Τα δάση στα γόνατα

2,5

Η γραφή του Άκη Δήμου και ο ψυχισμός που αποτυπώνεται σ’ αυτήν έγινε ο οδηγός για τον Γιάννη Σκουρλέτη στη σκηνική προσέγγιση του έργου, που γράφτηκε με αφετηρία το μυθιστόρημα «Ο Παλαιός των Ημερών» του Παύλου Μάτεσι.

Τα δάση στα γόνατα

Η γραφή του Άκη Δήμου και ο ψυχισμός που αποτυπώνεται σ’ αυτήν έγινε ο οδηγός για τον Γιάννη Σκουρλέτη στη σκηνική προσέγγιση του έργου, που γράφτηκε με αφετηρία το μυθιστόρημα «Ο Παλαιός των Ημερών» του Παύλου Μάτεσι. Παγανισμός και χριστιανισμός συναντιούνται σε μια αφήγηση που εμπεριέχει την πίστη στον Θεό, τη θυσία, τον έρωτα και το θαύμα. Με «Τα δάση στα γόνατα» ο Σκουρλέτης προχωρά στην ανάλυση χαρακτήρων που συναντάς σε κάθε ελληνική κοινωνία και οι οποίοι αντικατοπτρίζουν διαχρονικές παθογένειες του τόπου μας. Μας ταξιδεύει, λοιπόν, με διάθεση ποιητική, στην Αρκαδία του 19ου αιώνα, συστήνοντάς μας τέσσερις ήρωες, τον θαυματοποιό Ελισσαίο (Νέστορας Κοψιδάς), τον όμορφο χωρικό με το όνομα Ζάγρος (Ντένης Μακρής), την ταλαιπωρημένη γυναίκα του Ελένη (Πηνελόπη Τσιλίκα) και τον αριβίστα πλανόδιο θεατρίνο Τιμολέοντα (Αλέκος Συσσοβίτης).

Ο Σκουρλέτης παραμένει μάγος στη δημιουργία μυσταγωγικής ατμόσφαιρας, αγκαλιάζοντας λυρικά τα ξεσπάσματα οδύνης και έρωτα πάνω στη σκηνή, ενώ η ψυχική σύνδεση με τους χαρακτήρες χάνεται από κάποια στιγμή και μετά κι ας υπάρχει μια ερμηνευτική ομοιογένεια. Ερμηνευτικά, τα πάντα μοιάζουν περισσότερο σχηματικά, ενώ ο θεατής δεν εισπράττει τελικά την υψηλή ένταση των δυναμικών σχέσεων ανάμεσα στους ήρωες. Επιπλέον, ο συνδυασμός εικαστικότητας και ποιητικής φόρμας στη δραματουργική επεξεργασία της παράστασης νιώσαμε να δημιουργεί ένα απροσπέλαστο τείχος ανάμεσα στο κοινό και τους χαρακτήρες.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Φιξ, 2109212900. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Τα δάση στα γόνατα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Με αφετηρία ένα επεισόδιο από τον «Παλαιό των ημερών» του Παύλου Μάτεσι, ο Δήμου εξιστορεί τη ζωή στην ορεινή Αρκαδία των τελών του 19ου αιώνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.