Μάμα Ρόζα

2,5

Ευφρόσυνη κωμωδία για την καπατσοσύνη της Σιτσιλιάνας μάνας, σε μια κλασική σκηνοθεσία που μπολιάζεται από τους κωμικούς αυτοσχεδιασμούς της Βίκυς Σταυροπούλου και του Χρήστου Χατζηπαναγιώτη.

Μάμα Ρόζα

Το φως λούζει τον ανθισμένο κήπο του σπιτιού της μάμα Ρόζα σε μια επαρχιακή σικελική πόλη στο ωραίο σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη, που έχει κάτι από την αισθητική των ’50s. Άλλωστε, το έργο «La Mama» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τo 1957 στο Théâtre de la Madeleine στο Παρίσι και είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Αντόνιο Μπρανκάτι «Il Bell Antonio». Ο Αντρέ Ρουσέν σε αυτήν την ευφρόσυνη φάρσα με στοιχεία ηθογραφίας μάς βάζει στο άδυτο μιας μητριαρχικού τύπου σιτσιλιάνικης οικογένειας: ο πατέρας έχει πεθάνει και η μάμα Ρόζα (Βίκυ Σταυροπούλου) ορίζει ως απόλυτος άρχων τις τύχες των δύο γιων της.

Περήφανη για τους κανακάρηδές της, απολαμβάνει ιδιαίτερα τη δόξα του πρωτότοκου (Μαρίνος Κόνσολος) ως καρδιοκατακτητή. Μέχρι τη στιγμή που εκείνος ερωτεύεται και παντρεύεται μια πανέμορφη κοπέλα (Κωνσταντίνα Κομμάτα), αλλά σύντομα αποκαλύπτεται πως αδυνατεί να εκπληρώσει τα συζυγικά του καθήκοντα. Την ώρα που ο πεθερός (Στράτος Χρήστου) απειλεί να διαλύσει το γάμο και να τον κάνει βούκινο, ο αδερφός της Ρόζας (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης) αναλαμβάνει το συμβιβασμό και η πολυμήχανη Μάμα Ρόζα προτείνει την... ιδανική λύση.

Μάμα Ρόζα - εικόνα 1

Στην κλασική σκηνοθεσία του Κώστα Τσιάνου οι ρόλοι που πλαισιώνουν τη Ρόζα, ένας παπάς, μια τσιγγάνα, μια υπηρέτρια κ.ά. (Μαρία Φιλίππου, Σωκράτης Πατσίκας, Γιάννης Ρούσσος, Δανάη Καλαχώρα, Κατερίνα Μαούτσου, Αλέξανδρος Ζουγανέλης), προσδίδουν στη δράση το στοιχείο του γέλιου αλλά και μια περιγραφικότητα που χαρακτηρίζει τις ερμηνείες. Η Βίκυ Σταυροπούλου, η οποία ερμηνεύει τον ρόλο της παθιασμένα, έχει τόσο μεγάλο μπρίο, που κάποιες φορές δεν αποφεύγει τις υπερβολικές πόζες. Με μέτρο και γλύκα αξιοποιεί το ταλέντο του στον αυτοσχεδιασμό ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, κερδίζοντας τις εντυπώσεις.

ΑΛΙΚΗ Αμερικής 4, κέντρο, 2103210021. Διάρκεια: 110΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάμα Ρόζα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Η παράσταση, η οποία βασίζεται στο μυθιστόρημα του Αντόνιο Μπρανκάτι «Il bell’Antonio», μιλά για τη φήμη και την τιμή του γνωστού καρδιοκατακτητή γιου μιας Σιτσιλιάνας μάμα, οι οποίες βρίσκονται σε κίνδυνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.