Τζάσμιν

3

Η γοητεία του σεναρίου του Γούντι Άλεν για το «Blue Jasmine» αλλά και της κεντρικής του ηρωίδας δικαιολογούν –αλλά μόνο εν μέρει δικαιώνουν– τη ριψοκίνδυνη απόφαση της Ελένης Ράντου να το διασκευάσει και να το ερμηνεύσει στη σκηνή.

Τζάσμιν

Η γοητεία του σεναρίου του Γούντι Άλεν για το «Blue Jasmine» αλλά και της κεντρικής του ηρωίδας δικαιολογούν –αλλά μόνο εν μέρει δικαιώνουν– τη ριψοκίνδυνη απόφαση της Ελένης Ράντου να το διασκευάσει και να το ερμηνεύσει στη σκηνή.

Υπήρξε μία από τις πιο επιτυχημένες ταινίες του Γούντι Άλεν και χάρισε μάλιστα το Όσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου στην Κέιτ Μπλάνσετ για την ερμηνεία της. Πατώντας πάνω στο θεατρικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς «Λεωφορείον ο Πόθος», ο Άλεν δημιούργησε μια σύγχρονη μεταγραφή: η Τζάσμιν, μια οικονομικά και συναισθηματικά χρεοκοπημένη Νεοϋορκέζα, αναγκάζεται, μετά την αυτοκτονία του συζύγου της, να καταφύγει στο σπίτι της κοινωνικά υποδεέστερης αδερφής της στο Σαν Φρανσίσκο. Εκεί προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της και να κάνει μια νέα αρχή, αδυνατώντας όμως να απαγκιστρωθεί από τις καταστροφικές ψευδαισθήσεις και τα ζωτικά ψεύδη της.

Τζάσμιν - εικόνα 1

Η ωραία αυτή ιστορία επιβάλλεται και κυριαρχεί και στη θεατρική εκδοχή, χάρη στη σκηνικά ρέουσα διασκευή που συνυπογράφει η Ράντου με τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου, που εξυπηρετεί τις θεατρικές ανάγκες· το αποτέλεσμα ζημιώνεται όμως από την ανησυχία που προδίδει η σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή, όπως και η ερμηνεία της Ράντου ανά σημεία να «κατεβάσουν» το έργο στην πλατεία, ελαφραίνοντας την ατμόσφαιρά του.

Ο Φασουλής εκμεταλλεύεται ωραία τα δύο χρονικά επίπεδα στα οποία διαδραματίζεται η ιστορία, δηλαδή το παρόν και τα φλας μπακ στο παρελθόν, κι έτσι το ενδιαφέρον διατηρείται αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Σε αυτό το κομμάτι η σκηνοθεσία δικαιώνεται, καθώς οι σκηνές του παρελθόντος που εισβάλλουν στη δράση λειτουργούν ως μια διαρκής ειρωνική αντιπαραβολή της «ένδοξης», εύρωστης πρότερης ζωής της ηρωίδας με την τωρινή κατάληξή της. Μάλιστα, τα σκηνικά της Μαγιούς Τρικεριώτη αποδεικνύονται πολύτιμος σύμμαχος, μια και καταφέρνουν να ανταποκριθούν με αμεσότητα στις συνεχείς χρονικές και χωρικές αλλαγές, χωρίς να ζημιώνουν το ρυθμό της παράστασης, ενώ και η όψη τους είναι αντάξια μιας φροντισμένης παραγωγής, που δίνει σημασία στη λεπτομέρεια και αναδίνει ένα ωραίο feeling (χάρη και στη μουσική επιμέλεια του Ιάκωβου Δρόσου).

Από την άλλη όμως ο Φασουλής διολισθαίνει σε μια σκηνοθεσία δύο ταχυτήτων, καθώς φορτίζει τους λαϊκούς, «δευτεροκλασάτους» χαρακτήρες με μια τυποποιημένη κωμικότητα, που τους καθιστά καρικατούρες: οι ερμηνείες της Καλλιρόης Μυριαγκού (Τζίντζερ), του Παντελή Δεντάκη (Τσίλι) και του Κώστα Κορωναίου (Δρ Φλίκερ, Αλ) είναι χαρακτηριστικές ως προς αυτό, κάτι που εντείνεται και από τα χτυπητά κοστούμια της Κικής Γραμματικοπούλου. Αντιθέτως, η σκηνοθεσία φωτίζει σε σωστότερους, εσωτερικούς κι ευαίσθητους τόνους τον Ντουάιτ, τον νέο άντρα στη ζωή της Τζάσμιν, τον οποίο υποδύεται ωραία ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος.

Τζάσμιν - εικόνα 2

Οι σκηνές της Ελένης Ράντου μαζί του είναι οι καλύτερες της παράστασης, όπως και αυτές που έχουν να κάνουν με το παρελθόν της, στις οποίες αποφασιστική αποδεικνύεται η ξεχωριστή, υπόγειας δυναμικής παρουσία του Μάξιμου Μουμούρη στον ρόλο του πρώην συζύγου (Χαλ). Η ανισότητα στην ερμηνεία της πρωταγωνίστριας, η οποία σε κάποιες στιγμές ακούγεται μελοδραματική και όχι κλονισμένη όπως είναι στην πραγματικότητα η ηρωίδα ή νιώθει εν ώρα παράστασης την ανάγκη να πάρει την επιβεβαίωση του κοινού, δεν περνάει απαρατήρητη.

ΔΙΑΝΑ Ιπποκράτους 7, κέντρο, 2103626596. Διάρκεια: 135΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Τζάσμιν

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Η θεατρική διασκευή της Ελένης Ράντου, σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου, πάνω στο σενάριο του «Βlue Jasmine» του Γούντι Άλεν, η οποία πραγματεύεται το οδοιπορικό της πτώσης και την τραυματική εμπειρία της απώλειας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.