Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της

3

Χρησιμοποιώντας ως μέσο την εκφραστικότητά τους, η Μαρία Κατσιαδάκη και η Λυδία Φωτοπούλου συγκινούν με την απλότητα και την αλήθεια που εκπέμπουν και αναδεικνύουν το λεπτότατο χιουμοριστικό «άρωμα» του έργου.

Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της

Μια σχέση ζωής σαν αυτές που συναντάμε στα μυθιστορήματα ανασυντίθεται μέσα από τις αναμνήσεις και τις σκέψεις των δύο ηρωίδων του έργου και υπαρκτών προσώπων, της Γερτρούδης Στάιν και της Άλις Μπ. Τόκλας. Ο Γουίν Γουέλς πλέκει την αφήγησή του αντίστροφα, ξεκινώντας από τη στιγμή που η Άλις Μπ. Τόκλας επιστρέφει από την κηδεία της συντρόφου της. Ποια ήταν όμως η Γερτρούδη Στάιν; Απόφοιτη του Χάρβαρντ και λάτρις των τεχνών, έκανε στις αρχές του 1900 την γκαλερί της στο Παρίσι χώρο ζωντανής ανταλλαγής ιδεών και συνάντησης διανοουμένων. Ταυτόχρονα υπήρξε μία από τις σημαντικότερες συλλέκτριες, αποκτώντας σπουδαία έργα μετέπειτα πασίγνωστων ζωγράφων, όπως ο Πάμπλο Πικάσο, ο Ανρί Ματίς, ο Πολ Σεζάν και ο Ζορζ Μπρακ.

Η συνάντησή της με την Άλις Μπ. Τόκλας ήταν καθοριστική, αφού μαζί πορεύτηκαν για τριάντα εννιά χρόνια, βιώνοντας χαρές, αγωνίες και λύπες. Καθώς το νήμα της κοινής ζωής των δύο γυναικών ξετυλίγεται, ξεπηδούν μυθικές προσωπικότητες, όπως ο Πάμπλο Πικάσο, ο οποίος είχε φιλοτεχνήσει το πορτρέτο της Στάιν, αλλά και ο αγαπημένος της φίλος Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του έργου είναι σίγουρα η ατμόσφαιρα, η οποία ενισχύεται από το σκηνικό περιβάλλον του Γιώργου Πάτσα.

Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της - εικόνα 1

Οι μεγάλες διαλογικές σκηνές δια­κόπτονται από περιορισμένης έκτασης δράση – εδώ μια σκηνοθετική παρέμβαση από τη Νικαίτη Κοντούρη ίσως έδινε περισσότερο χώρο στην ανάπτυξη των χαρακτήρων. Το κείμενο εν γένει είναι τόσο περιγραφικό που κουράζει, αποκτώντας σκηνικό ενδιαφέρον κυρίως λόγω της άνεσης, της άψογης τεχνικής και της ευελιξίας που διαθέτουν οι υπέροχες Μαρία Κατσιαδάκη και Λυδία Φωτοπούλου. Οι ερμηνείες τους επιτρέπουν να αναδυθεί η αίσθηση μιας εποχής, που κουβαλά έναν ξεχασμένο λυρισμό.

ΑΛΜΑ Ακομινάτου 15, Μεταξουργείο, 2105220100. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Παράσταση που άφησε εποχή στο Θέατρο Αμόρε, ανεβαίνει εκ νέου με τις ίδιες πρωταγωνίστριες, που υποδύονται τη Γερτρούδη Στάιν και την Άλις Μπ. Τόκλας, η σχέση των οποίων επηρέασε την τέχνη στο μεσοπολεμικό Παρίσι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.