Η κληρονομιά

3,5

Το κλασικό έργο του Μαριβώ, όπου η προοπτική ενός ανεπιθύμητου γάμου, προκειμένου να διασωθεί μια πολυπόθητη κληρονομιά, βάζει σε κίνδυνο το σμίξιμο των αληθινά ερωτευμένων, ανεβαίνει σε μια παράσταση-κομοψοτέχνημα..

Η κληρονομιά

Κελαρυστό και γάργαρο ανέβασμα της κλασικής κωμωδίας, όπου η προοπτική ενός ανεπιθύμητου γάμου, προκειμένου να μη χαθεί μια πολυπόθητη κληρονομιά, βάζει σε κίνδυνο το σμίξιμο των αληθινά ερωτευμένων. Το στόρι περιστρέφεται γύρω από μια κληρονομιά είκοσι χιλιάδων φράγκων, την οποία θα λάβει ο Μαρκήσιος με τον όρο να παντρευτεί τη νεαρή Ορτάνς. Αν και κανείς από τους δύο δεν επιθυμεί αυτόν το γάμο, αφού η Ορτάνς είναι ερωτευμένη με τον Ιππότη, ενώ ο Μαρκήσιος τρέφει κρυφά αισθήματα για την Κόμισα, η προοπτική θυσίας των χρημάτων φαντάζει δυσβάσταχτη - ενώ τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο από την εμπλοκή των δύο υπηρετών, της Λιζέτ και του Λεπίν, μέχρι να έρθει το πολυπόθητο happy end.

Πάνω στην αριστουργηματική μετάφραση του Ανδρέα Στάικου, που συλλαμβάνει με αμεσότητα το περίτεχνο ύφος του Μαριβώ, ο Γιάννης Νταλιάνης έχει δημιουργήσει μία παράσταση-κομψοτέχνημα. Μέσα στο κουκλίστικο, ανθοστόλιστο σκηνικό, με τα φερ φορζέ, τη λουλουδάτη ταπετσαρία, τις ροζ λεπτομέρειες και τα "αποδομημένα" κοστούμια του 18ου αι. (Άρτεμη Φλέσσα), σκηνοθετεί με χάρη τους έξι ηθοποιούς: η Μαριλίτα Λαμπροπούλου (Κόμισα), ο Νίκος Νίκας (Μαρκήσιος), η Παρή Τρίκα (Ορτάνς), ο Γιάννης Σοφολόγης (Ιππότης), η Μπίλιω Μαρνέλη (Λιζέτ) και ο Γιώργος Κορομπίλης (Λεπίν) ερμηνεύουν τα τρία ζευγάρια του έργου με έμφαση στη θεατρικότητα. Ξεφεύγουν του ρεαλισμού, παίζουν με τον υποδόρειο φορμαλισμό του έργου και ερμηνεύουν τους ρόλους -πρόσωπα που αποτελούν τύπους παρά χαρακτήρες αλλά η συγγραφική μαεστρία τούς έχει προσδώσει ψυχή και σκηνική υπόσταση-, χωρίς να καταφεύγουν στην καρικατούρα. Η παράσταση δεν παραλείπει να κλείσει το μάτι στο θεατή (με αφορμή την οικονομική και επιδημιολογική κρίση της εποχής του συγγραφέα), αλλά χωρίς να εκβιάζει σύγχρονες αναγωγές.

Περισσότερες πληροφορίες

Η κληρονομιά

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Μια κληρονομιά φέρνει τα πάνω-κάτω στις ζωές, τις σχέσεις και τα συναισθήματα των ηρώων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.