Πουλιά στον αέρα

2

Η φάρσα δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως επιβεβαιώνεται από το ανέβασμα αυτής της τυπικής, αν και όχι ιδιαίτερα σπιρτόζικης, φαρσοκωμωδίας που υπογράφει ο Γάλλος μετρ του είδους.

Πουλιά στον αέρα

Η φάρσα δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως επιβεβαιώνεται από το ανέβασμα αυτής της τυπικής, αν και όχι ιδιαίτερα σπιρτόζικης, φαρσοκωμωδίας που υπογράφει ο Γάλλος μετρ του είδους.

Καθώς οι ερωτικές φαρσοκωμωδίες στηρίζονται σε μία κεντρική ιδέα περί απιστίας που επαναλαμβάνεται με διαφοροποιήσεις από έργο σε έργο, θεωρούνται εγγυημένη συνταγή γέλιου και από μία άποψη είναι. Μπορεί να μη διεκδικούν δραματουργικές δάφνες ούτε διαθέτουν ιδεολογικό έρεισμα, τουλάχιστον στις μέρες μας –καθώς διατυπώνουν αναχρονιστικές αντιλήψεις περί της συζυγικής απιστίας ως ανδρικού προνομίου και αντιμετωπίζουν τη γυναικεία απιστία αποκλειστικά ως ανταποδοτική απειλή, που συνήθως δεν φτάνει καν στην πραγματοποίηση–, όμως πρόκειται για διασκεδαστικά έργα που εκμεταλλεύονται την τυποποιημένη υπόθεση και κατασκευή και, ειδικά στις καλές εκδοχές τους, προσφέρουν άφθονο, απροβλημάτιστο έστω γέλιο.

Τα «Πουλιά στον αέρα» –που δεν θεωρώ πάντως ότι διεκδικούν μία θέση στα ευτυχέστερα δείγματα του είδους– ανακυκλώνουν αυτή τη συνταγή, όπου δύο απατημένες σύζυγοι αποφασίζουν να πληρώσουν με το ίδιο νόμισμα τους συζύγους τους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται στη σκηνή ένα κωμικό αλαλούμ από το μπες-βγες προσώπων –πρώην, νυν και επίδοξων εραστών και ερωμένων– που μπλέκουν τα... μπούτια τους. Το όλο εγχείρημα όμως χωλαίνει, καθώς η σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη φαίνεται πως δεν αντιμετώπισε το κατεξοχήν ζητούμενο που αφορά τη φάρσα: την τήρηση των ευαίσθητων ισορροπιών.

Πουλιά στον αέρα - εικόνα 1

Έτσι μετά από ένα ευχάριστο πρώτο μέρος όπου απολαμβάνει κανείς την ευρυθμία και την τόσο-όσο κωμική απόδοση του έργου, μαζί και τις ερμηνείες των Χρήστου Χατζηπαναγιώτη, Βίκυς Σταυροπούλου, Γιώργου Χρανιώτη, Μαριλού Κατσαφάδου κ.ά., στο δεύτερο μέρος οι θεατές βλέπουν άλλο έργο: ο ρυθμός και η υπόθεση πλατειάζουν, το κωμικό ξεχειλώνει, τα στερεοτυπικά, άνοστα αστεία δίνουν και παίρνουν, το φινάλε εκβιάζεται προς μια βιαστική λύση και οι ηθοποιοί δείχνουν να έχουν χάσει τον έλεγχο, παρασυρμένοι ίσως από ένα εύκολο είδος που όμως βάζει παγίδες σε όσους δεν το παίρνουν στα σοβαρά.

ΑΛΙΚΗ, Αμερικής 4, κέντρο, 2103210021, Διάρκεια: 140΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Πουλιά στον αέρα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 140 '

Οι άντρες πρωταγωνιστές του διεκδικούν για τον εαυτό τους μια ερωτική ελευθερία που αρνούνται στις γυναίκες. Όμως, μέσα από μια σειρά παρεξηγήσεων, οδηγούνται σε αδιέξοδο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.