Μαθήματα πολέμου ΙΙΙ - Αθηναίων Δράματα

3

O Γιωργής Τσουρής σκηνοθετεί με νεύρο τη δραματική σύνθεση του Γιάννη Λιγνάδη πάνω σε κείμενα του Θουκιδίδη και του Ξενοφώντα για το τέλος του Πελοποννησιακού Πολέμου.

Μαθήματα πολέμου ΙΙΙ - Αθηναίων Δράματα

Βασισμένος στην «Ιστορία» του Θουκυδίδη και στα «Ελληνικά» του Ξενοφώντα, ο Γιάννης Λιγνάδης υπογράφει το τρίτο μέρος μιας τριλογίας που φιλοδόξησε –και σε σημαντικό βαθμό κατάφερε– να συζεύξει την Ιστορία με το θέατρο, την επιστήμη με την τέχνη. Ο Γιωργής Τσουρής, παίρνοντας τη σκηνοθετική σκυτάλη από τον σκηνοθέτη των πρώτων δύο μερών Δημήτρη Λιγνάδη, μετουσίωσε μια σύνθετη, καλογραμμένη αφήγηση σε σκηνική δράση.

Χρησιμοποιώντας την πολυφωνική εκφώνηση αλλά και υιοθετώντας εξατομικευμένους ρόλους, η ερμηνευτική ομάδα (Β. Αθανασόπουλος, Α. Αλεξανδράκη, Π. Αλεξανδρόπουλος, Μ. Βαβαδάκης, Α. Γιαννακός, Ν. Κατσούρα, Στ. Κόικας, Ν. Μαϊστράλη, Β. Παπαδημητρίου, Κ. Πατσιάνη) αφηγήθηκε τα γεγονότα που σηματοδότησαν το τέλος του Πελοποννησιακού Πολέμου και, συνεπακόλουθα, της αθηναϊκής ηγεμονίας και ως επιστέγασμα έστρεψαν την προσοχή μας στην έννοια του ελεύθερα σκεπτόμενου πολίτη.

Μαθήματα πολέμου ΙΙΙ - Αθηναίων Δράματα - εικόνα 1

Ο Τσουρής ενορχήστρωσε μια παράσταση με νεύρο, ενέργεια, κλιμακώσεις και μερικές ωραίες ιδέες, ειδικά όσον αφορά τη συμμετοχή της μουσικής του Σταύρου Λάντσια. Η ιδέα όμως να τοποθετηθεί η δράση στο πλαίσιο ενός σχολικού μαθήματος είναι προφανής, ενώ το εγχείρημα ζημιώνεται από τον υπερβάλλοντα σκηνοθετικό ζήλο, που σε στιγμές δημιουργεί ένα χαοτικό τοπίο από παράλληλες φωνές, μουσικές και δράσεις.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - REX (ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ») Πανεπιστημίου 48, κέντρο, 2103305074. Διάρκεια: 95΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαθήματα Πολέμου III: Αθηναίων Δράματα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 95 '

Το τρίτο μέρος των πρωτότυπων μαθημάτων Ιστορίας βασίζεται σε κείμενα του Θουκυδίδη και στα «Ελληνικά» του Ξενοφώντα, εστιάζοντας στο τέλος του Πελοποννησιακού Πολέμου, που σφράγισε και τη λήξη της αθηναϊκής ηγεμονίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.