Άμλετ

3,5

Νέα στέγη και ανανεωμένη παρουσίαση για την παράσταση του σαιξπηρικού αριστουργήματος, που δικαιώνει την νέα οπτική.

Άμλετ

Νέα στέγη και ανανεωμένη παρουσίαση για την παράσταση του σαιξπηρικού αριστουργήματος, που δικαιώνει την νέα οπτική.

Άμλετ - εικόνα 1

Σε μια «χτενισμένη» νέα εκδοχή, που έχει αποβάλει κάποια από τα βαρίδια της περσινής πρώτης παρουσίασης και μεταφερμένη σε νέο χώρο, που ευνόησε την εξάπλωση της δράσης σε δύο επίπεδα, η παράσταση του Λεβάν Τσουλάτζε «αναπνέει» καλύτερα. Η σκηνοθετική γραμμή δεν αλλάζει· στο κέντρο του ενδιαφέροντος παραμένει η προσωπική τραγωδία ενός ήρωα που εξεγείρεται απέναντι στην αδικία εναντίον του πατέρα του.

Ακόμη και μέσα σε αυτό το πλαίσιο, όμως, το εύρος του έργου αναδεικνύεται καλύτερα καθώς η παράσταση ανοίγει και αποκτά άχρονο χαρακτήρα -παρά τη σύγχρονη αισθητική-, καθώς ευνοείται από τον μετριασμό της «εφετζίδικης» ατμόσφαιρας και την πιο αφαιρετική αντιμετώπιση. Παράλληλα, διατηρεί την εξαιρετική ευρυθμία της, τον αβίαστο τρόπο με τον οποίο κατεβάζει την ιστορία στην πλατεία, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία ένα «αγκάθι» του πλέον πολυδαίδαλου και μεγαλύτερου σε έκταση από τα σαιξπηρικά έργα.

Άμλετ - εικόνα 2

Τα πρόσωπα έρχονται στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος, με τη σκηνοθεσία να φωτίζει τις βασικές σχέσεις, σκιαγραφώντας επί σκηνής τις συγκρούσεις των χαρακτήρων. Στη μέση όλων, ο Άμλετ του Τάσου Ιορδανίδη μεταδίδει την ασφυξία που του προκαλεί ο διεφθαρμένος οικογενειακός και κοινωνικός περίγυρος, καθώς ο ηθοποιός αποδίδει με άνεση τις μεταπτώσεις και τις παράλληλες «όψεις» του ήρωα, με μέτρο αλλά χωρίς να του λείπει η συναισθηματική ένταση· είναι «παρόν» σε κάθε σκηνή.

Το βασιλικό ζεύγος Πέμη Ζούνη και Άρης Λεμπεσόπουλος δημιουργούν σκηνές έντονης σωματικής επαφής, που μεγεθύνουν τη διάσταση που τους χωρίζει από τον ουσιαστικά μοναχικό Άμλετ. Δίπλα του, η Ιωάννα Παππά (Οφηλία) βρίσκεται μάλλον στην καλύτερη στιγμή της. Μακριά από «γραφικές» απεικονίσεις της εύθραυστης ηρωίδας, την ερμηνεύει με εσωτερικότητα και νεύρο, ενώ πάνω της είναι στημένες μερικές από τις πιο ατμοσφαιρικές σκηνές της παράστασης που ενισχύουν την underground αίσθηση που μεταδίδει ο φετινός «Άμλετ» (ως προς αυτό, συμβάλλουν ιδιαίτερα ο ίδιος ο χώρος αλλά και τα ελαφρώς αναθεωρημένα σκηνικά του Σταύρου Λίτινα και κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδήρη).

Άμλετ - εικόνα 3

Ο Θοδωρής Κατσαφάδος αφήνει να διαφανεί η μικρότητα του Πολώνιου, ο Άρης Λεμπεσόπουλος υπερβάλλει ίσως στην ερμηνεία του, τη σφραγίζει πάντως με την ολότελα προσωπική του παρουσία, ενώ ο Ιάσονας Παπαματθαίου επιβεβαιώνει την καλή χημεία του με τον πρωταγωνιστή, ερμηνεύοντας τον μοναδικό του φίλο και σύμμαχο, Οράτιο. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί (παλιοί και νέοι: Δημήτρης Διακοσάββας, Αντώνης Αντωνάκος, Θοδωρής Κανδυλιώτης, Δημήτρης Σαμόλης) συμπληρώνουν το ικανό καστ, που επιβεβαιώνει την ισχύ και τη διαχρονικότητα (μέρους έστω) της σαιξπηρικής ιστορίας.

ALTERA PARS, Μ. Αλεξάνδρου 123, Κεραμεικός, 2103410011. Διάρκεια: 130΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Άμλετ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η παράσταση επιστρέφει ανανεωμένη, σε νέο χώρο, και μας μεταφέρει στο σαιξπηρικό βασίλειο της Δανίας, όπου οι ήρωες και τα πάθη τους έρχονται στο σήμερα μέσα από τη διαχρονική θεματική του μεγάλου συγγραφέα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.