Λουκής Λάρας

3
Λουκής Λάρας

Σκηνοθετημένος από τον Λευτέρη Γιοβανίδη, ο Μανώλης Μαυροματάκης παραδίδει ένα πολύτιμο μάθημα υποκριτικής δεξιοτεχνίας και χαρίζει στο κείμενο του Βικέλα μια υποδειγματική ερμηνεία: εσωτερικοί τονισμοί, λεπτές αποχρώσεις, συναισθηματικές εναλλαγές, νοηματοδότηση λέξεων, άψογος χειρισμός του λόγου και της γλώσσας του κειμένου, που είναι γραμμένο σε καθαρεύουσα, έτσι θα μπορούσε να περιγραφεί η ερμηνεία του, με λέξεις που μετά βίας αποτυπώνουν την αξιοσημείωτη ακρίβεια, το βάθος και το μόχθο της δουλειάς του.

Συλλαμβάνοντας ως το μεδούλι έναν καθημερινό άνθρωπο που έζησε στα χρόνια της Επανάστασης ως «κομπάρσος», στους αντίποδες των μεγάλων ηρωικών μορφών που έχουν μείνει στην Ιστορία, ο Μαυροματάκης γίνεται αυτός ο «ταπεινός σε ανάστημα και ψυχή» άνδρας, καταφέρνοντας μια μεγαλειώδη σκηνική ενσάρκωσή του. Με το τέλος της παράστασης, μένεις να αναρωτιέσαι τι βαραίνει περισσότερο: το ότι ο σπουδαίος ηθοποιός ίσως «αδικήθηκε» από ένα κείμενο χωρίς ιδιαίτερη δυναμική ή ότι χάρη σε αυτόν αναδείχθηκε ένα κείμενο που σε άλλη περίπτωση θα είχε περάσει μάλλον αδιάφορο; Όπως και να ’χει, ο «Λουκής Λάρας» έχει πλέον τη φυσιογνωμία του Μανώλη Μαυροματάκη.

Περισσότερες πληροφορίες

Λουκής Λάρας

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Ένας αντιήρωας του 1821 αποκαλύπτει τις λιγότερο ένδοξες -ξεχασμένες από την Ιστορία- σελίδες της Επανάστασης, σε θεατρική προσαρμογή των Λ. Γιοβανίδη και Μ. Μαυροματάκη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.