Η μέθοδος Γκρόνχολμ

3

Σπιντάτη απόδοση ενός αβανταδόρικου, όλο σασπένς κειμένου που μιλάει για την ανηθικότητα της αγοράς εργασίας. Ο Γιάννης Μόσχος επιμελείται την αναβίωση της παράστασης του Θεάτρου Τέχνης και μας θυμίζει μια μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία.

Η μέθοδος Γκρόνχολμ

Η παράσταση που είχε σκηνοθετήσει το 2008 ο Διαγόρας Χρονόπουλος, και τώρα επιμελείται ο Γιάννης Μόσχος σε μια τιμητική αναβίωση στη μνήμη του, λόγω της τεράστιας απήχησής της έμεινε στο ρεπερτόριο του Θεάτρου Τέχνης για έξι σεζόν. Λογικό, αφού αφορά ένα έργο του 21ου αιώνα (2003) που μιλάει για ένα καίριο θέμα, ειδικά αν ιδωθεί υπό το πρίσμα της αμφισβήτησης των σύγχρονων καπιταλιστικών όρων στην αγορά εργασίας.

Ο Γκαλθεράν, επιθυμώντας να μιλήσει για την ηθική που διέπει –ή δεν διέπει– τις εργασιακές σχέσεις, μεταχειρίστηκε ένα έξυπνο εύρημα κι εξασφάλισε για το έργο του βέβαιη επιτυχία: στη «Μέθοδο Γκρόνχολμ» η συνέντευξη τεσσάρων υποψηφίων για τη θέση του διευθυντή μάρκετινγκ σε μια πολυεθνική παίρνει μορφή «πειράματος», με μια σειρά ψυχολογικών δοκιμασιών από τις οποίες θα προκύψει ο καταλληλότερος.

Η μέθοδος Γκρόνχολμ - εικόνα 1

Οι συγκρούσεις των τεσσάρων διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας χαρακτήρων, οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται, οι ανατροπές και το απρόβλεπτο φινάλε είναι τα θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζει τη σπιντάτη αναβίωση ο Μόσχος, έχοντας στο πλευρό του τους περισσότερους από τους συντελεστές του πρώτου ανεβάσματος. Το ψυχρό σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά, με τα φωτιστικά (Λευτέρης Παυλόπουλος) και ηχητικά (Σταύρος Γασπαράτος) εφέ να εντείνουν το κλίμα του σασπένς, δημιουργεί το κατάλληλο κλειστοφοβικό πλαίσιο στο οποίο κινούνται με άνεση οι ηθοποιοί. Οι Βίκυ Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής και Πέτρος Λαγούτης έχουν την εμπειρία της πρώτης παράστασης, όμως και ο Ορφέας Αυγουστίδης καταφέρνει μια πολύ ωραία ερμηνεία στον ξεχωριστής σημασίας, γεμάτο κυνισμό ρόλο του.

ΑΝΕΣΙΣ Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 2107718943. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η μέθοδος Γκρόνχολμ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η παράσταση ανεβαίνει με βάση τη σκηνοθεσία του Διαγόρα Χρονόπουλου, δώδεκα χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση, και την επιμέλεια του Γιάννη Μόσχου. Αφορά τέσσερις υποψηφίους για μια διευθυντική θέση και τη σαδιστικά μεθοδευμένη συνέντευξη στην οποία υποβάλλονται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.