Το δικό μας σινεμά

3

Η μουσική παράσταση που υπογράφει το επιτυχημένο συγγραφικό δίδυμο και σκηνοθετεί από κοινού με τον Φωκά Ευαγγελινό αποζημιώνει τους fans του είδους με γέλιο, συγκίνηση, μουσικό και οπτικό υπερθέαμα και μια πολυμελή ομάδα ταλαντούχων, αφοσιωμένων ερμηνευτών.

Το δικό μας σινεμά

Ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου αποδεικνύουν ότι κατέχουν καλά τη συνταγή της επιτυχίας. Το «Δικό μας σινεμά» είναι ένα έργο που κινείται σε πολλά επίπεδα, ξεπερνώντας με αξιοθαύμαστη ευκολία τις παγίδες που θα μπορούσαν να προκύψουν σε θέματα ρυθμού, δραματικής οικονομίας ή σαφήνειας όσον αφορά το story. Οι θεατές παρακολουθούν μια πρωτότυπη ιστορία που δανείζεται τη γλώσσα του είδους που τιμάει, του ελληνικού κινηματογράφου των δεκαετιών ’50, ’60 και ’70, και περιστρέφεται γύρω από δύο καλλιτεχνικά ζευγάρια και τις ερωτικές τους περιπέτειες.

Ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας έμμεσες αναφορές σε αληθινούς πρωταγωνιστές και σε γνωστές ταινίες της εποχής, το έργο μάς κλείνει το μάτι και, παράλληλα, αποτίνει φόρο τιμής στον ελληνικό κινηματογράφο «της χρυσής εποχής» και ειδικά στον Φίνο και στη Φίνος Φιλμς. Την ίδια στιγμή, το «Δικό μας σινεμά» τιμάει δίπλα όλους όσοι υπηρέτησαν την υπόθεση «ελληνικός κινηματογράφος» και τους ανθρώπους του θεάτρου που έδωσαν την ψυχή τους στο σανίδι, ενώ εμμέσως προσφέρει μια εν τάχει επισκόπηση της ιστορίας της Ελλάδας της εποχής.

Το έργο είναι αξιοσημείωτα εύρυθμο, έχει συναίσθημα και χιούμορ (αν και για το δεύτερο περιμέναμε περισσότερα από το ταλαντούχο δίδυμο), όμως δεν αποφεύγει την παγίδα να γίνει επιδερμικό, καθώς στηρίζεται στα κλισέ των ελληνικών ταινιών τόσο σε επίπεδο χαρακτήρων όσο και σύνθεσης της υπόθεσης. Αυτό αναμενόμενα επηρεάζει και το στήσιμο της παράστασης, που περιορίζεται στη διευθέτηση των αμέτρητων σκηνών που εναλλάσσονται πάντως με θαυμαστή ευρυθμία. Έπειτα, κάπως θολό καταλήγει το ιδεολογικό του πρόσημο, καθώς στο ευφρόσυνο κλίμα του εντάσσονται με μάλλον επιφανειακή διάθεση κάποια από τα κρίσιμα πολιτικά γεγονότα της Ελλάδας του 1960.

Το δικό μας σινεμά - εικόνα 1

Εκεί όμως που το στοίχημα κερδίζεται απόλυτα είναι η σκηνική εκτέλεση. Η ποιότητα της παραγωγής, οι χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού, τα καλαίσθητα –εκατοντάδες στον αριθμό!– κοστούμια της Έβελυν Σιούπη που πλαισιώνουν σωστά κάθε σκηνή, η παρουσία της ζωντανής ορχήστρας (υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Ζαχαρίου), ο πολυμελής θίασος και το μπαλέτο συνθέτουν ένα υπερθέαμα που σέβεται και αποζημιώνει τους θαυμαστές του είδους, αλλά όχι μόνο.

Το δικό μας σινεμά - εικόνα 2

Και, βέβαια, το παν οφείλεται στο δόσιμο των ηθοποιών, που παίζουν, χορεύουν και τραγουδάνε, επιδεικνύοντας εξαιρετική άνεση στον σπιντάτο ρυθμό και τις δεκάδες αλλαγές. Η ερμηνεία τους κάποιες στιγμές μοιραία εγκλωβίζεται στους στερεοτυπικούς χαρακτήρες, αλλά είναι όλοι 100% δοσμένοι: η τετράδα των βασικών χαρακτήρων (Δέσποινα Βανδή, Κώστας Κόκλας, Κατερίνα Λέχου, Σπύρος Παπαδόπουλος) πλαισιώνεται εξίσου ωραία από τους υπόλοιπους ηθοποιούς (Ελένη Γερασιμίδου, Μέμος Μπεγνής, Παύλος Χαϊκάλης, Παρθένα Χοροζίδου, Γιώργος Χρανιώτης κ.ά.), ενώ ο Γιώργος Κωνσταντίνου και η Πηνελόπη Πιτσούλη στους διακριτούς ρόλους τους μεταφέρουν το νοιάξιμο των συγγραφέων για τους ανθρώπους του θεάματος, αναγνωρίζοντας τη μοναξιά και της σκληρότητα που κρύβει ένα φαινομενικά λαμπερό επάγγελμα.

ΑΛΣΟΣ Ευελπίδων 4, Πεδίον Άρεως, Κυψέλη, 2108831487. Διάρκεια: 160΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Το δικό μας σινεμά

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 160 '

Η άνοδος αλλά και η πτώση του ελληνικού κινηματογράφου ζωντανεύει επί σκηνής από έναν all star θίασο και 24μελές μπαλέτο, συνοδεία των τραγουδιών εκείνης της εποχής σε νέα ενορχήστρωση.

Άλσος

Ευελπίδων 4, Πεδίον Άρεως

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.