Γυναίκες του Παπαδιαμάντη

3,5

Σε αυτήν την ωραία σκηνική σύνθεση από διηγήματα του Παπαδιαμάντη έρχεται σε πρώτο πλάνο η –διαχρονική– φιγούρα της γυναίκας ως κατεξοχήν μαχήτριας κι επιβραβεύεται με μια ζεστή σκηνική παρουσίαση.

Γυναίκες του Παπαδιαμάντη

Σε αυτήν την ωραία σκηνική σύνθεση από διηγήματα του Παπαδιαμάντη έρχεται σε πρώτο πλάνο η –διαχρονική– φιγούρα της γυναίκας ως κατεξοχήν μαχήτριας κι επιβραβεύεται με μια ζεστή σκηνική παρουσίαση.

Γυναίκες του Παπαδιαμάντη - εικόνα 1

Αυτό που πρώτα χαίρεται ο θεατής είναι η δραματουργική σύνθεση που έχει υπογράψει ο Πέτρος Ζούλιας. Αντί μιας σπονδυλωτής παράθεσης, απολαμβάνει σε μια ενιαία ιστορία ­διηγήματα του Σκιαθίτη μεγάλου συγγραφέα με κεντρικό άξονα αυτό της «Φόνισσας» Φραγκογιαννούς. Έτσι στη σκηνή πλάθεται ένα «γυναικείο» μανιφέστο, που αποτίνει με τον τρόπο του φόρο τιμής στις ηρωίδες του Παπαδιαμάντη, τις μητέρες, συζύγους, κόρες ή νύφες, γυναίκες κακοπαθημένες, βιοπαλαίστριες, στηρίγματα μιας Ελλάδας παλιάς, ναι, αλλά σε σημεία της ακόμη παρούσα και γι’ αυτό επίκαιρη. Η γλώσσα του συγγραφέα, που αποτυπώνει γλαφυρά αυτήν την ακόμη οικεία Ελλάδα, δεν έχει χάσει ίχνος από την ικμάδα της· αντιθέτως γεμίζει τη σκηνή σχεδόν ως τρισδιάστατη παρουσία.

Γυναίκες του Παπαδιαμάντη - εικόνα 2

Η σκηνοθεσία του Ζούλια κινείται σε αναμενόμενο πλαίσιο, με την αφήγηση να εναλλάσσεται με τη δράση και κάποια –περιττά– ηχητικά και οπτικά εφέ που υποβάλλουν ατμόσφαιρα στις πλέον δραματικές στιγμές. Το στοίχημα όμως κερδίζεται στην ουσία από την ανεπιτήδευτη απλότητα της γενικότερης σκηνικής σύλληψης και εικόνας, που ενίοτε δημιουργεί μια εκκλησιαστική αίσθηση (σκηνικά-κοστούμια: Αναστασία Αρσένη, φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη) και, κυρίως, από τις ερμηνείες.

Η Νένα Μεντή δίνει τον τόνο ως Φραγκογιαννού, με μια ερμηνεία γεμάτη δύναμη και πάθος, χωρίς όμως υπερβολές, ενώ και η υπόλοιπη πεντάδα στέκεται ισάξια δίπλα της· όχι μόνο η ούτως ή άλλως εξαιρετικά έμπειρη –κυριαρχεί με τη μεστή παρουσία της– Έρση Μαλικένζου αλλά και οι νεότερες Χριστιάννα Ματζουράνη, Ευγενία Δημητροπούλου, Μαριάννα Τουντασάκη κι Έφη Σακελλαρίου.

ΧΩΡΑ Αμοργού 20, Κυψέλη, 2108673945. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Γυναίκες του Παπαδιαμάντη

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Πορτρέτα ηλικιωμένων και νεαρών γυναικών, ηρωίδων από τα διηγήματα του Παπαδιαμάντη, ζωντανεύουν στη σκηνή. Κοινός τους στόχος η επιβίωση κόντρα στις απώλειες και τις δυσκολίες της ζωής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.