Όταν τα κρεβάτια σου βρίσκονται σε ξενοδοχεία από την Ολλανδία μέχρι την Ισπανία και από το Λονδίνο μέχρι το Μαυροβούνιο και οι πελάτες, προτού πάρουν πρωινό, σταματούν στη ρεσεψιόν για να ρωτήσουν τι μάρκα είναι το στρώμα, τότε σίγουρα έχεις μια καλή μαγιά για να γίνεις (και)
ξενοδόχος…
Δεν ήταν έκπληξη για τους περισσότερους το ότι η Coco-mat φτιάχνει τη δική της ξενοδοχειακή αλυσίδα. Ήταν κάτι μάλλον αναμενόμενο, αφού διατηρεί κιόλας εδώ και τρία χρόνια το «Residence Coco-mat» στην Αμβέρσα, ενώ πολλά ξενοδοχεία στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο εξοπλίζονται με τα διάσημα κρεβάτια, στρώματα και κλινοσκεπάσματά της από φυσικά υλικά. Λίγο προτού ανοίξει το νέο απόκτημά τους στην Κηφισιά, το «Coco-mat Nafsika Hotel», συνάντησα τον γενικό διευθυντή κ. Κώστα Μαλτέζο στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Από την ατμόσφαιρα που επικρατεί εύκολα καταλαβαίνει κάποιος γιατί η Coco-mat βραβεύεται σταθερά για το εργασιακό της περιβάλλον. «Το “Nafsika” είναι μόνον η αρχή. Ήδη έχουμε στην ιδιοκτησία μας το ξενοδοχείο “Ekies” στη Χαλκιδική, που θα γίνει σύντομα Coco-mat, αγοράσαμε το “Ακραίον” στη Λεωφόρο Πεντέλης και θα το ανακαινίσουμε, ενώ τους επόμενους μήνες θα ανοίξει ως franchise στη Νίκαια της Γαλλίας ένα ξενοδοχείο 12 δωματίων. Αναζητούμε μικρά ξενοδοχεία στην Αθήνα και στα νησιά, ενώ είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες με τη μέθοδο του franchise. Στόχος μας είναι η δημιουργία μιας αλυσίδας boutique ξενοδοχείων μεικτού μεγέθους».
Τον ρωτώ για τη φιλοσοφία και το στιλ της νέας αλυσίδας και μου εξηγεί ότι πρώτα και πάνω απ’ όλα το concept βασίζεται στην ελληνική φιλοξενία και την κουλτούρα. «Θέλουμε οι επισκέπτες των ξενοδοχείων μας να νιώθουν ότι φιλοξενούνται στο σπίτι κάποιου αγαπημένου τους προσώπου. Να εισπράττουν τη ζεστασιά και την περιποίηση ενός αυθεντικού ελληνικού σπιτικού». Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στα ελληνικά προϊόντα, στις καλές ντόπιες πρώτες ύλες, που θα κυριαρχούν στο πρωινό καθώς και στα υπόλοιπα γεύματα. «Όλα αυτά τα στοιχεία θα προσπαθήσουμε να τα αναδείξουμε μέσα από τη φιλοσοφία της Coco-mat. Αφού αποδεδειγμένα μπορούμε να προσφέρουμε μια μοναδική εμπειρία ύπνου, θέλουμε αυτή να έχει συνέχεια και στους υπόλοιπους χώρους». Η αλυσίδα σκοπεύει να επεκταθεί με το ίδιο μοντέλο και στο εξωτερικό. Δηλαδή με κυρίαρχα τα ελληνικά προϊόντα και, όπου είναι δυνατόν, με Έλληνες στο προσωπικό. Το ξενοδοχείο της Κηφισιάς αποτελεί λοιπόν –σε διάφορα επίπεδα– πείραμα. Εκεί άνοιξαν πιλοτικά και το πρώτο «Honesty Bar», όπου οι πελάτες θα παίρνουν μόνοι τους προϊόντα από τα ψυγεία και τα ράφια και θα το δηλώνουν αργότερα στη ρεσεψιόν. «Θέλουμε να πετύχουμε αυτήν την αίσθηση ελευθερίας και άνεσης, να μπορείς όποτε θέλεις να φτιάξεις έναν καφέ, να φας ένα φρούτο ή μια σαλάτα και να το δηλώνεις μόνος σου», λέει ο κ. Μαλτέζος. Στα 22 δωμάτια έχουν τοποθετηθεί τα καλύτερα κρεβάτια και υφάσματα της εταιρείας αλλά κι έπιπλα – όλα σε απλές και λειτουργικές γραμμές, με ανοιχτόχρωμο ξύλο. Στο ισόγειο συνυπάρχουν αρμονικά σε έναν ενιαίο χώρο η ρεσεψιόν, το καθιστικό, το μπαρ και η βιβλιοθήκη. Η μικρή αυλή –γεμάτη δέντρα και φυτά– μοιάζει σαν φυσική προέκταση του εσωτερικού χώρου, ενώ την εικόνα συμπληρώνει ένα όμορφο roof garden.