Ρένα

2,5

Η Υρώ Μανέ διακρίνεται στην παρουσίαση του έργου που, μέσα από την αφήγηση της ζωής μιας ιερόδουλης, επιχειρεί να ανατρέξει στην ελληνική Ιστορία του 20ου αιώνα.

Ρένα

Η ερμηνεία της Υρώς Μανέ και, ακολούθως, αυτές των συνοδοιπόρων της στη σκηνή (Άγης Εμμανουήλ, Κωνσταντίνος Φάμης, Μιχάλης Αβρατόγλου) ξεχωρίζουν σε αυτήν τη σκηνική παρουσίαση ενός αδύναμου έργου. Η ηρωίδα του Κορτώ, μια υπεραιωνόβια «παλιά πουτάνα», αφηγείται τη ζωή της και μέσω αυτής την ελληνική ιστορία του 20ού αιώνα. Το έργο θέλει να μεταδώσει κάτι από την αυθεντικότητα των λαϊκών ανθρώπων και να συνδέσει μια ιδιωτική ιστορία με κρίσιμα πολιτικά γεγονότα, όλα όμως μπλέκουν άτσαλα στην ιστορία, που βρίθει από κλισέ και επιδερμικές αναγνώσεις.

Η εντύπωση ανατρέπεται κάπως όταν η στόχευση μετατοπίζεται στον «άνθρωπο Ρένα», ένα ελεύθερο πνεύμα που δεν το βάζει κάτω, αν και, πάλι, ο συγγραφέας σκιαγραφεί με εξόφθαλμη αφέλεια μια ηρωίδα που υποτίθεται πως έχει «ψηθεί» στο σχολείο της ζωής. Η ζωντανή μουσική (του Παναγιώτη Τσεβά, που την εκτελεί ζωντανά μαζί με τον Κώστα Νικοπολόπουλο) δίνει χρώμα στη σκηνοθεσία της Κοντούρη, αλλά τελικά μεγάλη νικήτρια αναδεικνύεται η Υρώ Μανέ, που δίνει όγκο και βάθος στην ηρωίδα της.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΚΡΟΠΟΛ Ιπποκράτους 9-11, κέντρο, 2103648303. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρένα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα ταξίδι στην Ελλάδα, από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα, μέσα από τη ζωή της ιερόδουλης Ρένας, το οποίο βασίζεται στο ομώνυμο έργο του Αύγουστου Κορτώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.