Αντιγόνη

2

Ο Θέμης Μουμουλίδης προσεγγίζει αφαιρετικά την σοφόκλεια τραγωδία, αλλά δεν καταφέρνει να παραδώσει μία ολοκληρωμένη και δικαιωμένη προσωπική ερμηνεία.

Αντιγόνη

Με μόνο έξι ηθοποιούς, με ένα λιτό σκηνικό μερικών γεωμετρικών όγκων, λίγα, χαρακτηριστικά σκηνικά αντικείμενα και σημερινά μαύρα, απλά κοστούμια (της Παναγιώτας Κοκκόρου), η παράσταση που υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης επιχειρεί να αφήσει από την πρώτη εικόνα το στίγμα της. Την απόπειρα δηλαδή για μία αφαιρετική προσέγγιση της σοφόκλειας τραγωδίας, για μια παράσταση που θα γεννηθεί μέσα από την ομαδικότητα, μια παράσταση στην οποία οι ηθοποιοί μοιράζονται τους ρόλους των προσώπων και του Χορού, μια παράσταση που έχει ακόμη και στοιχεία αποστασιοποίησης. Όλα αυτά τα στοιχεία, όμως, αποδεικνύονται μια άδεια φόρμα, αφού η σκηνοθεσία θέτει ένα πλαίσιο που άλλοτε υπηρετείται (π.χ. στην απόδοση των χορικών) και άλλοτε ξεχνιέται, ενώ ούτε οι ερμηνείες των ηθοποιών δένονται κάτω από μία κοινή αισθητική, ώστε να εξυπηρετηθεί ολοκληρωτικά η σκηνική συνθήκη.

Η συνολική εντύπωση βαραίνει εξαιτίας της απόδοσης των δύο καίριων προσώπων του έργου, της Αντιγόνης και του Κρέοντα δηλαδή. Δύο ικανότατοι ηθοποιοί, ο Γιώργος Χρυσοστόμου και η Ιωάννα Παππά, σε αυτή την περίπτωση εγκλωβίστηκαν σε μία τεχνητή και σε σημεία μονοδιάστατη επίδειξη ήθους και συναισθημάτων. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου καθοδηγήθηκε στο δρόμο της έντασης προκειμένου να αποδώσει το πεισματικό φρόνημα του Κρέοντα, ενός ρόλου που διαπράττει πράγματι μία σειρά από ύβρεις, κουβαλάει όμως το δικό του δίκιο ενώ κρύβει και μεγάλη τραγικότητα. Απέναντί του, η Ιωάννα Παππά -πότε ως «μάρτυρας» και πότε ως «γενναίο κορίτσι»- έδειχνε με κάθε τρόπο τα συναισθήματά της: με πόζες, παύσεις, εντάσεις και υφέσεις.

Αντιγόνη - εικόνα 1

Οι υπόλοιποι ηθοποιοί (Λουκία Μιχαλοπούλου,Μάνος Καρατζογιάννης, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Δημήτρης Σαμόλης) έχουν διαφορετική παρουσία, περισσότερο ταιριαστή στο σκελετό της παράστασης, παρόλο που κάποιες φορές καθοδηγούνται σε αχρείαστες, συνεχείς δράσεις επί σκηνής. Εκτός από τους ρόλους των δραματικών προσώπων, όλοι μαζί ερμηνεύουν τα μέλη του Χορού, δείχνοντας έναν αποτελεσματικότερο δρόμο που θα μπορούσε να ακολουθήσει αυτή η «Αντιγόνη». Την παράσταση, και ειδικά τα χορικά -από τα ωραιότερα που έχουν γραφτεί, για τον Άνθρωπο, την εξουσία και τον έρωτα-, εμπλουτίζει η πρωτότυπη μουσική του Σταύρου Γασπαράτου.

Περισσότερες πληροφορίες

Αντιγόνη

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η απόφαση της Αντιγόνης να θάψει τον αδερφό της Πολυνείκη αντίκειται στην εντολή του βασιλιά Κρέοντα, οδηγώντας την τελικά στον θάνατο.

Θέατρο Πέτρας

Τέρμα Λεωφόρου 25ης Μαρτίου και Σουλίου

Κηποθέατρο Παπάγου

Κορυτσάς (6η στάση Παπάγου)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.