Talking heads

3

Τρεις ιστορίες μοναξιάς και προσωπικών αδιεξόδων κρύβονται κάτω από το βρετανικό φλέγμα του Άλαν Μπένετ, που παρουσιάζονται σε ενιαία παράσταση για μία ηθοποιό.

Talking heads

Ο Βρετανός συγγραφέας Άλαν Μπένετ έγραψε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 μια σειρά μονολογικών επεισοδίων για το BBC, που αργότερα μεταφέρθηκαν στο σανίδι ως μονόπρακτα. Η παρουσίαση τριών από αυτά είναι από τις ωραίες ιδέες της σεζόν, και ο Βαγγέλης Παπαδάκης έχει σκηνοθετήσει μια φροντισμένη παράσταση. Κλεισμένη στο αμετάβλητο κουτί-σκηνικό που αναπαράγει έξυπνα τη βρετανική αισθητική παρά τη λιτότητά του (σκηνικά-κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη), η Πηνελόπη Σταυροπούλου ερμηνεύει τρεις ιστορίες μοναξιάς και προσωπικών αδιεξόδων, που κρύβονται επιμελώς κάτω από το χιούμορ και το βρετανικό φλέγμα: ένας μεσήλικος αναγκάζεται να συμβιβαστεί με την ερωτική ζωή της ηλικιωμένης μητέρας του, μια καταπιεσμένη σύζυγος εφημέριου φλερτάρει με τον υπάλληλο του κοντινού μπακάλικου, μια νοικοκυρά επιδεικνύει επικίνδυνο ζήλο για τα τεκταινόμενα στη γειτονιά της.

Η ηθοποιός απολαμβάνει το παιχνίδι της μεταμόρφωσης (εύστοχα και τα κουστούμια) και στην ερμηνεία της δεν καταφεύγει σε περιττές επιδείξεις δεξιοτεχνίας· είναι όμως υπερβολικά «εσωτερική» και κινδυνεύει να καταλήξει άχρωμη. Ένα πιο διακριτό σκιτσάρισμα κάθε ήρωα –τώρα μοιάζουν όλοι ίδιοι– θα βελτίωνε το ρυθμό και θα προσέδιδε στην παράσταση πιο ιδιαίτερο χαρακτήρα.

ΘΕΑΤΡΟ 104 Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 2103455020. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Talking heads

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 95 '

Στη συλλογή μονολόγων «Talking heads» του Βρετανού δημοφιλούς συγγραφέα πρωταγωνιστούν άνθρωποι από τη μεσοαστική ή τη μικροαστική τάξη, με κοινό γνώμονα το προσωπικό αδιέξοδο και τη μοναξιά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.