Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

2,5

Ενδιαφέρουσα αλλά άνιση σκηνική δοκιμασία πάνω στο σπουδαίο σαιξπηρικό κείμενο· η αφοσίωση της ομάδας προδιαθέτει για συμπύκνωση και σαφέστερη στόχευση του εγχειρήματος.

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

Είναι κοινώς αποδεκτό και εμπράκτως αποδεδειγμένο πως όσο σπουδαιότερο είναι ένα έργο τόσο μεγαλύτερο πεδίο πειραματισμών προσφέρει. Γι’ αυτό άλλωστε αυτοί αφορούν κυρίως έργα του αρχαίου δράματος και του Σαίξπηρ. Ειδικά ο «Άμλετ», που φαίνεται να έχει πει τα πάντα για την εξουσία, τον έρωτα, τη ζωή και τον θάνατο, πώς να μη γεννάει δεκάδες, διαφορετικές μεταξύ τους αναγνώσεις;

Ο Έκτορας Λυγίζος έσκυψε με έγνοια πάνω του, εστιάζοντας μάλλον στην υπαρξιακή διάσταση. Η παράστασή του αναδίδει την αγωνία καταβύθισης κατ’ αρχήν στην προσωπικότητα του Άμλετ –αυτού του νέου που διακατέχεται από πυρετώδεις σκέψεις αλλά δρα ελάχιστα–, ενώ παράλληλα εισάγει ένα μοτίβο εσωτερικής αμφιβολίας στις ενέργειες των προσώπων. Συνολικά, όμως, δεν αρθρώνει μια σαφή σκέψη απέναντι στο έργο, πλην της ομαδικής δοκιμασίας με αυτό και έτσι, παρά τις επιμέρους ωραίες ιδέες, το εγχείρημα παραδίδεται θολό.

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας - εικόνα 1

Σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει πιθανόν το γεγονός πως ο Λυγίζος ανέλαβε τρία πόστα (διασκευή, σκηνοθεσία, κεντρικό ρόλο) και μάλιστα σε ένα έργο πραγματικό «ναρκοπέδιο». Το κείμενο υπέστη μεν την απαραίτητη διασκευή ώστε να είναι ευσύνοπτο σε διάρκεια, αλλά τα σημεία που κρατήθηκαν δεν λειτουργούσαν πάντα προς κάποια ερμηνευτική κατεύθυνση παρά μόνο ως αφορμές για δοκιμή (αφού, π.χ., η σκηνοθεσία αποφάσισε να αποσιωπήσει το ρόλο που επιτελούν ο Ρόζενκραντς και ο Γκίλντενστερν, δεν υπήρχε λόγος να τους εμφανίσει επί σκηνής), ενώ συνολικά η παράσταση έδειξε υπερβάλλοντα ζήλο να καταπιέσει κάθε δυνατή κορύφωση.

Η εξαιρετική υποκριτική παρουσία θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί: ο Άμλετ του Λυγίζου φανέρωνε επίπονη ερμηνευτική δουλειά, η Δήμητρα Βλαγκοπούλου έπλασε μια αξιοσημείωτη Οφηλία πέρα από κάθε ωραιοποιημένη τυποποίηση και οι Αινείας Τσαμάτης, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου και Κωνσταντίνος Ζωγράφος ανταποκρίθηκαν ικανότατα στους διπλούς ρόλους τους.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ) Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 110΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Έχουμε έναν εαυτό που συλλογίζεται, αφηγείται και καθοδηγεί κι έναν που δρα και βιώνει. Πάνω σε αυτήν τη σύγκρουση χτίζεται και η συγκεκριμένη διασκευή του πιο αινιγματικού σαιξπηρικού έργου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.