθετί ελληνικό να γίνει αυτομάτως συνώνυμο με το “πράσινο”, το αγνό. Είμαστε μια χώρα πολύ μεγαλύτερη από την Ολλανδία και δεν παράγουμε τίποτε, δεν έχουμε καμινάδες. Γιατί λοιπόν να είναι πιο αγνά τα bio προϊόντα που φυτρώνουν στα θερμοκήπια της Ολλανδίας απ’ ό,τι αυτά που βγαίνουν στα βουνά μας μόνο με τον ήλιο; Τώρα, αν θα έχουν τη σχετική πιστοποίηση ακόμη καλύτερα».
Ακούγοντας τον Πολ Ευμορφίδη να μιλάει για τη φιλοσοφία της φιλοξενίας στην πίσω αυλή του «Coco-mat Hotel Nafsika» στην Κηφισιά, με τα δεντρολίβανα να ευωδιάζουν τριγύρω, όλα τα κομματάκια που συνθέτουν το ιδιαίτερο παζλ της εμπειρίας Coco-mat μπαίνουν στη θέση τους: από τη θερμή χειραψία της νεαρής κοπέλας με το τζιν στο σαλόνι (εδώ δεν υπάρχει ρεσεψιόν) μέχρι το χαρουπόμελο και τη γύρη στο πρωινό και από τα λαχανικά από το μποστάνι στη σαλάτα, διά χειρός Αθηναγόρα Κωστάκου (θα επιμελείται το μενού των ξενοδοχείων), μέχρι το honesty bar από το οποίο μπορείς να πάρεις ό,τι θέλεις κρατώντας λογαριασμό.
Από τη Βυτίνα (εκεί, μες στα έλατα, ετοιμάζεται να ανοίξει το επόμενο ελληνικό Coco-mat hotel τον Δεκέμβριο) μέχρι την Ολλανδία, τη Νέα Υόρκη και την Κίνα, η ξενοδοχειακή οικογένεια της Coco-mat ετοιμάζεται να κατακτήσει τον κόσμο ακολουθώντας την επιτυχία των καταστημάτων της διεθνώς. Προχωρώντας σε συνεργασία με την ανερχόμενη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων Hotel Brain στη δημιουργία ενός International Hotel Affiliation Brand, τα Coco-mat Hotels & Resorts Wordwide ανοίγουν το δρόμο για ένα διεθνές δίκτυο ξενοδοχείων, επιπλωμένων κατοικιών και eco-resorts με σημείο αναφοράς μια εμπειρία αυθεντικής φιλοξενίας με οικολογικό χαρακτήρα.
Το σημαντικό όμως είναι ότι εδώ δεν μιλάμε απλώς γι’ ακόμη μία μαρκετινίστικη υιοθέτηση της περίφημης νέας πολυτέλειας. Οι άνθρωποι της Coco-mat σε πείθουν ότι πιστεύουν σε αυτό που κάνουν: κυκλοφορούσαν οι ίδιοι με το ποδήλατο προτού το βάλουν έξω από τα ξενοδοχεία τους, έχουν εντάξει τις τροφές υψηλής διατροφικής αξίας στην καθημερινότητά τους προτού βγουν εκεί έξω να φτιάξουν δίκτυα με τοπικούς παραγωγούς για να εξοπλίσουν την κουζίνα τους. Μπορεί το «Nafsika» να μην έχει μεγάλα δωμάτια, αλλά αποπνέει τη χαλαρή εγκαρδιότητα και τη «γεύση» της Μεσογείου που οι περισσότεροι ξένοι επισκέπτες έχουν νιώσει κάποια στιγμή στις διακοπές τους στην Ελλάδα –όσο βέβαια μπορεί αυτό να αποτυπωθεί σε ένα city hotel– και σίγουρα έχει καταπληκτικά κρεβάτια! Γιατί λοιπόν τα Coco-mat hotels να μη γίνουν οι πρεσβευτές μιας νέας comfort διάστασης της φιλοξενίας διεθνώς, βάζοντας παράλληλα το λιθαράκι τους στην προώθηση μιας δημιουργικής ελληνικότητας, την οποία δυστυχώς παραγκωνίζει διαρκώς η σημερινή κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα; Και κάνοντας πολίτες του κόσμου όπως η επικεφαλής της Coco-mat στην Κίνα, η Danielle, να απαντούν σε όσους τους ρωτάνε αν φοβούνται που δουλεύουν σε μια ελληνική εταιρεία: «The Greeks have been around for a long time, a very long time, a very very long time»!