Κήτος

3,5

Δύναμη, συναίσθημα, αμεσότητα και ειλικρίνεια -παρά τις ατέλειές του- διαθέτει το ανέκδοτο έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, ο εξομολογητικός μονόλογος ενός παχύσαρκου άνδρα, και ανεβαίνει σε μία εξίσου άμεση παράσταση από τον Ευάγγελο Βογιατζή. | Powered by Uber

Κήτος Φάνης Παυλόπουλος©

Ίσως δεν θα έπρεπε να αποτιμηθεί ως ολοκληρωμένο θεατρικό έργο το -ανέκδοτο και άπαιχτο ως τώρα- έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, κι αυτό γιατί κατά την τωρινή του παρουσίαση γίνεται εμφανής ο προσωπικός, εξομολογητικός χαρακτήρας του. Το "Κήτος" περισσότερο φαίνεται ν’ αποτελεί ένα ημερολόγιο του συγγραφέα που πέθανε νεότατος πριν λίγα χρόνια παρά μία δραματουργική κατασκευή, κι έτσι σε σημεία μοιάζει αδούλευτο, κάπως περιγραφικό ή φλύαρο, σαν να μην έχει υποστεί την οριστική επεξεργασία του. Διαθέτει όμως δύναμη, συναίσθημα, αμεσότητα και ειλικρίνεια. Χωρίς να γνωρίζουμε -και δεν έχει σημασία- σε ποιο βαθμό αποτελεί απόλυτη αυτοβιογραφική καταγραφή, το έργο παραθέτει το ταξίδι στη ζωή ενός παχύσαρκου ανθρώπου, από την παιδική του ηλικία ως τα τριάντα του. Ο ήρωας μας παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί σε σημεία-σταθμούς μιας διαδρομής γεμάτης με εσωτερικούς και εξωτερικούς δαίμονες, μέσω μιας σειράς αφηγήσεων που αναβλύζουν πίκρα, σαρκασμό και αυτοσαρκασμό, χιούμορ, αισθήματα μοναξιάς, κατάθλιψη, φόβο, παραίτηση.

Κήτος
© Φάνης Παυλόπουλος

Ο Ευάγγελος Βογιατζής κάνει δικά του αυτό το έργο κι αυτόν τον άνδρα και ερμηνεύει με μαεστρία. Είναι αέρινος και αεικίνητος, συναισθηματικός χωρίς να υπερβάλλει, διαθέτει κωμική φλέβα και έχει πολύ ωραία επικοινωνία με τους θεατές˙ μόνο η ερμηνεία του στα πιο εσωτερικά σημεία του μονολόγου ακούγεται πιο αμήχανη. Λίγα αλλά χαρακτηριστικά σκηνικά αντικείμενα, μία ζυγαριά που δεσπόζει στη μέση της σκηνής και ένα αλυσοδεμένο ψυγείο (σκηνικά-κοστούμια Χριστίνας Κωστέα), δίνουν το οπτικό στίγμα μιας παράστασης που διαθέτει σπιρτάδα και χιούμορ, στοιχεία εμφανή ήδη πριν από την έναρξή της όσο οι θεατές περιμένουν στο φουαγιέ - και η οποία βαραίνει σταδιακά οδηγώντας σε ένα σκοτεινό τούνελ, στη μαύρη τρύπα που ρουφάει τον ήρωα.  Καίρια η λειτουργία των τραγουδιών που έγραψε ο Σταμάτης Κραουνάκης για την παράσταση, και ερμηνεύει ο ίδιος σε ηχογράφηση, συμπληρώνουν από την πλευρά τους το κείμενο και τα συναισθήματα που κατατρώνε τον ήρωα.

Περισσότερες πληροφορίες

Το κήτος

  • Μονόλογος

Η παράσταση αφηγείται με χιούμορ, ευαισθησία και ωμότητα, τη ζωή ενός παχύσαρκου ανθρώπου στο σύγχρονο δυτικό κόσμο. Ένα οδοιπορικό αδυνατίσματος που έρχεται να μας θυμίσει τις φορές που είπαμε, “από Δευτέρα ξεκινάω δίαιτα.” Ένας άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, ινστιτούτα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις, διαφημίσεις και μοντέλα του ίνσταγκραμ. Κι όταν όλα αυτά μαζί καταφέρουν να μετακινήσουν τον δείκτη της ζυγαριάς του, η βελόνα κολλάει σε ένα συνονθύλευμα αναμνήσεων. Διότι υπάρχουν ζυγαριές που μετρούν τις γαστρονομικές μας κτηνωδίες, αλλά δεν υπάρχουν ζυγαριές μέτρησης του ψυχικού βάρους, που ολοένα θρέφει αυτό το «Κήτος» που κουβαλάμε μέσα μας. μονόλογος αποτελεί ανέκδοτο έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, αποφοίτου της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και συγγραφέα της μεγάλης επιτυχίας «Χαρτοπόλεμος», που τόσο πρόωρα έφυγε από τη ζωή το 2018.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
15/07/2024

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: Στην Παλαιά Βουλή έρχεται η παράσταση "Ετυμολογίες"

Ρένη Πιττακή και Αγγελική Παπούλια πρωταγωνιστούν στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου σε ένα κτίριο-ορόσημο της ελληνικής ιστορίας.