Η μικρή μας πόλη

2,5

Αυτό το γλυκόπικρο έργο για την ομορφιά της ζωής είναι μια ωραία επιλογή, ειδικά ως παράσταση που εγκαινιάζει μια μόνιμη θερινή σκηνή στην καρδιά της πόλης. Η σκηνοθετική αντιμετώπιση, ωστόσο, αφαιρεί πόντους από τη δυναμική του.

Η μικρή μας πόλη

Αυτό το γλυκόπικρο έργο για την ομορφιά της ζωής είναι μια ωραία επιλογή, ειδικά ως παράσταση που εγκαινιάζει μια μόνιμη θερινή σκηνή στην καρδιά της πόλης. Η σκηνοθετική αντιμετώπιση, ωστόσο, αφαιρεί πόντους από τη δυναμική του.

Η μικρή μας πόλη - εικόνα 1

Το έργο που υπέγραψε ο Αμερικανός συγγραφέας το 1938 είναι απλό αλλά καίριο στη σύλληψη και την κατασκευή του. Βλέπουμε στις τρεις πράξεις του ισάριθμα στιγμιότυπα από τη ζωή μιας τυπικής –αν και επινοημένης– αμερικανικής πόλης, το 1901, το 1904 και το 1913. Το έργο δεν ασχολείται με σπουδαία γεγονότα ή ιδιαίτερους χαρακτήρες. Επίκεντρό του είναι οι απολύτως καθημερινοί κάτοικοι αυτής της ήσυχης πόλης και ιδιαίτερα δύο οικογένειες, αυτές του γιατρού και του εκδότη. Ενδιάμεσος μεταξύ σκηνής και πλατείας είναι ένας αφηγητής που δίνει στους θεατές διάφορες πληροφορίες και ενίοτε αναλαμβάνει βοηθητικούς ρόλους στη δράση.

Η ουσία του έργου βρίσκεται στο ότι μέσα από την απλούστατη υπόθεσή του μιλάει για την ίδια τη ζωή και τον κύκλο της: καθημερινότητα-έρωτας-θάνατος. Στον τελευταίο, δε, αφιερώνει μια συγκινητικότατη τρίτη πράξη –αξίζει να ανακαλύψετε τι κρύβει το συγγραφικό εύρημα– που επισημαίνει την τάση να μην εκτιμούμε τις μικρές, ασήμαντες στιγμές της ζωής, παρά μόνο όταν είναι πια αργά. Σε δεύτερο επίπεδο, που είναι αυτό που το απογειώνει, το έργο αποτελεί ένα ωραίο μεταθεατρικό σχόλιο, καθώς έχει γραφτεί με τη σαφή οδηγία να παιχτεί πάνω σε μια άδεια σκηνή, χωρίς ιδιαίτερα σκηνικά και κοστούμια, ως πρόβα ενός θιάσου και όχι σαν μία τελειωμένη παράσταση. Μάλιστα, ο αφηγητής είναι ο διευθυντής σκηνής αυτού του θιάσου.

Η μικρή μας πόλη - εικόνα 2

Ο Γιάννης Κακλέας επέλεξε να παραλείψει αυτή την παράμετρο κι έτσι η «Μικρή μας πόλη» ανέβηκε με την επιθυμία δημιουργίας ρεαλιστικής ψευδαίσθησης (ωραία η δουλειά του Νίκου Χαρλαύτη στα κοστούμια, επαρκής αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο αυτή του Μανόλη Παντελιδάκη στα σκηνικά) και καμία ένδειξη ότι η παράσταση αποτελεί «θέατρο μέσα στο θέατρο»· ο ρόλος του αφηγητή, τον οποίο υποδύεται με άνεση ο Χρήστος Φερεντίνος, κρατήθηκε όχι για να καθοδηγεί το θίασο, αλλά κυρίως για να απευθύνεται στους θεατές. Ίσως ο Κακλέας θεώρησε ότι έτσι εξυπηρετεί καλύτερα τους σκοπούς ενός «χαλαρού, θερινού» θεάματος, όμως η απόφασή του στοιχίζει στην παράσταση, καθώς αφήνει το έργο γυμνό μόνο με την υπόθεση, η οποία παραείναι απλή για να κρατήσει το ενδιαφέρον. Μπορεί το μήνυμα του έργου να είναι ουσιώδες, μπορεί να διαθέτει γλύκα, συγκίνηση και αλήθειες, όμως ούτε οι χαρακτήρες ούτε η δράση προσφέρουν ιδιαίτερα στηρίγματα.

Από εκεί και πέρα, η παράσταση ποντάρει στο γλυκόπικρο συναίσθημα του έργου, όχι όμως χωρίς να καταπίνεται από αυτό. Το διαρκές μουσικό χαλί (Ευανθία Ρεμπούτσικα) υποβάλλει συναισθήματα και συγκίνηση, φέρνει όμως και μια νωχελικότητα στη σκηνή, η οποία εντείνεται από τις γλυκές ερμηνείες που κάνουν τους απλούς χαρακτήρες ακόμη πιο μονοδιάστατους· ενδεικτικοί οι ανήλικοι χαρακτήρες, που αποδίδονται από τους ηθοποιούς εντελώς «παιδικά», και οι σχηματικές ερμηνείες της Ιφιγένειας Αστεριάδη και της Φαίης Κοκκινοπούλου. Αντιθέτως, οι Δημήτρης Δεγαΐτης και Γιώργος Γιαννούτσος εμφανίζονται φυσικότεροι, όπως και η Αλεξάνδρα Ταβουλάρη.

ΛΑΜΠΕΤΗ - ΤΑΡΑΤΣΑ Λεωφ. Αλεξάνδρας 106, Αμπελόκηποι, 2106435706. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η μικρή μας πόλη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Ο έρωτας, η φιλία, η ενηλικίωση, η καθημερινή ζωή μιας πόλης αλλά και ο κύκλος της ζωής είναι τα θέματα που πραγματεύεται αυτό το κλασικό έργο του 1938.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.