Μοτέλ

3,5

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου γράφει και σκηνοθετεί ένα έργο στα πρότυπα του ψυχολογικού θρίλερ, όπου η δολοφονία μιας γυναίκας αποτελεί τον τελευταίο κόμπο ενός νήματος που απλώνεται πίσω στο χρόνο και κρύβει μια τρομακτική ιστορία.

Μοτέλ Γιώργος Καλφαμανώλης©

Μια νεαρή γυναίκα δολοφονείται από άγνωστο δράστη στο δωμάτιο ενός φτηνού μοτέλ. Η δράση αρχίζει να ξετυλίγεται με την άφιξη του Σωτήρη, ενός "ειδικού" που συνεργάζεται με την αστυνομία, αναλαμβάνοντας τον καθαρισμό του δωματίου του φόνου. Η γνωριμία του με την κόρη των ιδιοκτητών του ξενοδοχείου, Άννα, θα έχει δραματικές συνέπειες, όπως και η εμφάνιση μιας ενοίκου που εκδηλώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη λίμνη της περιοχής, που κρύβει μυστικά αλλά και τη λύση του δράματος. Αυτή είναι, επιγραμματικά, προκειμένου να αποφευχθούν τα spoilers, η υπόθεση του "Μοτέλ"· ένα σφιχτοδεμένο θεατρικό έργο, που αποκαλύπτεται σταδιακά στο θεατή, κρατώντας τον σε εγρήγορση. Κι αυτό επειδή, ενώ αρχικά η ιστορία δείχνει να "ξεστρατίζει", καθώς σε πρώτο πλάνο έρχεται η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ της Άννας και του Σωτήρη, ο Μαυρογεωργίου μεταχειρίζεται τα νήματα της πλοκής έτσι ώστε όλα να δεθούν στο ίδιο κουβάρι αλλά τίποτα να μην αποσαφηνιστεί πριν από το τελευταίο λεπτό.

Μοτέλ
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Η (έμφυλη) βία απασχολεί το συγγραφέα, όμως το έργο δεν δείχνει να γράφτηκε προκειμένου να καταθέσει κάποιο σχόλιο για το φαινόμενο. Το "Μοτέλ" είναι πρωτίστως έργο μυθοπλασίας με ύφος που ταιριάζει σε αυτό ενός ψυχολογικού θρίλερ. Το παραπάνω σχόλιο δεν είναι αρνητικό. Αντιθέτως, καθώς, ανεξαρτήτως αφορμής ή στόχου, επισφραγίζει μία από τις πλέον ώριμες στιγμές του συγγραφέα, χάρη στην καλοδουλεμένη υπόθεση και στους μελετημένους ως προς την εξέλιξη της δράσης, αλλά κυρίως ζωντανούς από σκηνικής άποψης χαρακτήρες. Είναι πολύ ενδιαφέροντα, επίσης, τα επίπεδα στα οποία ανοίγεται το έργο, καθώς ο Μαυρογεωργίου φέρνει στο προσκήνιο διαφορετικές εκφάνσεις διαταραγμένων προσωπικών και οικογενειακών σχέσεων όπως και ανθρώπους που κινούνται έξω από το όρια του κοινωνικά "φυσιολογικού": ο ρόλος της Άννας, μιας κοπέλας με ιδιότυπη συμπεριφορά και "περίεργο" χαρακτήρα, απέναντι στην οποία οι γονείς της –ο πατέρας, κυρίως– δείχνουν έντονη υπερπροστατευτικότητα, δεν είναι μόνο κομβικός, αλλά και ένας τους ακμαιότερους που είδαμε εδώ και καιρό σε νέο ελληνικό έργο.

Μοτέλ
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Στην τελευταία διαπίστωση συντελεί αποφασιστικά η ερμηνεία της νέας ηθοποιού Κλέλιας Ανδριολάτου, που συλλαμβάνει με εντυπωσιακή άνεση και εξωστρεφή αλλά ουσιαστική "τρέλα" την προσωπικότητα της Άννας. Στην πλειονότητά τους, οι ερμηνείες είναι το ατού της παράστασης και εκεί όπου βασίστηκε ο Μαυρογεωργίου, καθοδηγώντας τη με τη σιγουριά του δημιουργού που το έργο είναι κτήμα του – αν και έλειψε από τη σκηνή μια εντονότερη αποτύπωση της ζοφερής ατμόσφαιρας που κατακλύζει το έργο. Διακρίνονται, επίσης, ο Χρήστος Σαπουντζής (Σωτήρης) και η Ιωάννα Μαυρέα, που αποδεικνύει για ακόμη μία φορά την κλάση της, ως ένοικος του μοτέλ. Σε μικρότερους ρόλους, η Κατερίνα Λυπηρίδου και η Ελευθερία Παγκάλου, άλλο ένα νέο, φρέσκο πρόσωπο, που ερμηνεύει ωραία τη φίλη της Άννας, και μόνο ο Νίκος Αλεξίου στο ρόλο του πατέρα παρασύρεται σε μια μονοδιάστατη ερμηνεία υψηλής έντασης.

Περισσότερες πληροφορίες

Μοτέλ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Ευγενία Αποστόλου, Άγγελος Μπούρας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.