F*cking men

3

Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα ενός δείγματος queer δραματουργίας, το οποίο επιχειρεί να μιλήσει ανοιχτά για θέματα που θεωρούνται ακόμη ταμπού. Το κάνει αλλά όχι χωρίς αδυναμίες – όπως και η παράσταση.

F*cking men

Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα ενός δείγματος queer δραματουργίας, το οποίο επιχειρεί να μιλήσει ανοιχτά για θέματα που θεωρούνται ακόμη ταμπού. Το κάνει αλλά όχι χωρίς αδυναμίες – όπως και η παράσταση.

Το σύγχρονο έργο του Αμερικανού συγγραφέα πατάει στο «Γαϊτανάκι» του Άρθουρ Σνίτσλερ και το διασκευάζει ελεύθερα: μεταφέρει τις δέκα ερωτικές ιστορίες στη σύγχρονη εποχή κι επιλέγει ομοφυλόφιλους άντρες ως πρωταγωνιστές. ­Είναι εμφανές ότι επιθυμεί –κι έως ένα σημείο το επιτυγχάνει– να υψώσει μια θαρραλέα φωνή που αφορά την γκέι κοινότητα, αλλά ας έχουμε υπόψη ότι τα στερεότυπα δεν καταρρίπτονται τόσο εύκολα, τουλάχιστον όχι όταν σχεδόν οι μισές ιστορίες παρουσιάζουν το εφήμερο σεξ ως μοναδική έγνοια των ομοφυλόφιλων αντρών.

F*cking men - εικόνα 1

Έτσι έχουμε ένα έργο τολμηρό, με χιούμορ, καθόλου διδακτικό, που δεν ευνοείται όμως από τη δομή του: όταν ο συγγραφέας αποφασίζει να εντάξει και άλλα θέματα στην προβληματική του –τις συντροφικές σχέσεις ή την εσωτερική πάλη των καταπιεσμένων ηρώων– είναι πια αργά· οι τελευταίες δυο-τρεις ιστορίες, που είναι από μια άποψη οι πιο ουσιαστικές, εκτυλίσσονται επί τροχάδην.

Η απόφαση του Αντώνη Γαλέου να μας συστήσει το έργο παραμένει, πάντως, σημαντική τουλάχιστον ως κοινωνικοπολιτικό statement. Η επιλογή του, μάλιστα, να εξελληνίσει το έργο, τονίζει ότι πρόκειται για κάτι που (θα έπρεπε να) μας αφορά. Η σκηνοθεσία είναι γρήγορη και οι δέκα ηθοποιοί της ομάδας έχουν ενέργεια κι επιδεικνύουν μεγάλη τόλμη παίζοντας –συχνά γυμνοί και σε ερωτικές περιπτύξεις– τόσο κοντά στους θεατές. Δεν είναι όμως όλοι ισοδύναμοι υποκριτικά και αυτό στοιχίζει στο αποτέλεσμα, ενώ δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κάποιος ότι σταδιακά αναδύεται μια κωμικότητα στην ερμηνεία μερικών ηρώων – κι εδώ έγκειται η δεύτερη ένσταση, καθώς τελικά και η παράσταση μοιάζει να επιβεβαιώνει κάποια από τα κλισέ που θέλει να ανατρέψει.

VAULT Μελενίκου 26, Βοτανικός, 2130356472. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

F*cking men

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Ένα έργο που μιλάει για τον έρωτα και το συναίσθημα ως δυνάμεις οι οποίες υπερβαίνουν τα φύλα και κάνουν τους ανθρώπους να υπερβαίνουν τον εαυτό τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.