Οι λουόμενες

3,5

Ένα σκηνικό διαμαντάκι είναι η ζωηρή, συγκινητική και καλοπαιγμένη παράσταση του έργου της Κατερίνας Μαυρογεώργη, που αφηγείται μια λυτρωτική γνωριμία τριών γυναικών που συναντιούνται σε ένα χαμάμ.

Οι λουόμενες Αναστασία Γιαννάκη©

Φρέσκια, δυνατή γραφή επιδεικνύει η –ηθοποιός- Κατερίνα Μαυρογεώργη στην πρώτη της συγγραφική απόπειρα. Στις "Λουόμενες" μεταχειρίζεται το εύρημα ενός καθαρτήριου λουτρού, τοποθετώντας την ιστορία της  στα ιαματικά λουτρά κάποιας πόλης όπου συναντιούνται μια παραμονή Πρωτοχρονιάς τρεις γυναίκες, η ιδιοκτήτρια και δύο πελάτισσες. Κουβαλούν και οι τρεις βάρη και μυστικά, και η συνάντησή τους, μεταξύ εξομολογήσεων, θεραπειών σπα και  κατανάλωσης αλκοόλ, θα τις λυτρώσει για λίγο – σαν μια στιγμή μέσα στο χρόνο, που δεν ξέρουμε πού θα τις οδηγήσει. Η επόμενη μέρα, όταν το νέο έτος θα έχει ξεκινήσει, τις βρίσκει ίσως στο κατώφλι ενός νέου βήματος.

Οι λουόμενες
Αναστασία Γιαννάκη©

Τη συγγραφέα την απασχολεί να αρθρώσει με δυναμισμό τη φωνή της για θέματα που αφορούν στη γυναίκα, την αυτοδιάθεσή της, την ελευθερία της να ζήσει και να εκφραστεί όπως επιθυμεί, να ξαναγράψει αν όχι την Ιστορία τότε την τέχνη, κι έτσι εύστοχα εντάσσει στον δραματουργικό καμβά της το μοτίβο των ηρωίδων της όπερας, που όλες είχαν τραγικό τέλος   – το σημαντικότερο, κάνει την επιθυμία της πράξη με έναν τρόπο ανεπιτήδευτο, χωρίς να κουνάει το δάχτυλο  ή να βγάζει πύρινους λόγους κατά της πατριαρχίας. Το κείμενό της ρέει, έχει χιούμορ αλλά και βάθος, έχει και τρεις ηρωίδες ζωντανές, τρωτές και ανθρώπινες, που κρύβουν μεγάλα προσωπικά δράματα πίσω από το  πείσμα και το χιούμορ.

Οι λουόμενες
Αναστασία Γιαννάκη©

Η Κατερίνα Μαυρογεώργη σκηνοθετεί και την παράσταση μεταδίδοντας τη θέρμη και την τρυφερότητα για τις ηρωίδες που έπλασε  στη σκηνική ενσάρκωσή τους. Οι τρεις ερμηνεύτριες αστράφτουν επί σκηνής, δίνοντας σώμα και ψυχή σε τρεις διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες, απολαυστικές η καθεμία ξεχωριστά και με υπέροχη χημεία μεταξύ τους:  η Κατερίνα Λάττα ως πληθωρική, χορτασμένη Κάτια, η Νικολίτσα Ντρίζη στο ρόλο της ιδιοκτήτριας Λίντια, που δίνει τον τόνο στην "ενορχήστρωση" των επιμέρους εξομολογήσεων, έως ότου έρθει η δική της μεγάλη στιγμή,  και η Μαρία Πετεβή, υπέροχη στον ρόλο της Μαρίας, που γίνεται με έναν τρόπο κομβικός χάρη στην ιστορία που κουβαλάει. Μια παράσταση-ίαμα για όλους, των θεατών συμπεριλαμβανομένων.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι λουόμενες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Τρεις άγνωστες μεταξύ τους γυναίκες μοιράζονται ένα χαμάμ αλλά και τα εσώψυχά τους την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).