Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

3,5

Ο Κώστας Γάκης δίνει φυσική υπόσταση στο αφήγημα του Λουίς Σεπούλβεδα με μία παράσταση με μουσικό χαρακτήρα και έντονη σωματικότητα.

Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

Ένας ολόκληρος κόσμος ορατός, σχεδόν χειροπιαστός, ανασυστήνεται στην άδεια σκηνή, η οποία παραμένει καθόλη τη διάρκεια της παράστασης χωρίς σκηνικά, οπτικά εφέ ή αλλαγές κοστουμιών. Το εγχείρημα του Κώστα Γάκη πάνω στο αφήγημα του Λουίς Σεπούλβεδα "Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό" χρησιμοποιεί τον πυρήνα της θεατρικής τέχνης, το σώμα (και την ψυχή) του ηθοποιού έχοντας για συμπρωταγωνιστή τη δύναμη της μουσικής έκφρασης. Αυτό το λιτό τρίπτυχο αφήγηση-μουσική-σωματικότητα αποδεικνύει πως έχει τη δύναμη να δημιουργήσει ολοζώντανες εικόνες από έναν ολόκληρο κόσμο που πλέον έχει σχεδόν αφανιστεί, από τα κατάφυτα δάση της Χιλής και τους ιθαγενείς πληθυσμούς που τα κατοικούσαν.

Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

Η "Ιστορία ενός Σκύλου" αφηγείται τη δίωξη των ιθαγενών από τους λευκούς, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη γη και την ξυλεία της, μέσα από τα μάτια ενός Σκύλου (τον ερμηνεύει ο Κώστας Γάκης) που ανατρέχει στη ζωή που έζησε μαζί τους. Η παράσταση λειτουργεί ως εγκάρδιος φόρος τιμής σε αυτούς τους πληθυσμούς και ως υπενθύμιση της χαμένης σχέσης του δυτικού ανθρώπου με τη Γη - και κατ’ επέκταση με την ίδια του τη φύση και τον πυρήνα της ύπαρξής του. Η ευρηματικότητα που συνοδεύει την αφήγηση τόσο στην πλαστικότητα της σωματικής έκφρασης (ερμηνεύουν ακόμη οι Γιάννης Βασιλώττος, Ελευθερία Μάζαρη και Ιωάννα Παπακωνσταντίνου) όσο και στη μουσική των κρουστών και έγχορδων οργάνων, η οποία δημιουργεί ατμόσφαιρα, συνδέει τις σκηνές και συνομιλεί με τους ερμηνευτές, δεν μαρτυράει απλώς την ύπαρξη μιας μελετημένης, και με πολύ μόχθο, δουλειάς - αλλά και δίνει φυσική υπόσταση σε μία "ρομαντική" ιδέα, σ' ένα προσωπικό στοίχημα από πλευράς των συντελεστών, με οδηγό τον Κώστα Γάκη, που υπερθεματίζουν την ανάγκη δημιουργίας ενός διαφορετικού κόσμου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο-ύμνος στην αλληλεγγύη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη για τη φύση, καταγγέλλει τον βίαιο διωγμό της φυλής των Μαπούτσε στη Νότια Χιλή μέσα από μια σκηνική τελετουργία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).